کد: 13961216286548313

چگونه از آسیب‌های عضلانی پیشگیری کنیم؟

کد: 13961216286548313

https://goo.gl/H9YNd7

، مشهد , (اخبار رسمی): یک روز بعد از ورزشی شدید ممکن است آسیب‌های عضلانی و احساس ناخوشایندی در شخص ایجاد شود، مخصوصا اگر فشار زیادی به بدن وارد شده باشد. تجربه درد و خستگی عضلانی طبیعی است اما باید همچنان قادر به حرکت و فعالیت باشید.

چگونه از آسیب های عضلانی پیشگیری کنیم؟
چگونه از آسیب‌های عضلانی پیشگیری کنیم؟

اما اگر پس از بیرون آمدن از رخت‌خواب تمام عضلات پا دچار گرفتگی شده‌اند و درد در عضلات می پیچید وقت آن است که منبع و علت مشکلی شناسایی شود.

در این مقاله درباره انواع مختلف آسیب‌های عضلانی و اینکه چگونه می‌توان آن‌ها را پیشگیری و درمان کرد صحبت می‌شود.

سه نوع اصلی آسیب دیدگی عضلانی

  ۱- درد عضلانی که با تاخیر شروع می‌شود

این یکی از راه‌هایی است که بدن به وسیله آن  خودش را ترمیم می‌کند. درد عضلانی که ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از یک ورزش به سراغ شخص می‌آید و شامل حساسیت به لمس، خستگی یا احساس گره در عضله باشد، بسته به اینکه ورزش بخشی از روتین همیشگی بوده، حرکت جدید ورزشی شدیدی بوده که امتحان شده و یا بعد از این‌که مدتی ورزش دوباره ورزش انجام شده باشد، درد می تواند سطوح مختلفی داشته باشد.

۲- گرفتگی عضله

ممکن است این درد تیز که در طول ورزش یا پس از آن سر و کله اش پیدا می‌شود و تنها برای یک گروه عضلانی می‌باشد را خیلی‌ها حس کرده باشند. گرفتگی عضلانی ناگهانی اتفاق می‌افتد و معمولا در مدت زمانی کوتاه می‌آید و می‌رود. مقصران احتمالی این گرفتگی، کمبود آب یا مصرف بیش از حد مایعات، تغذیه نامناسب (معمولا در طول یک ورزش طولانی قدرتی) و خستگی عضلانی هستند.

۳- فشار عضلانی (یا کشیدگی عضله)

فشار عضلانی که کشیدگی عضله نیز نامیده می‌شود معمولا به صورت شدید و ناگهانی در طول ورزش رخ می‌دهد. این اتفاق می‌تواند در طول یک حرکت انفجاری و یا حرکتی رو به پایین اتفاق بیفتد. معمولا یک ورزشگاه، زمانی که به حدی از یک ورزش یا فعالیت می‌رسد دچار چنین مشکلی می‌شود. متخصصان این آسیب را بسته به شدت و درصد زخم‌های فیبر عضلانی به سطوح مختلفی طبقه بندی می کنند.

 

5 دلیل اصلی آسیب‌های عضلانی و چگونگی پیشگیری از آن‌ها 

چه چیزی باعث می‌شود درگیر درد عضلانی شوید؟ علتش می تواند چند چیز باشد که در ادامه خواهیم گفت.

۱- کمبود انعطاف‌پذیری

انعطاف پذیری در کنار گرم‌کردن مناسب و سرد کردن، برای پیشگیری از انواع آسیب‌های عضلانی ضروری است. کارهایی که قبل از تمرین برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی انجام می‌شود،می ‌تواند شامل استفاده از رول‌فومی و توپ لاکراس که برای کمک به شل کردن بافت نرم در عضله یا کشش می‌شود. گرم کردن عضله سرد به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، جریان خون به عضله را افزایش می‌دهد.

۲- بالا رفتن سن

کاهش قدرت عضلانی با بالا رفتن سن می‌تواند خطر آسیب‌هایی مانند درد عضلانی تاخیری و کشیدگی عضله را افزایش دهد. با بالا رفتن سن باید به تقویت عضلات ضعیف اهمیت داده شود. (ورزش‌های قدرتی مخصوصا با بالا رفتن سن اهمیت بالایی پیدا می‌کنند).

۳- آسیب دیدگی پیشین یا ترمیم نشده

اگر شخصی سندرم باند IT، التهاب تاندون یا پارگی پیشین ACL را تجربه کرده است ممکن است در صورتی رسیدگی نادرست دوباره این آسیب‌دیدگی‌ها بازگردند. عدم تعادل عضلانی و گرفتگی نیز ممکن است فشار را بالا ببرند و منجر به درد عضلانی شوند.

۴- خستگی عضلانی

دوره‌های تمرینی شدید یا کمپ‌های تمرینی ممکن است باعث بالا رفتن خستگی عضلانی و بروز آسیب‌هایی نظیر درد عضلانی با تاخیر، گرفتی یا کشیدگی شوند. اگر شخصی وزنه‌های سنگین بلند می‌کند و یا حجم دویدن‌های سرعتی خود را افزایش می‌دهد، باید مطمئن شود که فرم انجام دادن هم درست است و به محض اینکه حس بدی پیدا کرد ورزش را متوقف کند. به علاوه این بسیار مهم است که از یک عضله بیش از حد به کار گرفته نشود، به روتین ورزشی خود انواع حرکات مختلف را باید اضافه کنید تا تمام عضلات به یک اندازه رشد کنند و برای بهبود نیز وقت داشته باشند.

۵- کمبود آب و تغذیه ضعیف

نوشیدن آب بعد از ورزش تنها باعث رفع تشنگی‌تان نمی شود بلکه به عضلات‌ سوخت‌رسانی هم می‌کند و از گرفتگی و درد بعد از ورزش پیشگیری می کند. برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی همیشه باید قبل از ورزش، در طول و بعد از آن آب بدن را تامین کرد. تحقیقات نشان داده یک فرصت ۴۵ دقیقه‌ای مواد‌مغذی برای ریکاوری وجود دارد. استفاده از کربوهیدرات در کنار پروتئین به ساخت ذخایر گلیکوژن کمک می‌کند و ریکاوری عضلات را بهبود می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رژیم با ما - rejimbama

رژیم با ما مشاور تغذیه ای شماست

منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | سلامت و زیبایی