اطلاعات تماس
  • 011۵۴۲*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970118290068606

اولین دوره مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی در دو گرایش راندمانی و سازه سنگین

کد: 13970118290068606

https://goo.gl/6jTFr3

، تنکابن , (اخبار رسمی): اولین دوره مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی در دو گرایش راندمانی و سازه سنگین مورخ 24 الی 26 اردیبهشت 1397 در دانشگاه آیندگان برگزار می‌شود.

اولین دوره مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی در دو گرایش راندمانی و سازه سنگین
اولین دوره مسابقات ملی سازه‌های ماکارونی در دو گرایش راندمانی و سازه سنگین

دروس سازه‌ای که در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود معمولاً به‌طورکلی به‌صورت تئوری تدریس می‌شود. دانشجویان در این رشته کمتر به‌صورت عملی تجربه‌ای دارند. لذا شاید فهم درس به‌صورت عمیق ممکن نباشد. ساخت سازه‌هایی توسط فولاد و یا بتن صرفاً برای آموزش ممکن نیست زیرا هزینه تمام‌شده کالا بسیار زیاد است؛ بنابراین در سرتاسر دنیا، سعی شده است با استفاده از مصالح ارزان‌قیمت به‌جای بتن و فولاد و مدل کردن سازه‌های واقعی توسط این مصالح آموزش دروس سازه‌ای به‌صورت عملی ممکن می‌شود.

ماکارونی یکی از این مصالح جایگزین است. این عنصر سازه‌ای جدید به دلیل برخی از خصوصیات ویژه مثل (سبکی، دسترسی آسان و ارزان بودن) بیشتر از مصالح مشابه موردتوجه قرارگرفته است.

سازه‌های ماکارونی به سازه‌هایی اطلاق می‌شود که مصالح استفاده‌شده در آن تنها ماکارونی و چسب هست. این سازه‌ها در مقیاس کوچک‌تر نسبت به سازه‌های واقعی طراحی و توسط ماکارونی و چسب ساخته می‌شود و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار می‌گیرند، درواقع این سازه‌ها به‌عنوان ماکت ساخته نمی‌شوند و سازه‌ای که بار بیشتری را تحمل کند موفق‌تر خواهد بود.

هرساله در این راستا مسابقات بزرگی در دانشگاه‌های معتبر دنیا بین دانشجویان رشته مهندسی عمران برگزار می‌شود. دانشگاه آیندگان تنکابن نیز جهت فعال‌سازی ذهن خلاق دانشجویان و ایجاد انگیزه رقابت بین آنان درصدد برگزاری مسابقه ملی سازه‌های ماکارونی مورخ 24 الی 26 اردیبهشت 1397 کرده است.

این مسابقه در دو گرایش راندمانی و سازه سنگین 45 سانتی‌متری با جوایزی بیش از 12 میلیون تومان برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند به سایت ایران خرپا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه آیندگان

مؤسسه آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی آیندگان در جهت ارتقای علوم و تکنولوژی کشور و تربیت نیروی متخصص به استناد مصوبه شورای گسترش وزارت علوم با هدف ارتقاء سطح علمی جامعه،گسترش آموزش عالی کشور،فراهم آوردن زمینه مناسب جهت بکارگیری پتانسیل علمی جامعه و ایجاد زمینه های مناسب برای فعالیت همه جانبه مردمی در جهت اعتلای آموزشو پرورش کشور در سال ۱۳۸۵ ایجادو تاسیس گردیده است.

اطلاعات تماس
  • 011۵۴۲*****
[نمایش اطلاعات]