اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970203292538707

اغلب استارتاپ‌ها می‌خواهند با هزینه‌ای معقول لوگو متفاوت دریافت کنند

۵ دلیل برای جمع‌سپاری کردن پروژه طراحی گرافیکی

کد: 13970203292538707

https://goo.gl/dpXUwt

، تهران , (اخبار رسمی): اکثر استارتاپ‌ها هزینه کافی برای بستن قرارداد با یک شرکت طراحی برای دریافت لوگو و سایر کارهای گرافیکی ندارند. همچنین شرکت‌ها نیز از اینکه طرح‌های‌شان مورد رضایت‌شان نیست و تنها به سلیقه یک طراح طراحی می‌شود گله‌مند هستند. در این شرایط راه‌حل جالب جمع‌سپاری است.

 ۵ دلیل برای جمع سپاری کردن پروژه طراحی گرافیکی
سرویس جمع سپاری

جمع سپاری روش برون‌سپاری برای انجام پروژه‌ها است. در جمع سپاری پروژه از مشارکت گروه بزرگی از مردم (یا به طور خاص جامعه آنلاین) که الزاما همه آن‌ها را نمی شناسیم، به جای همکاری با گروهی محدود یا کارکنان شرکت خاص استفاده می‌شود.

در این مقاله به بیان ۵ دلیل مهم برای استفاده از جمع سپاری پروژه‌های طراحی به خصوص برای استارتاپ‌ها پرداخته می‌شود.

۱- کاهش هزینه

قرارداد بستن با یک شرکت طراحی یا یک طراح گرافیک پرهزینه است. طراحان معمولا قبل از نمایش هر طرح اولیه‌ای پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند و در نهایت کارفرما مجبور می‌شود طرح نهایی را قبول کند حتی اگر از آن رضایت کافی نداشته باشد! در حالی که هزینه پروژه‌های طراحی در سایت‌های جمع سپاری به طور معمول ارزان‌تر است  و کارفرما در صورتی هزینه پروژه را پرداخت می‌کند که از میان چندین طرح اولیه حداقل به یک طرح  یا ایده رضایت نسبی داشته باشد و در ادامه بتواند با تعامل بیشتر با طراح به رضایت کامل از طرح برسد.

۲- جلوگیری از استخدام‌های غیرضروری

بعضی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند طراحان گرافیک را استخدام کنند، اما همیشه حجم پروژه‌های طراحی برای شرکت یکسان نیست و طراحان استخدام شده هم تمام وقت کار نمی‌کنند. در مقابل با سرویس‌های جمع سپاری مجموعه گسترده‌ای از خدمات، مانند طراحی لوگو، طراحی وب‌سایت، تبلیغات و طراحی بنر و … را به صورت پروژه محور با هزینه‌ای معقول‌تر انجام می‌دهند.

۳- افزایش قدرت انتخاب

جمع سپاری دسترسی به هزاران طرح و طراح را از طیف وسیعی از تجارب، سلایق و فرهنگ‌ها در اختیار کارفرما می‌گذارد. این روش اغلب صدها گزینه طراحی را برای انتخاب در بر دارد و به شما اجازه می‌دهد که بهترین طرح‌ها را با سرعت خوبی دریافت کنید و همچنین با طراحانی که برای شما طرح می‌زنند ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها کمک کنید تا با سلیقه شما آشنا شود.

۴- بالا رفتن سطح خلاقیت در طراحی

بعضی از شرکت‌های طراحی هستند که هزینه را فدای کیفیت می‌کنند و با قبول هزینه‌های پایین طرح‌های غیر حرفه‌ای و اغلب کپی طراحی می‌کنند و امیدوارند با این کار، کسب‌و‌کارشان پایدار بماند! با روش جمع سپاری ملاک هزینه نیست و کارفرما طرحی که خلاقیت بیشتری دارد انتخاب می‌کند و از خلاقیت و ایده چندین طراح استفاده می‌کند گاهی پیش می‌آید بعضی طراحان در ایده‌پردازی از کارفرما هم پیشی گرفته و طرحی ارایه می‌کنند که کارفرما حیرت زده می‌شود.

۵- فرصت بیشتر دیده شدن برای طراحان

یک فرصت عالی در استفاده از قدرت جمع سپاری این است که با استفاده از پلت‌فرم‌هایی که امکان مشارکت در هر نوع پروژه‌ای، در زمینه‌های مختلف وجود دارد، طراحان پر کار و خلاق با نمایش طرح‌های خود می‌توانند طرفدار به دست آورند و شبکه ارتباطات خود را گسترش دهند.

کار با شرکت‌های حرفه‌ای قطعا بسیار مفید و ارزشمند است، اما هزینه‌های آن نیز هنگفت است. در مقابل استراتژی جمع سپاری همچنان با محبوبیت رشد می‌کند و با گسترش روزافزون و پوشش خدمات مختلف به خصوص در حیطه انواع پروژه‌های طراحی گرافیکی، یک جایگزین مقرون به‌صرفه برای استارتاپ‌ها و دیگر کسب‌و‌کارها است. همچنین برای طراحان امکان معرفی و رشد هرچه بیشتر فراهم می‌شود تا شناخته شوند و بتوانند مهارت خود را در معرض دید دیگران و سازمان‌های بزرگ و کوچک قرار دهند.

پلت‌فرم‌های جمع سپاری یا crowdSourcing زیادی در دنیا وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها designcrowd و  99designs هستند، شرکت‌های بزرگی در دنیا طرح‌های گرافیکی‌شان به خصوص طراحی لوگو را توسط طراحان این سایت‌ها انجام می‌دهند، نیاز به این سرویس در کشور نیز، ما را ترغیب کرد که با توجه به اجتماع غنی که از طراحان در  dopro.ir داریم سرویس جمع سپاری را ایجاد کنیم تا هموطنان از خلاقیت مجموعه طراحان و مزایای جمع سپاری در انجام کارهای گرافیکی بهره مند شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با این سرویس و همچنین برای مشاهده نمونه پروژه‌های انجام شده در «دوپرو» به پروژه‌های جمع سپاری و برای مشاهده طراحان به لیست طراحان مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دوپرو - dopro

پل ارتباطی بین طراحان و کارفرما برای معرفی و شناخت طراحان برتر کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]