اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970203292548710

نقد و برسی 2 وب‌سایت فروش محصولات دیجیتال (ژاکت و راست چین)

ژاکت بهتر است یا راست چین؟

کد: 13970203292548710

https://goo.gl/b1Faiz

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله قصد داریم به بررسی دو مورد از محبوب‌ترین سرویس‌های واسطه فروش محصولات دیجیتال ایرانی بپردازیم. وب‌سایت ژاکت (Zhaket.com) و راست چین (rtl-theme.com) دو وب‌سایت هستند که هر کدام را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ژاکت بهتر است یا راست چین؟
ژاکت بهتر است یا راست چین؟

۱- راست چین (rtl-theme):

وب‌سایت راست چین (rtl-theme.com) بزرگترین و اولین سایت فروش محصولات دیجیتال تحت‌وب در ایران است. این شرکت از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت زمان کمی به محبوبیت بالایی در میان توسعه‌دهندگان و طراحان وب‌دست یافت و از همان ابتدا به دلیل نبود مرجع فروش محصولات تحت‌وب با استقبال زیادی روبرو شد. طبق گفته پیمان نعیمی موسس شرکت راست چین هدف اصلی این سایت تجارت آسان طراحان وب و همچینین دسترسی آسان وب‌مسترها به کارهای به روز و با کیفیت است.

در راست چین انواع قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس، قالب‌های فروشگاهی برای سی ام اس‌های مختلف (مجنتو، پرستا شاپ، اپن کارت و …)، قالب WHMCS، قالب PSD و بسیاری از قالب‌ها و افزونه‌های دیگر و اسکریپت‌ها می‌توان یافت در حالی که شما این طیف محصولات را در ژاکت نمی‌توانید پیدا کنید در واقع راست چین طیف بیشتری از توسعه‌دهندگان و طراحان وب را به خود اختصاص داده است.

۶ سال از آغاز فعالیت این سایت می‌گذرد و پس از گذشت ۶ سال این سایت توانسته پیشرفت زیادی را داشته باشد. در حال حاضر این وب‌سایت توانسته رتبه الکسای ۲۰۴ ایران و ۱۳ هزار جهان را کسب کند.

پس از بررسی اطلاعات قرار گرفته در وب‌سایت راست چین به آمارهای جالبی از این سایت دست یافتیم، هم‌اکنون راست چین دارای ۲۹۶۶ محصول فارسی برای فروش، ۳۴۳۳۴ کاربر و مشتری و ۱۴۵۴۳۷ فروش موفق است و همچنین ۲۱۴۱ طراح و برنامه‌نویس و ۵۳۵ شرکت محصولات خود را برای فروش در راست چین قرار می‌دهند.

یکی دیگر از مزیت‌هایی که سیستم فروش راست چین نسبت به ژاکت دارد کسب درآمد از طریق بازاریابی محصول است که کاربران می‌توانند با فعالیت‌های بازاریابی به درآمد بالایی دست یابند.

کارمزد دریافتی از فروش مجصولات در ژاکت به این شیوه است که اگر محصول فقط در راست چین فروش برسد کارمزد دریافتی ۲۰% درصد است. اگر محصول علاوه بر راستچین در وب‌سایت دیگری نیز به فروش برسد کارمزد دریافتی ۵۰% درصد است.

۲- ژاکت (Zhaket):

دومین محصول از مجموعه همیار وردپرس با موضوع فروش محصولات دیجیتال تحت عنوان مارکت وردپرس (marketwp.ir) در سال ۹۳ راه‌اندازی شد و پس از گذشت ۲ سال نام خود را به ژاکت (zhaket.com) تغییر داد. ژاکت توانست با وجود رقبای قدرتمند و حرفه‌ای در جشنواره وب ایران به عنوان برترین مارکت اینترنتی از نظر داوران و کاربران انتخاب شود و تندیس جشنواره وب ایران را در سال ۹۵ از آن خود کند همچنین در همان سال در جشنواره رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان وب‌سایت برتر برگزیده شد.

موسس و بنیان‌گذار مجموعه همیار وردپرس و ژاکت، علی حاجی محمدی از برنامه رشد وب‌سایت ژاکت در سال ۹۷ خبر داد و اعلام کرد که قرار است در سال ۹۷ از سرویس‌های جدید با نام‌های «ژاکت استدیو، ژاکت پرداخت، ژاکت بیلدر و مجوزهای ژاکت» رونمایی کند. گویا با راه‌اندازی این سرویس‌ها ژاکت به طور جدی قصد دارد از رقیب اصلی خود (راست چین) پیشی بگیرد و طیف وسیع‌تری از وبمستران ایرانی را جذب خود کند.

هم اکنون تمرکز اصلی این وب سایت فروش قالب و افزونه‌های وردپرس است و محصولات CMS‌های دیگر (جوملا، اپن کارت، مجنتو، پرستارشاپ ،WHMCS و …) در این وب‌سایت دیده نمی‌شود.

ژاکت پس از ۴ سال فعالیت توانسته به رتبه ۲۰۰ ایران و ۱۲ هزار جهان دست یابد. هم اکنون در وب‌سایت ژاکت ۱۱۵۷ محصول برای فروش توسط طراحان و توسعه‌دهندگان وب منتشر شده و تا به این لحظه ۲۷۱۹۲ کاربر و فروشنده در ژاکت ثبت‌نام کردند لازم به ذکر است که اطلاعاتی از تعداد فروش‌های موفق از وب‌سایت ژاکت تاکنون منتشر نشده است.

یکی از نگرانی‌های دائمی توسعه‌دهندگان کپی‌برداری و انتشار و نصب چندباره محصولات بدون رعایت حقوق مالک اثر است که برای حل این نگرانی ژاکت راه‌حلی را پیش پای طراحان و توسعه‌دهندگان قرار داده است. ژاکت سامانه “ژاکت گارد” را راه‌اندازی کرد، با قرار دادن کدهای مربوط به سامانه ژاکت گارد در محصول، خریداران برای استفاده از محصولات خریداری‌شده روی هر سایت نیازمند یک کد انحصاری هستند و نمی‌توانند با یک بار خرید، محصول را روی تعداد نامحدودی از دامنه (Domain)‌ها نصب کنند. بنابراین خریداران برای استفاده از همان محصول روی دامنه‌های دیگر نیازمند پرداخت دوباره هزینه آن محصول هستند. با بررسی‌هایی که بر روی ژاکت گارد انجام دادیم موفق شدیم در کمتر از ۳۰ دقیقه سپر حفاظتی ژاکت گارد را که بر روی یکی از محصولات خریداری شده از ژاکت نصب شده بود را غیر فعال کنیم که نتیجه این بررسی نشان داد آن‌قدرها هم که ژاکت ادعا می‌کند سپر حفاظتی آن (ژاکت گارد) قدرتمند نیست.

کارمزد دریافتی از فروش مجصولات در ژاکت همانند وب‌سایت راست چین است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تم مارکت

تم مارکت وب سایتی نوپا در زمینه فارسی سازی و فروش قالب های وردپرسی است. اعضای گروه تم مارکت بی وقفه و پر انرژی در حال فعالیت هستند تا بتوانند محصولی با کیفیت به کاربران ارائه کنند. www.theme-market.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]