اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970208293098718

دلایل رکود در صنعت رستوران‌داری و چند راه حل برای خروج از آن

کد: 13970208293098718

https://goo.gl/gtmKWh

، (اخبار رسمی): در زمان رکود بازار با توجه به شرایط جامعه باید راهکارهایی داشت تا از مرحله خطر عبور کرد، در این مقاله به دلایل رکود در صنعت رستوران‌داری پرداخته می‌شود و چند راه‌حل برای خروج از این شرایط پیشنهاد خواهد شد.

دلایل رکود در صنعت رستوران داری و چند راه حل برای خروج از آن
دلایل رکود در صنعت رستوران داری و چند راه حل برای خروج از آن

اگر با مدیران رستوران صحبت کنید اغلب از بازار فعلی کسب‌وکار خود ناراضی هستند؛ با توجه به شرایط فعلی جامعه می‌توان گفت این وضعیت برای اکثر اصناف وجود دارد. بنابراین رستوران‌ها هم از این امر مستثنی نیستند.

یکی از دلایل رکود بازار در ماه‌های اول سال را می‌توان تعطیلات نوروز دانست. اکثریت مردم هزینه‌ها را صرف مسافرت می‌کنند پس طبیعی است که بعد از بازگشت تمایل ندارند هزینه‌ای برای تفریح بپردازند که این طبیعت سه ماهه اول سال است.

مساله مهمی که بازار امسال با آن مواجه شد افزایش قیمت دلار و کاهش قدرت خرید مردم است. نبود ثبات در بازار ارز و وضعیت ناپایدار اقتصادی مردم را وادار می‌کند هزینه‌های خود را اولویت‌بندی کنند و تفریح در صدر جدول اولویت‌ها قرار نمی‌گیرد.

به دنبال افزایش قیمت، درخواست هم کاهش می‌یابد بنابراین این زنجیره همینطور ادامه پیدا می‌کند تا با رستوران‌های خالی از مشتری مواجه شویم.

راه حل چیست؟

در ادامه چند پیشنهاد برای مدیریت این بحران ارایه می‌شود:

برای فروش بیرون‌بر، پکیج‌ها را متناسب با بودجه مشتری و منطقه‌ای که در آن سرویس ارایه می‌دهید تنظیم کنید شاید لازم باشد منوی خود را بازنگری کنید.

بهتر است با کارکنان خود جلسه‌ای ترتیب دهید و وضعیت موجود را برای آن‌ها توضیح دهید. برای بقا ممکن است لازم باشد از کارکنان خود در چند نقش استفاده کنید تا در زمان بیکاری به کارهای دیگر بپردازند.

در تهیه موارد اولیه بسیار دقت کنید؛ از کجا خرید می‌کنید و چه میزان می‌خرید. با توجه به اینکه ایام ماه رمضان هم نزدیک است شاید لازم نباشد انبار خود را پر کنید. درست خرید کردن و بهینه مصرف کردن پیشنهاد می‌شود.

در نرم افزار رستوران خود روزها و ساعات خالی را پیدا کنید و برای آن‌ها برنامه ریزی کنید.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و در سایت‌های فروش اینترنتی غذا عضو شوید؛ خلاصه اینکه از هر فرصتی برای بازاریابی استفاده کنید.

در رستوران خود منوی سرگرمی ایجاد کنید تا فقط محلی برای صرف غذا نباشد و مشتریان بتوانند ساعت بیشتری در رستوران حضور داشته باشند. رستورانی که صندلی‌های آن خالی است به مراتب زیان بیشتری برای شما دارد.

پیشنهاد ویژه ما به شما این است که " لذت فروشی" کنید!!!

بله تعجب نکنید، لذت فروشی یعنی اینکه در روزهای پر تنش و خالی از شادی سعی کنید حتی برای چند دقیقه مشتری را در مکانی آرام شاد کنید و خاطره‌ای خوش در ذهن او بسازید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار مدیریت رستوران حامی

انتهای اشرفی اصفهانی، نبش کوچه سعدی، پلاک 2، واحد 4

اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنایع غذایی و کشاورزی | شهر و جامعه