اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970211293778718

تاثیر ورود سرمایه برندهای بزرگ بر رستوران‌های کوچک در بازار ایران

کد: 13970211293778718

https://goo.gl/BVpE95

، (اخبار رسمی): افتتاح هر رستوران بزرگ، شرایط کار برای 4 رستوران کوچک را دشوار می‌سازد. در این شرایط، رستوران‌های کوچک در صدد رقابت بر می‌آیند و سعی می‌کنند با بالا بردن کیفیت غذا، بهبود شیوه برخورد با مشتری و حتی پایین آوردن قیمت، خود را از رکود نجات دهند، ولی آیا این راه درست است؟

تاثیر ورود سرمایه ی برندهای بزرگ بر رستوران های کوچک در بازار ایران
تاثیر ورود سرمایه برندهای بزرگ بر رستوران‌های کوچک در بازار ایران

یک رستوران بزرگ و مجلل را در نظر بگیرید که به تازگی در محله شما افتتاح شده است. رستورانی پر زرق و برق که در نگاه اول حس می‌کنید در طراحی دکوراسیون و نورپردازی و حتی آموزش کارکنان از مشاورین زبده استفاده کرده است؛ این رستوران غذای خوب با قیمت مناسب منطقه و با کیفیت ارایه می‌دهد و برای رضایت بیشتر مشتریان از روش‌های جدید برای دریافت سفارش نظیر تبلت رستوران یا کیوسک استفاده می‌کند؛ تجربه نشان می‌دهد مشتریان برای رفتن به چنین رستوران‌هایی در صف هم منتظر می‌مانند.

پشتوانه مالی به این رستوران‌ها این امکان را می‌دهد که در شرایط مختلف مثل مناسبت‌ها، فصول مختلف و بنا به شرایط روز، سیاست‌های خود را تغییر دهند و حتی در رکود اقتصادی، هزینه‌ها را پذیرفته و بدون کاهش کیفیت به فعالیت خود ادامه دهند، ولی آیا این شرایط برای رستوران‌های کوچک هم مهیا است؟
شاید این آمار خوشایند نباشد!

اما افتتاح هر رستوران بزرگ، شرایط کار برای 4 رستوران کوچک را دشوار می‌سازد. در این شرایط، رستوران‌های کوچک در صدد رقابت بر می‌آیند و سعی می‌کنند با بالا بردن کیفیت غذا، بهبود شیوه برخورد با مشتری و حتی پایین آوردن قیمت، خود را از رکود نجات دهند، ولی آیا این راه درست است؟

رستوران‌های کوچک چقدر توانایی برای ادامه این رقابت را دارند؟
حضور برندها بدین معنی نیست که رستوران‌های کوچک و متوسط در این شرایط محکوم به شکست هستند؛ راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

فراموش نکنید با وضعیت فعلی اقتصاد و کاهش قدرت خرید در جامعه، مسیر حرکت بازار تغییر می‌کند و مشاغل مبتنی بر فروش بسیار و سود اندک جایگزین فروش اندک و سود بسیار می‌شوند.

یکی دیگر از مشکلات رستوران‌های ورشکسته اصرار بر انجام روش‌های قدیمی و تکراری است! چرا می‌خواهید هنوز هم با منوی مرغ سوخاری و پیتزای مخلوط و سالاد فصل مشتری جذب کنید؟

در مشاوره به سرمایه‌گذاران، هنگام تاسیس رستوران همیشه یک سوال کلیدی بپرسید؟

چه چیزی باعث می‌شود مسیری طولانی را طی کنید تا همراه خانواده ساعتی در یک رستوران غذا بخورید و شاد باشید؟

اگر جواب این سوال را در رستوران رویایی که در ذهن خود ساخته‌اید یافتید به سوال‌های بعدی می‌رسیم.

داشتن یک ایده نو مثل یک معجزه عمل می‌کند. رستوران‌هایی هستند که غذاها و طعم‌های خاص خود را دارند بنابراین در شرایط فعلی بازار هم مشتری دارند. بگذارید یک مثال بزنیم تا ببینیم هنوز هم می‌توان با سرمایه کم ولی با یک ایده جدید محبوب بود. به پیشنهاد دوستان هفته گذشته به رستوران آقاخان میدان نوبنیاد رفتم. جمله سر در رستوران توجه من را جلب کرد: "با شرافتم تازگى و سلامت محصولاتم را تضمین می‌کنم" به نظرم ایده جالبی بود؛ داخل رستوران با سلیقه و نه چندان گران طراحی شده بود طوری که حسی نوستالژیک را در ذهن ایجاد می‌کرد. همه چیز توسط مشتری قابل رویت بود و رستوران منویی سالم با قیمتی مناسب ارایه داده بود.

دو نکته در موفقیت این رستوران بیشتر خودنمایی می‌کرد:

1- تفاوت و خوش فکری

2- سلامت غذا و قیمت مناسب محصول و سود در تعداد فروش بالا

شاید وقت آن رسیده که به تمایز خود با دیگر رستوران‌ها فکر شود. واقعا تمایز ما در چیست؟ چرا مشتری باید ما را انتخاب کند؟

رستوران‌های کوچک شرایطی دارند که ممکن است رستوران‌های بزرگ به دلیل حجم زیاد مشتریان به آن توجه نکنند.

بخشی از سرویس‌دهی وجود دارد که نیاز به صرف هزینه ندارد و آن برخورد گرم و صمیمی با مشتری است، شاید مشتری حسی را در یک رستوران کوچک تجربه کند که به مراتب در رستوران بزرگ احساس نشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نرم افزار مدیریت رستوران حامی

انتهای اشرفی اصفهانی، نبش کوچه سعدی، پلاک 2، واحد 4

اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی