اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970219295038664

مجله ویلا کارگاه کرمانشاه را معرفی می‌کند

معرفی کارگاه "خانه‌ای برای یک معلّم"

کد: 13970219295038664

https://goo.gl/3n9JEo

، تهران , (اخبار رسمی): مجله ویلا همزمان با رونمایی دستاوردهای کارگاه "خانه‌ای برای یک معمار" در یزد در شماره هفتم (زمستان 1396)، کارگاه جدید خود را با عنوان "خانه‌ای برای یک معلّم" معرفی می‌کند.

معرفی کارگاه "خانه ای برای یک معلّم"
معرفی کارگاه "خانه‌ای برای یک معلّم"

کارگاه "خانه‌ای برای یک معلّم" معماری روستایی را فرصتی برای مشارکت در رسیدن به معماری انسان محور می‌داند، قصد دارد پاسخی بهینه، بومی و قابل تکثیر به مساله بی‌خانمانی زلزله زدگان کرمانشاه طرح کند

مجله ویلا همزمان با رونمایی دستاوردهای کارگاه "خانه‌ای برای یک معمار" در یزد در شماره هفتم (زمستان 1396)، کارگاه جدید خود را معرفی می‌کند.

در روز 21 آبان 1396 زلزله‌ای به بزرگی 3/7 ریشتر کرمانشاه را لرزاند. 630 نفر کشته، بیش از 8000 نفر زخمی و حدود 70000 تن بی‌خانمان شدند. این فاجعه  که منجر به تخریب کامل بیش از 12000 مسکن شهری و روستایی شد، موفقیت ساخت‌وسازهای اخیر را از نظر برآورده کردن اساسی‌ترین فریضه مسکن یعنی ایجاد سرپناه را در هاله‌ای از ابهام فرو برد. این مجموعه‌های مسکونی که پیش از این در فراهم آوردن کیفیات ضروری و حداقل‌های اجتماعی و فرهنگی "خانه" نواقص بی‌شمار داشته‌اند به نوعی الگو و آمال ساخت‌وساز روستایی نیز قرار گرفته‌اند. در حالی که به دلیل تفاوت در مقیاس و ساختار اجتماعی مسکن روستایی فرصت‌ها و قابلیت‌های بی‌شمار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند که می‌توانند با تکیه و تاکید بر آن‌ها مسیری مجزا از ساخت شهری را برای رسیدن به مسکنی مستقل و مجزا از معماری و ساخت شهری را طی کنند.

بنابرین فاجعه کرمانشاه دو فرصت در پیش روی جامعه معماران و مجریان ساخت قرار می‌دهد، اوّل آنکه با بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت طراحی و اجرای انجام شده تا حال حاضر برآوردی از عملکرد خود به خصوص در ساخت‌وساز شهری فراهم کنند و پس از این ارزیابی به جای دنباله‌روی کورکورانه از طراحی شهری در جستجوی کشف فرصت‌های بی‌شمار نهفته در خود آن‌ها باشند.

این کارگاه به معماران جوانی که در کارنامه خود نیم نگاهی به مسائل اجتماعی و بومی معماری داشته اند فرصت می‌دهد که تازه‌ترین و نوآورانه‌ترین ایده‌های خود را  در بوته آزمایش قرار دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله ویلا

رویکرد اصلی مجله، تعیین اولویت‌ها و تعریف عناوین پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی معماری خانه‌های ویلایی در جهت ارتقا سطح آگاهی و تحلیل عمومی معماران، دانشجویان معماری، مصرف کنندگان، صاحبان صنایع ساختمانی و سازندگان خانه‌های ویلایی می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]