اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970321299818912

رتبه‌بندی شرکت‌ها، ضرورتی ملی

کد: 13970321299818912

https://goo.gl/JBa28n

، تهران , (اخبار رسمی): محمود اولیائی رئیس هیات مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران گفت: تکیه‌ بر ارزیابی و رتبه‌بندی‌های حرفه‌ای توسط مراکز معتبر، مستقل و ملی یکی از راه‌های ایجاد تمایز بین سودجویان و کارآفرینان در تمام حوزه‌های کسب‌ وکار است که باید برای جلوگیری از هدر رفت منابع و ایجاد شفافیت اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

رتبه‌بندی شرکت‌ها، ضرورتی ملی
دکتر محمود اولیائی، رئیس هیات مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران و مدیر عامل شرکت کاین سامانه

مشاوران مدیریت بر این عقیده‌اند که مشکلات کنونی فضای کسب‌وکار کشور اگرچه به‌شدت از نوع و سطح روابط بین‌الملل ایران با سایر کشورها اثر می‌پذیرد اما بخش مهمی از چالش‌های موجود در این فضا ناشی از عوامل تأثیرگذار در درون کشور است که متأسفانه طی سال‌های متمادی با بی‌توجهی مسئولین روبه‌رو بوده و اکنون به عارضه‌های جدی در محیط کسب‌وکار تبدیل شده‌اند. عدم شفافیت در فضای اقتصادی، بالأخص در تعاملات بنگاه‌ها با نهادهای حاکمیتی در چارچوب برنامه‌های حمایتی از جمله معضلاتی است که منابع در دسترس ما را بالأخص در سال‌های اخیر به هدر داده و شرایط فساد و رانت را در سطح وسیعی برای سودجویان مهیا کرده است.

در محیط‌های کسب‌وکار قربانی اصلی بنگاه‌ها و سازمان‌هایی هستند که سعی دارند با فعالیت سالم و شفاف در مسیر توسعه خود و کشور گام بردارند و بی‌شک منافع اصلی عاید آن دسته از سودجویان خواهد شد که در پوشش فعال اقتصادی به دنبال ایجاد روابط ناسالم و جذب منابع موجود برای اهداف و منافع شخصی خود هستند.

یکی از راه‌های ایجاد تمایز بین این دسته از سودجویان و کارآفرینان واقعی در تمام حوزه‌های کسب‌وکار تکیه‌بر ارزیابی و رتبه‌بندی‌های حرفه‌ای توسط مراکز معتبر، مستقل و ملی است.

چنانچه بتوان مراکز قابل‌اتکا، مستقل و دانش‌بنیان را برای ارزیابی و تعیین رتبه بنگاه‌های اقتصادی یا سازمان‌های مردم‌نهاد و حتی دستگاه‌های خدمت دهنده در نظام حاکمیتی ایجاد کرد آنگاه می‌توان حداقل به اخذ نتایج چشمگیر در ۲حوزه زیر اطمینان پیدا کرد.

1- شناسایی و معرفی کارآفرینان واقعی و سازمان‌های مردم‌نهادی که در مسیر توسعه کشور گام برمی‌دارند از سازمان‌هایی که در پوشش و ظاهری موجه به دنبال سودجوئی و اخلال در نظم اقتصادی کشور هستند. قطعاً در این شرایط منابع حمایتی به‌صورت مشخص و شفاف به سازمان‌هایی اختصاص پیدا خواهد کرد که در مسیر واقعی توسعه پایدار فعالیت  می‌کند و جلوی رانت و فساد و هدر رفتن منابع کشور گرفته خواهد شد.

2- رتبه‌بندی فعالان اقتصادی و ارائه تصویر دقیقی از توانمندی سازمان‌های مورد ارزیابی در هر حوزه.

این اقدام موجب می‌شود تا ذینفعان این سازمان‌ها تعاملات خود را بر پایه توانمندی‌های آنها که در رتبه اخذ شده مستتر است منطبق کند. از سوی دیگر سازمان‌هایی که رتبه پایین‌تری اخذ کرده‌اند انگیزه لازم را برای توسعه و اخذ رتبه‌های بالاتر برای جذب مزایای مرتبط پیدا کرده و به‌این‌ترتیب رتبه‌بندی در میان‌مدت به‌عنوان بستری برای رشد سازمان‌ها عمل خواهد کرد.

مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران می‌تواند از طریق اهرم کردنتخصص و مهارت متخصصین کشور در این حوزه، نقشی ارزنده در مسیر شفاف‌سازی فضای کسب‌وکار ایفا کرده و با حمایت از کارآفرینان واقعی و معرفی آنها به جامعه بستری قابل‌اطمینان را برای حمایت از آنها در مسیر رشد در سطوح مختلف فراهم و درنهایت دست کارآفرین نماها را از اقتصاد پرتلاطم کشور کوتاه کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کاین سامانه

مدیران مؤسس شرکت مهندسین مشاور کـاین از سال 1375 فعالیت خود را در زمینه حرفه مشاوره مدیریت آغاز نموده و در تیر ماه سال 1380 با پشتوانه مستحکم علمی و تجربی و با بهره‌ جویی از همکاری کارشناسان مجرب و کار آزموده مبادرت به تشکیل این شرکت در زمینه تحقیق، آموزش و اجرای پروژه‌ های مرتبط با سیستم های مدیریت و توسعه کسب و کار ها نموده‌اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار