کد: 13970409302728468

پروژه برج باغ پریما

کد: 13970409302728468

https://goo.gl/FQFe1F

، تهران , (اخبار رسمی): برج باغ پریما با زیر بنایی حدود 7000 متر مربع در زمینی به مساحت 1100 مترمربع در منطقه یک تهران در محله نیاوران، خیابان عمار، کوچه مازیار و در 11 طبقه روی همکف (لابی) و 4 طبقه زیرزمین طراحی شده ا ست.

پروژه باغ پریما
پریما با زیر بنایی حدود 7000 متر مربع در منطقه 1 تهران در 11 طبقه طراحی گردیده ا ست .

در طراحی این بنا سعی شد باتوجه به عیان بودن تمام وجوه ساختمان در سایت و محیط پیرامونی ، نما بعنوان موضوعی پیوسته با هویت اصلی وحجم ساختمان مطرح باشد. بعبارتی کانسپت و نما یک هویت واحد را شکل می دهند .

ابتدای کار قرار بود این ساختمان هم مشابه دیگر خواهر و برادران تنی یا ناتنی خود لباسی فاخر بپوشد، لباسی که مملو باشد از اغراق و غلو در تزئینات نخ‌نما و دمده‌ایی که این روزها بر تن اکثر ساختمان‌های این شهر هویدا است، مهم نیست بزرگ باشد یا کوچک، شمال شهر باشد یا جنوب شهر بلکه آنچه مهم است آن لفافه سنگی تراورتن یا مرمریتی است که به دورش می‌پیچد و برای سرش سنتوری و ادیکول و برای پیکره‌اش ملغمه‌ای از نظام توسکانی همراه با شیوه‌های یونیک – دوریک و کورنتی تجویز می‌کنند.

حال اگر طراح خیلی هم اهل ذوق باشد پایه‌اش را با چندین و چند ستون و سر ستون‌های ایونیایی و کورنتین تزئین می‌کند فقط باید امیدوار باشید حداقل بخشی از تناسبات مربوط به ارتفاع و ضخامت این ستون‌ها و بهره‌گیری از مدول معماری این سبک را بشناسد، تازه اگر بتواند جزئیات صحیح اجرای آنها را با یکدیگر رعایت کند آن هم در شهری که روی گسل زلزله است و هر لحظه ممکن است به خود بلرزد و اگر غافل از این باشیم که اتصالات این شمش‌های سنگی با آن وزن بالا و برش‌های تیز و برنده در ارتفاع، هر کدام در هر لرزه به مثابه یک گیوتین عمل خواهد کرد، متوجه خواهیم شد که در هر کوچه و پس‌کوچه این شهر چه خطری در کمین نشسته است.

در طراحی این بنا سعی شد با توجه به عیان بودن تمام وجوه ساختمان در سایت و محیط پیرامونی، نما به عنوان موضوعی پیوسته با هویت اصلی و حجم ساختمان مطرح باشد. به عبارتی کانسپت و نما یک هویت واحد را شکل می‌دهند و این دو چیزی جدای از یکدیگر نیستند. تفکر مبتنی بر الگوی فولدینگ با به کارگیری سطوح کروی و مواج در بدنه و ایجاد حرکت‌های بدیع و سیال در این بنا جدای از متمایز کردن این ساختمان نسبت به بقیه ساختمان‌های ساخته شده یا در حال ساخت، آن را به سان مجسمه‌ایی متبلور می‌سازد که میان هیاهو و هجمه  نماهای تکراری خسته‌کننده، خودنمایی کند و به خاطر منحصر به فرد بودنش در اذهان باقی بماند و تا حدی پیش رود که به عنوان المان و نشانه منطقه خود درک شود.

مشخصات پروژه

برج باغ پریما با زیربنایی  حدود 7000 متر مربع در زمینی به مساحت 1100 متر مربع در منطقه یک تهران محله ی نیاوران، خیابان عمار، کوچه مازیار و در 11 طبقه روی همکف (لابی) و 4 طبقه زیرزمین طراحی شده است.

متریال‌های پروژه

اجرایی بودن این بدنه موضوع جدی دیگری بود که باید به آن توجه ویژه می‌شد زیرا از طرفی تفکر پیوستگی حجم با بدنه، امکان استفاده از هر لفافه رابط یا واسط با متریال‌های انعطاف‌پذیر را منتتفی می‌کرد از طرف دیگر به لحاظ متریال و تکنولوژی اجرا، امکان استفاده از مصالح مقاوم و در عین حال انعطاف‌پذیر که بتوان فرم‍‌های پیچیده این نما را با آن اجرا کرد دشوار به نظر می‌رسید پس از بررسی‌های متعدد و تحققات گسترده در این خصوص، نهایتا جنس نمای این پروژه که نوعی بتن متشکل از مصالح  GFRC یا همان GLASS FIBER  REINFORCED CONCRETE سیمان ریز دانه، الیاف به همراه مواد افزودنی است انتخاب و اجرا خواهد شد.

پوشش نهایی روی رنگ سفید نیمه‌مات با بهره‌گیری از قابلیت‌های فیزیکی و شیمیایی و مقاوم در برابر آلودگی، GRFC سائیدگی، رنگ پریدگی و … مورد تائید قرار گرفت تا به سان مجسمه سفیدی در قلب منطقه خودنمایی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهراز گستر فردا

طراحی، مشاوره، نظارت کلیه پروژه های ساختمانی و شهرسازی به خصوص مسکونی، اداری، تجاری، رفاهی و تفریحی.

منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل