اطلاعات تماس
  • 021333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970409302789101

خواص حیرت‌انگیز وازلین برای پوست و مو

کد: 13970409302789101

https://goo.gl/JFgVBd

، تهران , (اخبار رسمی): وازلین یکی از مواد معدنی است که دارای دو نام ژل پترولیوم و پترولاتیوم است که خواص فوق‌العاده‌ای برای پوست و مو دارد. این ماده به آسانی در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی یافت می‌شود و می‌توان از آن به عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی قوی استفاده کرد.

خواص حیرت انگیز وازلین برای پوست و مو
خواص حیرت‌انگیز وازلین برای پوست و مو

در این مقاله خواص کاربردی و شگفت‌انگیز روغن وازلین بیان می‌شود. از همین روی ابتدا به معرفی مختصر روغن وازلین و پس از آن به بررسی خواص مفید آن پرداخته می‌شود.

وازلین با توجه به ساختار و ترکیب شیمیایی که دارد، دارای نام‌های مختلفی از جمله ژل پترولیوم و پترولاتیوم است که به نوعی روغن معدنی محسوب می‌شود. این ماده‌ی معدنی توسط شخصی به نام رابرت آگوستوس کشف شد که با استفاده از ترکیبات خاصی به وجود آمد این ترکیبات شامل پارافین، واکس میکرو کریستالی و مواد معدنی است.

خواص جالب وازلین برای پوست صورت:

1- رفع چین و چروک‌های زیر چشم

مرطوب کننده‌های بسیاری برای پوست صورت در بازار موجود است اما قوی‌ترین و طبیعی‌ترین آن روغن وازلین است که تأثیر شگرفی روی چروک‌های دور چشم دارد.

ابتدا قبل از خواب صورت خود را به خوبی شستشو داده و آن را خشک کنید، سپس مقداری وازلین را با عسل و سفیده‌ی تخم مرغ ترکیب کرده  و آن را بر روی صورت و دور چشم خود قرار دهید و تا 20 دقیقه‌ی بعد آن را به خوبی شستشو دهید.

2- رفع سیاهی چشم

برای درمان پف زیر چشم و سیاهی دور آن وازلین بسیار مفید است. با ترکیب چند قطره آب لیمو ترش با وازلین می‌توان ماسک مفیدی برای این کار درست کرد. این ماسک را به آرامی در ناحیه چشم مالیده و سپس به مدت 1 ساعت منتظر بمانید تا روی پوست صورت بماند آنگاه  چشم را با آب سرد شستشو دهید.

3- درمان‌های سوختگی و زخم

وازلین خواص مفید دیگری به غیر از مرطوب‌کنندگی دارد و آن هم درمان زخم و یا سوختگی است.

توصیه می‌شود حتما برای این کار از وازلین استریل‌شده استفاده شود تا زخم دچار عفونت نشود و هیچگونه باکتری وارد زخم نشده و درمان آن طولانی‌تر نشود. بهتر است برای سوختگی از وازلین استفاده نکنید به دلیل آن که شرایط آن را بدتر خواهد کرد، اما می‌توانید از آن برای جای سوختگی استفاده کنید.

4-    وازلین مرطوب کننده‌ی صورت و بدن

وازلین به عنوان لوسیون: می‌توانید پس از استحمام مقداری وازلین را روی پوست صورت و بدن خود ماساژ دهید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

وازلین برای ترک کف پا: ابتدا پاهای خود را به خوبی در آب گرم شستشو داده و آن را خشک کرده و سپس آن را با وازلین ماساژ دهید و سپس جوراب پنبه‌ای به پا کرده تا ترک آن درمان شود.

مرطوب کننده‌ی دست: پس از شستشوی دست‌ها و تمیز کردن آن می‌توانید برای درمان خشکی و ترکی پوست دستتان از روغن معدنی استفاده کنید.

درمان ترک لب: برای درمان خشکی و ترک لب می‌توان وازلین را روی لب‌های خود بمالید تا خشکی و ترک آن درمان شود.

با ترکیب وازلین با شکر می‌توان تأثیر مفید آن را روی لب‌های خود ببینید ماساژ این ماسک باعث می‌شود تا سلول‌های مرده لب از بین رفته و لب‌ها نرم و صورتی شود.

زمانی که نوزاد به دلیل استفاده‌ی متعدد از پوشک دچار عرق سوزی می‌شود استفاده از این ماده معدنی باعث می‌شود تا رطوبت لازم به پوست نوزاد برسد و به سرعت بهبود یابد.

پاک سازی آرایش: یکی از راه‌های بسیار موثر و مفیدی که می‌توان برای پاک نمودن آرایش استفاده کرد وازلین است که بدون هیچ عوارض جانبی است. می‌توان با استفاده از مقداری پد پنبه‌ای روی چشم خود وازلین را بمالید تا آرایش پاک شود و آنگاه صورت خود را با دقت با آب  شستشو دهید تا وازلین به چشم نفوذ نکند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سینا تولید

واردات مواد اولیه کشاورزی، شیمیایی و معدنی

اطلاعات تماس
  • 021333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی