اطلاعات تماس
  • 021333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970410302979101

نقش‌آفرینی کربنات کلسیم در صنایع مختلف

کد: 13970410302979101

https://goo.gl/WdJkBr

، تهران , (اخبار رسمی): کربنات کلسیم ماده‌ای معدنی است که در صنایع مختلف داروسازی، ساختمان‌سازی و ساخت مواد و مصالح ساختمان، در صنعت کاغذسازی، سرامیک و کاشی، کشاورزی و دیگر صنایع مختلف استفاده می‌شود.

نقش آفرینی کربنات کلسیم در صنایع مختلف
نقش‌آفرینی کربنات کلسیم در صنایع مختلف

کربنات کلسیم همانند مواد شیمیایی دیگر یک ماده‌ی معدنی است که کاربردهای متفاوتی دارد. پوسته‌ی زمین حدود 40 درصد از این ماده تشکیل شده است و می‌توان آن را در سراسر دنیا یافت

کربنات کلسیم همانند مواد شیمیایی دیگر مانند سود پرک یا وازلین و .... یک ماده‌ی معدنی است که کاربردهای متفاوتی دارد. پوسته‌ی زمین حدود 40 درصد از این ماده‌ی معدنی تشکیل شده است و می‌توان آن را در سراسر دنیا یافت. کربنات کلسیم از جمله موادی است که بسیار برای انسان پرکاربرد است. علم شیمی به گونه‌ای پیشرفت داشته است که حتی می‌توان آن را به صورت مصنوعی ایجاد کرد. کربنات کلسیم در غشای جانوری و حتی در پوسته‌ی تخم مرغ موجود است. غشای جانوری، منظور حیواناتی مثل حلزون و خرچنگ است. همچنین مروایدی که در دل صدف‌ها یافت می‌شود از جنس کربنات کلسیم هستند. این ماده پرکاربرد ابتدا از معادن استخراج شده و سپس توسط صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ مرمر یکی از منابع طبیعی است که می‌توان از آن کلسیم کربنات خالص تولید کرد و همچنین با عبور دی اکسید کربن از درون محلول کلسیم هیدروکسید می‌تواند آن را به وجود بیاورد.

در صورتی که به این ماده، حرارت بالایی دهید با از دست دادن CO2 این ماده به آهک تبدیل خواهد شد که آهک یکی از مواد پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است. برای استخراج آهن و تولید فولاد از کربنات کلسیم به عنوان کمک دهنده  و همچنین تهیه‌ی کاربید کلسیم استفاده می‌شود. معمولا بیشتر کشاورزان از آهک به عنوان تنظیم کننده‌ی PH خاک و اصلاح آن استفاده می‌کنند.

کربنات کلسیم همچنین در صنایع سرامیک‌سازی و کاشی بسیار کاربرد دارد از این ماده برای لعاب‌سازی استفاده می‌شود. همچنین در صنایع مختلف رنگ‌سازی و کاغذسازی، پلاستیک و پوشش رنگ‌دهنده کاربرد بسیار مهمی دارد و دلیل آن هم رنگ سفید این ماده‌ی معدنی است که به عنوان پوشش رنگی یا پرکننده استفاده می‌شود.

کربنات کلسیم با وجود ساختاری که دارد روشنایی بسیار بالایی دارد و همچنین میزان پراکندگی نور آن بسیار زیاد است به همین دلیل از آن به عنوان مهم‌ترین عنصر در صنعت کاغذسازی استفاده می‌شود. همچنین برای از بین بردن سطح کدری کاغذ و روشن کردن آن از این ماده استفاده می‌شود.

در ساخت‌وساز و تولید مواد گوناگون

معمولا در بیشتر مصالح و مواد ساختمان‌سازی از این ماده استفاده می‌شود. مثلا در اجزا و ذره‌های مختلف سیمان و همچنین برای ساختن مواد از آن استفاده می‌شود. کربنات کلسیم از دیگر مواد مفید و پرکاربردی است که برای چیدن آجرها روی هم و سنگ‌ها و بلوک‌های بتنی و پوشش سقف، ترکیب زرین و کاشی‌ها از آن استفاده می‌شود. این ماده این قابلیت را دارد که آهک و کربن دی اکسید را تجزیه کند تا مواد مختلفی مانند شیشه و کاغذ و یا استیل به وجود آید.

کاربرد کربنات کلسیم در داروسازی

این ماده خاصیت آنتی اسیدی دارد و برای درمان بیماری‌های کلیوی از آن استفاده می‌شود و همچنین به عنوان مکمل کلسیم به کار برده می‌شود. این ماده در داروهای هومیوپانی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین از آن در افزودنی‌های خوراکی استفاده می‌شود. همچنین از این ماده به دلیل خاصیت جذبی در داروهای ضد اسهال استفاده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سینا تولید

واردات مواد اولیه کشاورزی، شیمیایی و معدنی

اطلاعات تماس
  • 021333*****
[نمایش اطلاعات]