اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970427305558809

اولین دوره آموزشی گروه کشت و دام محسن فارم 15 شهریور برگزار می‌شود

همزمان سازی فحلی در گله دام سبک، توسط اساتید علم ژنتیک و اصلاح نژاد

کد: 13970427305558809

https://goo.gl/TwM1CE

، تهران , (اخبار رسمی): پانزدهم شهریور 1397، دوره‌ای با عنوان دوره آموزشی «همزمان‌سازی فحلی در گله دام سبک» در شهر تهران و قزوین برگزار خواهد شد تا علاقه‌مندان موضوع اصلاح نژاد دام سبک و بالا بردن نرخ بهره‌وری در گله از این فرصت بهره ببرند. محل کلاس‌های دوره بسته به تعداد متقاضیان به ثبت‌نام‌شدگان اطلاع رسانی می‌شود.

 همزمان سازی فحلی در گله دام سبک توسط اساتید علم ژنتیک و اصلاح نژاد
همزمان سازی فحلی :بدست آوردن بره های هم سن و مدیریت متمرکز

به دلیل ضعیف بودن دام‌های ایرانی به خصوص دام سبک چه شیری و چه گوشتی و پایین بودن نرخ بهره‌وری، اصلاح نژاد امری حتمی و اجتناب‌ناپذیر است. اولین آیتم در بحث اصلاح نژاد، فحل شدن گله جهت لقاح است

به گزارش روابط عمومی گروه کشت و دام محسن فارم، سید محسن رضوی با بیان این خبر، درباره اهمیت و دلایل برگزاری این دوره گفت: «مزایای همزمان‌سازی فحلی در گله دام سبک عبارتند از: 1- کوتاه کردن دوره زایش دام‌ها 2- تولید بره‌های هم‌سن و سال جهت فروش، پرواربندی و جایگزینی. 3- تشخیص میش‌های غیر آبستن و حذف آنها از گله و در نتیجه کاهش هزینه‌های نگهداری و تغذیه. 4- فحل شدن و تخمک‌ریزی میش‌ها در خارج از فصل تولیدمثل. 5- امکان افزایش سوپراولاسیون و چند قلوزایی. 6- فراهم کردن امکان استفاده بهتر از تکنیک تلقیح مصنوعی جهت بهبود ژنتیکی گله‌ها. 7- بهبود در امر مدیریت تغذیه گله قبل و پس از زایمان. 8- کنترل زمان زایش‌ها در طول سال برای استفاده بهتر از مراتع. اجرای برنامه‌های دو بار زایش در سال.»

وی در زمینه نکات آموزشی این دوره و مزایای آن برای شرکت‌کنندگان افزود: این دوره آموزشی مقدمه و پیش‌نیاز دوره‌های اسپرم‌گیری و تلقیح مصنوعی و همچنین دوره آموزشی سونوگرافی دام سبک است.

متولی برگزاری این دوره تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و استقبال متقاضیان مبلغ شهریه این دوره‌ها نصف مراکز دیگر بوده و سیاست آموزشی شرکت بر پایه پروژه محور بودن آموزش‌ها است. در صورت استقبال عموم دوره‌های عملی تخصصی دیگر مانند: پرورش دام سبک وارداتی شیری و گوشتی به تفکیک نژاد که از اهمیت بالایی برخوردار است، ارائه خواهد شد.

گفتنی است این دوره آموزشی از پانزدهم شهریور 1397 در یک جلسه دو زمانه: صبح مباحث تئوری و بعد از ظهر مبحث اجرایی و عملی  برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره، می‌توانند به سایت www.mohsenfarm.ir  و یا کانال تلگرامی mohsenfarm@  و شماره تلگرامی 09108732782 مراجعه و آخرین اطلاعات را دریافت دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه کشت و دام محسن فارم

گروه کشت و دام محسن فارم در سال 1392 با حضوری جمعی از متخصصین و کارشناسان بخش کشاورزی،دامداری و IT فعالیت خود را آغاز کرد. هدف از تاسیس این گروه تغییر نگرش و ایجاد تحول بنیادی در حلالترین و پربرکت ترین و پر درآمد ترین مشاغل دنیا که همان کشاورزی و دامداری است میباشد. هیچ میدانید این مشاغل تا سال 2020 جز 5 شغل پر درآمد دنیا میباشد؟؟ مقالات، کتب و محصولات محسن فارم فقط برای همین منظور ارایه میگردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنایع غذایی و کشاورزی | علم و آموزش