اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970506307339339

کمپین مبارزه با هپاتیت

کد: 13970506307339339

https://goo.gl/ZLSnea

، تهران , (اخبار رسمی): 28 جولای برابر با 7 مرداد ماه روز جهانی هپاتیت نام‌گذاری شده است و براین اساس بیمارستان ساسان با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز بهداشت شمال غرب تهران، کمپین مبارزه با هپاتیت را در این روز در محل بیمارستان ساسان برگزار می‌کند.

کمپین مبارزه با هپاتیت
کمپین مبارزه با هپاتیت

28 جولای برابر با 7 مرداد ماه روز جهانی هپاتیت نام گذاری شده است و براین اساس بیمارستان ساسان با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مرکز بهداشت شمال غرب تهران، کمپین مبارزه با هپاتیت را در این روز در محل بیمارستان ساسان برگزار می‌کند .           

بهرامی دبیر کمپین مبارزه با هپاتیت بیمارستان ساسان با اعلام مطلب فوق افزود: در این روز مراجعان به بیمارستان ساسان ویزیت شده و به آنها مشاوره داده می‌شود و در صورت لزوم واکسیناسیون تزریق خواهد شد.    

دبیر کمپین مبارزه با هپاتیت در خصوص برنامه‌های این روز گفت: برنامه از ساعت 9 صبح با قرائت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و با خوش‌آمد‌گویی دبیر اجرایی کمپین شروع می‌شود و سپس دکتر علویان رئیس انجمن هپاتیت ایران سخنرانی خواهند داشت و پس از آن مراجعین از مشاوره‌های کارشناسان و مشاوران مربوطه و همچنین واکسیناسیون استفاده می‌کنند و در صورت نیاز به انجام آزمایش، مراجعین به انجمن هپاتیت معرفی می‌شوند. در ادامه نیز آموزش‌های خودمراقبتی از ساعت 9 تا 12 انجام می‌شود و کلیپ‌هایی با موضوع هپاتیت نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به این نکته در این کمپین با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سطح شهر بیلیوردهایی جهت اطلاع رسانی نصب شده تا اقشار مختلف مردم در این برنامه شرکت کنند گفت : روز جهانی هپاتیت فرصتی است جهت هماهنگ کردن تلاش‌های داخلی  و خارجی  برای پیشگیری، کنترل و درمان هپاتیت برنامه‌های مناسبی اجرایی شود و در این زمینه بیمارستان ساسان با استفاده از امکانات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در زمینه اطلاع‌رسانی و جلب مردم اقدامات مناسبی را انجام داده است.

بهرامی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه جهانی NO HEP تا سال 2030  بر سه محور انجام واکسیناسیون، تشویق مردم و تهیه امکانات برای انجام آزمایش و دسترسی بیماران به درمان مناسب استوار شده است گفت : در ایران 4/1 میلیون نفر مبتلا به دیابت B  و بین 200 تا 300 هزار نفر به هپاتیت C مبتلا هستند که برای کنترل آن از سال 1374 طرح واکسیناسیون هپاتیت B با پوشش کشوری 99درصدی اجرا می‌شود.

وی افزود : آمارها حاکی از آن است که هر سال 6 تا 10 میلیون نفر به مبتلایان هپاتیت در جهان افزوده می‌شود و 95درصد از افراد آلوده به هپاتیت از بیماری خود بی اطلاع هستند.

دبیر کمپین مبارزه با هپاتیت بیمارستان ساسان درخصوص بیماری هپاتیت نیز گفت: کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که نقش حیاتی در زندگی ایفا می‌کند. از جمله وظایف آن تصفیه سموم، انعقاد خون، شرکت در متابولیسم داروها است و التهاب کبد را هپاتیت می‌گویند. البته هپاتیت انواع مختلف دارد مهمترین آنها هپاتیت ویروسی B و C است.

وی درخصوص راه‌های پیشگیری از این بیماری نیز گفت: استفاده از آب بهداشتی و غذای سالم، شستشوی دست با آب و صابون قبل از مصرف غذا و بعد از اجابت مزاج، عدم استفاده از وسایل مشترک (سرنگ‌ها و ...)، عدم انجام تاتو و خالکوبی و کنترل وزن از جمله راه‌های پیشگیری از این بیماری هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیمارستان فوق تخصصی ساسان

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ساسان در سال 1354 با ساختمانی سیزده طبقه ، در زمینی به مساحت 955 متر و زیر بنایی حدود 12000 متر مربع احداث شد و تا سال 1368 به عنوان یک مرکز خصوصی به فعالیت های درمانی خود ادامه داد .

اطلاعات تماس
  • 021886*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان