اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970521311019545

تاثیر قیمت ارز بر بازار سیم کارت

آیا افزایش قیمت دلار و یورو بر بازار سیم کارت 0912 تاثیرگذار بود؟

کد: 13970521311019545

https://goo.gl/D9D1r9

، تهران , (اخبار رسمی): سیم کارت 0912 یک کالای داخلی است و عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت نهایی آن است. در شرایط فعلی اقتصادی خرید سیم کارت 0912 برای حفظ ارزش ریالی سرمایه توصیه می‌شود.

آیا افزایش قیمت دلار و یورو بر بازار سیم کارت 0912 تاثیرگذار بود ؟
تاثیر قیمت ارز در بازار سیم کارت ۰۹۱۲

با توجه به افزایش قیمت ارز به خصوص قیمت دلار و یورو بسیاری از مشتریان این سوال را می‌پرسند که آیا افزایش قیمت ارز تاثیری در قیمت سیم‌کارت 0912 داشته است؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است، در ابتدا باید گفته شود که سیم کارت 0912 یک کالای داخلی است، پس قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر روی آن نخواهد داشت، تنها عرضه و تقاضا در بازار سیم کارت ۰۹۱۲ تعیین‌کننده قیمت سیم کارت است. برای مثال اگر سیم کارت‌های صفر پایه (سیم کارت کد 0، سیم کارت کد 9) از سوی همراه اول توزیع نشود و یا توزیع آن کاهش یابد یقینا قیمت این سیم کارت‌ها و حتی سیم کارت‌های ۰۹۱۲ سایر کدها با درصدی خاص بالاتر خواهد رفت.

از طرفی افزایش قیمت دلار و یورو بر سیم کارت هم تاثیر داشته است اما یک تاثیر قیمتی غیر مستقیم و تا این تاریخ حدود ۱۰٪ افزایش قیمت سیم کارت‌های ۰۹۱۲ به علت تورم اقتصادی حاصل از افزایش قیمت ارز بوده است.

در شرایط حال، خرید سیم کارت برای حفظ ارزش سرمایه ریالی مناسب است زیرا سیم کارت‌های ۰۹۱۲ از دسته کالاهای ارزشمندی است که خرید آن سبب حفظ ارزش سرمایه ریالی برای خریدار خواهد بود و ضمانتی که برای حفظ ارزش پول در قبال خرید سیم کارت 0912 وجود دارد این است که روند قیمت سیم کارت 0912 طی 5 سال اخیر رو به افزایش بوده است.  برای مثال در سال ۱۳۹۲ قیمت سیم کارت کد ۱ حدود 1/5 میلیون تومان بود اما هم اکنون (مرداد ۱۳۹۷) حدود 4/5 میلیون تومان است.

شایان ذکر است، افزایش قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت سیم کارت 0912 نداشته است و افزایش قیمت ارز فقط ۱۰٪ به صورت غیر مستقیم و به علت تورم اقتصادی در قیمت سیم‌کارت در ماه‌های اخیر تاثیر داشته است. سیم کارت 0912 یک کالای داخلی است و عرضه و تقاضا تعیین‌کننده قیمت نهایی آن است.

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و خرید سیم کارت ارزان می‌توانند به نمایندگی همراه اول محبی مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سامانه فروش آنلاین سیم کارت

0912sim.ir سامانه خرید و فروش سیم کارت اولین سایت رسمی و مجاز فروش سیم کارت با مجوز رسمی از اتحادیه محترم دستگاه های مخابراتی ، نمایندگی رسمی همراه اول ، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی است.

اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار