اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970604313279073

چگونه برای برنامه بازاریابی خود استراتژی محتوا بنویسیم؟

کد: 13970604313279073

https://goo.gl/yPLv5n

، تهران , (اخبار رسمی): به صورت خلاصه استراتژی محتوا بخشی از برنامه بازاریابی و توسعه است که به مدیریت و راهبری محتوای (نوشتاری، دیداری و…) تولیدی می‌پردازد. احتمالا در مورد اهمیت تولید محتوا بارها و بارها شنیده باشید اما مسئله بسیار مهم و اساسی در تولید محتوا داشتن برنامه و هدف مشخص در تولید محتوا است.

چگونه برای برنامه بازاریابی خود استراتژی محتوا بنویسیم؟
چگونه برای برنامه بازاریابی خود استراتژی محتوا بنویسیم؟

استراتژی محتوا بخشی از برنامه بازاریابی و توسعه است که به مدیریت و راهبری محتوای (نوشتاری، دیداری و…) تولیدی می‌پردازد. مسئله بسیار مهم و اساسی در تولید محتوا داشتن برنامه و هدف مشخص است

نکاتی که باید در نگارش استراتژی محتوا در نظر گرفته شود:

برای چه کسی تولید محتوا صورت می‌گیرد؟

چه مسئله‌ای برای مخاطبان هدف حل خواهد شد؟

به چه نحوی محتوای نوشته شده منحصر به فرد تلقی می‌شود؟

قالب محتوایی چیست؟

کانال‌های توزیع محتوای کدامند؟

نحوه زمان بندی انتشار محتوا و مدیریت و توزیع آن به چه صورت است؟

چرا در مارکتینگ به داشتن استراتژی تولید محتوا نیاز است؟

استراتژی محتوا

بازاریابی محتوا به کسب و کارها کمک می‌­کند تا ترافیک مورد اعتماد و سالمی را برای وب‌سایت‌­های خود ایجاد کنند. قابل تصور است که با انتشار فقط یک پست در وبلاگ، ترافیک ثابت ارگانیکی (طبیعی) را برای سایت خود به وجود آورند. سایت‌­های گوناگونی با قرار دادن یک کتاب الکترونیک رایگان توانسته­‌اند در طول زمان چنین کاری را انجام دهند.

محتوای قوی و با دوام به ترافیک و سرنخ‌های قابل اعتمادی به وب‌سایت شرکت‌ها منجر می شود و باعث می شود تا آنها بخواهید تاکتیک‌­های مارکتینگ دیگری را برای بالا بردن فروش خود نیز تجربه کنند. از تاکتیک‌­های دیگر می‌توان به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و محتوای دارای اسپانسر اشاره کرد. محتوای تنها منجر به بالا بردن ترافیک سایت نخواهد شد بلکه باعث می‌شود که مخاطبان هدف مطالب آموزشی رایگان دریافت کنند و آگاهی‌شان از برند شرکت‌ها افزایش پیدا کند.

گام‌های ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا

۱-مشخص کردن هدف

هدف و دلیل یک شرکت برای ساخت و ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا کسب‌وکارها می­‌خواهند تولید محتوا کنند و چرا می‌خواهند یک برنامه بازاریابی محتوا داشته باشند؟ قبل از آن که شروع به تدوین برنامه بازاریابی کنید باید اهداف خود را شناخت. (برای شناخت و تدوین بهتر اهداف می‌توان به این لینک مراجعه کنید)

۲_ تحقیق درباره پرسونا

برای ساخت یک برنامه موفق نیاز است که به صورت واضح و شفاف محتوای مناسب مخاطب هدف مشخص شود که به نام پرسونا خریدار نیز شناخته می‌شود. این موضوعی حیاتی مخصوصا برای افرادی است که به تازگی کار مارکتینگ خود را آغاز کرده‌اند. با شناخت مخاطب هدف خود شرکت‌ها می‌توانند محتوای مناسب­‌تر و هدف­مندتری برای مخاطبان خود خلق کنند، به طوری که آن‌ها مشتاق آن باشند. یک بازاریاب (مارکتر) حرفه‌ای می‌داند ممکن است مخاطب هدف او تغییر کند. آیا یک کسب و کار موفق باید مخاطب هدفش را تغییر دهد یا مخاطبان هدف کنونی خود را گسترش دهد؟ یا آنکه مخاطب هدف فعلی خود را حفظ کند؟ بازبینی و بررسی سالانه مولفه‌­های تحقیقات بازاریابی کاری واجب برای توسعه‌­ی مخاطبین هدف است.

 ۳_ نظارت و ممیزی دقیق بر محتوای تولیدی

اکثر مردم تولید محتوا را با تولید پست­‌های وبلاگ شروع می­‌کنند اما اگر یک شرکت می­‌خواهد بر کانال­‌های مختلف تولید محتوا سرمایه­ گذاری کند ‌تواند راه­ های دیگری را هم انتخاب کند. برای مثال اگر شرکتی به صورت هفتگی در وبلاگ خود پست منتشر می­‌کند می‌­تواند بعد از یک سال مجموع پست­‌هایش را به صورت یک ای­بوک (کتاب الکترونیک) منتشر کند. اگر شرکتی مدتی است که در کسب ­و کار فعال است بهتر است روند تولید محتوای خود را مورد بازبینی قرار دهد. باید به این بیندیشد که برای سال آینده به چه اهدافی می­‌تواند دست پیدا کند و اهداف خود را به روز رسانی کند.

۴_ سیستم مدیریت تولید محتوا

داشتن یک سیستم مدیریت محتوا امری ضروری و لازم است. قسمت­‌های اساسی سیستم مدیریت محتوا شامل بخش تولید محتوا، بخش انتشار محتوا و بخش تحلیل محتوا است. از سیستم‌های مختلف مدیریت محتوا می­‌توان بهWordPress ،CoSchedule و HubSpot اشاره کرد.

۵_ انتخاب قالب‌­های تولید محتوا

گزینه­‌های مختلفی برای نحوه انتشار محتوا موجود است. علاقه‌مندان جهت آشنایی بیشتر با انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند به وب سایت وبیما، راهکارهای بازاریابی دیجیتال مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وبیما

رویکرد آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما بازاریابی نتیجه گراست. فرقی ندارد کسب و کار شما از چه نوعی باشد سنتی یا مدرن، تازه تاسیس یا بزرگ و با تجربه؛ ایده‌ی ما رشد تجارت شماست. وبیما با مشاوره تخصصی و ارائه تمام آنچه در مسیر بازاریابی نیاز دارید، نظیر خدمات دیجیتال مارکتینگ و آموزش پرسنل شما، در راستای اهداف سازمانی شما گام برمی‌دارد. ما به تجربه و تخصص خود در زمینه مشاوره کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال می‌بالیم و همواره پشتیبان مشتریان خود بوده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی