اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970605313459073

ابزارها و تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال چیست؟

کد: 13970605313459073

https://goo.gl/yV1Qis

، تهران , (اخبار رسمی): بازاریابی دیجیتال به عنوان به روزترین و مدرن‌ترین روش بازاریابی، این روزها بیشتر از هر روشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق ابزار مدرن و متنوع صورت می‌گیرد به دلیل اقتصادی‌ بودن و قابلیت مدیریت، به رویکردی گریز‌ناپذیر در هر کسب و کاری تبدیل شده‌است.

تاکتیک های بازاریابی دیجیتال
ابزارها و تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال چیست؟

نخستین تلاش‌ها برای بازاریابی محتوا با تحقیق درمورد کلیدواژه‌ها آغاز می‌شود. برای نوشتن محتوای مناسب، کلیدواژه‌ها باید دو ویژگی داشته باشند: ۱) مرتبط با موضوعات بازار هدف ۲) قابل دسترسی باشد

تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال

۱– بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

امروزه تقریباً هرکسی برای برطرف‌کردن حداقل بخشی از نیازهای خود در اینترنت جستجو می‌کند تا محصول یا خدمات مرتبط را پیدا کند. جستجوی آنلاین جزئی اصلی از پروژه‌ی تصمیم و خریداری مردم است. این استفاده گسترده از فضای اینترنت یک فرصت بسیار مناسب برای بازاریابان است. شرکتی که بتواند در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود یعنی بازدید بیشتری دارد و سایتی که در اختیار عموم قرار داده است ترافیک بالاتری خواهد داشت و این به معنی جذب بیشتر مشتریان بالقوه است. مشتریانی که خیلی از آنها شاید خریدار نهایی محصول یا خدمات آن شرکت هستند.

صرف اینکه یک شرکت برای فروش خدمات خود سایتی راه‌اندازی کند دلیل نمی‌شود که تعداد زیادی بازدید‌کننده داشته باشد. در بازار بزرگی که وجود دارد، آنهایی که در ابتدای صف هستند و ویترین زیبایی از خود به نمایش می‌گذارند مشتریان را در همان ابتدا جذب می‌کنند و آنهایی که در انتهای صف باقی می‌مانند مشتری نصیبشان نمی‌شود. چگونگی نظم و ترتیب این صف تصادفی نیست و کسب رتبه‌ی برتر در جستجوها نیاز به تلاش بالایی دارد. بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو را «سئو» می‌گویند که نیاز به طراحی استراتژی مناسب در تولید محتوا و نحوه‌ی طراحی سایت دارد و  به صورتی است که موتور جستجو را متقاعد سازد وبسایت آنها باید برای برخی از کلیدواژه‌ها یا عبارات رنکینگ بالایی داشته باشد.

موتور جستجوی اصلی و پرکاربردی که همواره استفاده می‌شود گوگل است و در مبحث سئو پارامترهای گوگل است که برای هر شرکت سودآوری به وجود می‌آورد. راه‌های متعددی برای بهینه‌سازی موتور جستجو وجود دارد که سه فاکتور اصلی رتبه‌بندی در گوگل عبارت اند از:

پیوندها: تعداد پیوندهایی که میان سایت شرکت با سایت‌های دیگر وجود دارد و راه‌های ارتباطی که به سایت شرکت می‌رسد.

محتوا: مطالب نگارش شده برای اطلاع مخاطبان از کیفیت محصول یا خدماتی خاص

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل: Rank Brain

دو مورد اول مهمترین بخش‌هایی است که یک صاحب کسب و کار می‌تواند در آن مانور زیادی داشته باشد و قدرت خود را افزایش دهد. در دیجیتال مارکتینگ می‌توان لینک‌های زیادی ایجاد کرد یا منبع محتوایی وسیعی را در اختیار مخاطبان قرار داد اما در زمینه الگوریتم هوش مصنوعی گوگل کار زیادی نمی‌توان انجام داد.

۲– بازاریابی موتورهای جستجو  SEM (دیجیتال مارکتینگ)

روش‌هایی که در سئو انجام می‌شود رایگان است و برای بالا رفتن رتبه‌ی سایت از لینک‌ها و محتوای مناسب استفاده می‌شود که هزینه‌ای نیز در قبال آن پرداخت نمی‌شود. اما اگر شرکتی بخواهد ترافیک بیشتری را جذب کند و در صفحه نتایج موتورهای جستجو قدرت مانور بیشتری داشته باشد، می‌تواند با پرداخت هزینه به این مهم دست پیدا کند. به این تاکتیک بازاریابی موتورهای جستجو( SEM) می‌گویند.

یکی از مزایای اصلی لیست‌های پرداختی در روش بازاریابی موتورهای جستجو این است که تبلیغات یک شرکت بالاتر از نتایج ارگانیک قرار می‌گیرد و اگر وبسایتی نتواند از طریق محتوای مناسب یا ایجاد پیوند که پروسه‌ای طولانی مدت است به رتبه خوبی برسد، می‌تواند با هزینه از میانبر SEM استفاده کند. بستگی به کلیدواژه‌ها و عبارات که تا چه حد رقابتی یا پر استفاده هستند هزینه‌ها متفاوت است.

صاحبان کسب‌و‌کار برای به کارگیری تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ جستجو نیاز به یک کارشناس حرفه‌ای دارد که بتواند بر ابزار Google AdWords و ماهیت تبلیغات موتورهای جستجو مسلط باشد. امکاناتی که گوگل در این زمینه ارائه می‌دهد با توجه به قابلیت‌های محلی یا کشوری و دیگر پارامترها هوشمندسازی شده است که تبلیغات راندمان بالاتری داشته باشند و علاوه بر گوگل در بستر شبکه اجتماعی پرطرفدار فیسبوک نیز ابزارهای مناسب با پلتفرم منحصر به فردی وجود دارد که برای تبلیغات بیشتر، بایستی هزینه کرد.

۳– مدیریت محتوا  (دیجیتال مارکتینگ)

همانطور که عنوان شد یکی از سه رکن اصلی سئو تولید و مدیریت محتواست. یکی از فاکتورهای مهمی است که هر متخصص دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در راه آن سرمایه‌گذاری و فعالیت زیادی داشته باشد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن سود هنگفتی را روانه کسب و کارها می‌کند.

به صورت تعریف کلی بازاریابی محتوا، یعنی تولید مطالب با کیفیت در بخش وبلاگ سایت است که اطلاعات لازم برای آگاهی، آموزش و جلب نظر مشتریان فراهم می‌آورد. زمانی که مشتریان بالقوه یک کلیدواژه یا عبارت مرتبط با نوعی صنعت خاص را جستجو می‌کنند، به محتوای مرتبط با آن می‌رسند و موتورهای جستجو سایت‌هایی را به آنها معرفی می‌کنند. زمانی که یک کسب و کار در صدر نتایج جستجو قرار می‌گیرد، مشتریان بالقوه بیشتری به سایت آن‌ها روانه می‌شوند و با برند آنها آشنا می‌شوند یا اطلاعات بیشتری درباره آنها به دست می‌آورند. دیحیتال مارکتینگ بستر مناسبی برای برندینگ حساب می‌شود و هر بازاریاب دیجیتال حرفه‌ای برای این کار از تولید محتوا بهره می‌برد.

نخستین تلاش‌ها برای بازاریابی محتوا با تحقیق درمورد کلیدواژه‌ها آغاز می‌شود. برای نوشتن محتوای مناسب، کلیدواژه‌ها باید دو ویژگی داشته باشند: ۱) مرتبط با موضوعات بازار هدف و مشتریان بالقوه بازار ۲) قابل دسترسی و رتبه‌بندی دشوار نباشد.

برای پیدا کردن کلیدواژه‌ها ساده‌ترین روش به این صورت است که می‌توان یکی از متداول‌ترین عبارات را برای موضوعی خاص در گوگل جستجو کرد و گوگل عبارات و کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند. غیر از کلمات پیشنهادی گوگل نیز ابزارهای مختلف و وبسایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند کلیدواژه‌های ترند و کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد دهند و حتی نشان دهند سایت‌های رقیب یک صاحب کسب و کار از طریق کدام کلیدواژه‌ها مشتریان را جذب می‌کنند و چه پیوندهایی به رتبه‌ی آنها در گوگل کمک کرده است.

پس از پیداکردن کلمات کلیدی باید مطلبی حول آن نوشته شود و بهتر است برای هر کلیدواژه یک مقاله اختصاصی نیز نگارش شود که می‌توان در آن از کلیدواژه‌های مرتبط دیگری نیز استفاده کرد. تولید این مقالات کمک می‌کند منبعی از محتوای مناسب در سایت شکل بگیرد که به رتبه‌بندی در گوگل و مباحث سئو بسیار کمک می‌کند. قاعده کلی برای نوشتن محتوا بدین صورت است که بهتر است کلمات کلیدی در عنوان مطلب و پاراگراف آورده شود و پس از آن در قسمت‌های دیگر گنجانده شود.

تعداد کلمات کلیدی نیز باید مناسب باشد و بهتر است ماکزیمم حدود ۲٫۵ درصد از تعداد کل کلمات مقاله را شامل شود. در مبحث سئوی گوگل الگوریتمی خاصی وجود دارد که بهتر است هر یک روز در میان مقاله‌ای در وبسایت منتشر شود که به عبارتی ماهانه ۲۰ محتوای مناسب ایجاد شود به طوری که ۱۲ تای آنها بیش از ۱۰۰۰ کلمه، ۵تا بیش از ۱۶۰۰ کلمه و ۳تا بیش از ۲۶۰۰ کلمه که توجه به این الگوریتم به رتبه‌ی سایت بسیار کمک می‌کند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با راهکارهای هوشمند بازاریابی دیجیتال و طراحی کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند با وبیما تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وبیما

رویکرد آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما بازاریابی نتیجه گراست. فرقی ندارد کسب و کار شما از چه نوعی باشد سنتی یا مدرن، تازه تاسیس یا بزرگ و با تجربه؛ ایده‌ی ما رشد تجارت شماست. وبیما با مشاوره تخصصی و ارائه تمام آنچه در مسیر بازاریابی نیاز دارید، نظیر خدمات دیجیتال مارکتینگ و آموزش پرسنل شما، در راستای اهداف سازمانی شما گام برمی‌دارد. ما به تجربه و تخصص خود در زمینه مشاوره کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال می‌بالیم و همواره پشتیبان مشتریان خود بوده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]