اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970607313794727

کتاب «آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها» به رشته تحریر درآمد

کد: 13970607313794727

https://goo.gl/teuSZ6

، تهران , (اخبار رسمی): مهدی حاجی‌وند از نگارش کتابی با عنوان «آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها» خبر داد.

کتاب "آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها" به رشته تحریر درآمد
کتاب «آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها» به رشته تحریر درآمد

به گزارش خبرنگار بورس بانک و بیمه انتشارات مشق شب، مؤلف کتاب «آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها» با اشاره به اینکه طرح توزیع سهام عدالت در حالی از سال 1385 در کشور در حال اجرا است که براساس آن تا کنون حدود 50 میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه در قالب 6 دهک و 18 گروه دسته‌بندی شده و سهام عدالت میان آنها توزیع شده است، تصریح کرد: این در حالی است که مطابق قانون با پایان یافتن زمان تسویه اقساط سهام عدالت از محل سود سالیانه آن، از سال گذشته سود سهام عدالت مشمولان به‌جای واریز به حساب خزانه بابت تسویه اقساط آنها، میان مشمولان در حال توزیع است و از سوی دیگر باید آزادسازی این سهام نیز انجام شود.

حاجی‌وند افزود: در این راستا در زمستان سال گذشته لایحه ساماندهی سهام عدالت با هدف آزادسازی این سهام و فراهم آوردن شرایط خرید و فروش آن به مجلس ارائه شده است و در صورت موافقت نمایندگان مجلس با این لایحه، مراحل اجرایی آزادسازی سهام عدالت آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در خصوص لایحه ارسالی دولت به مجلس این است که در این لایحه، آزادسازی سهام عدالت در قالب صندق‌های قابل معامله پیشنهاد شده است که موضوعی تخصصی بوده و نیاز به اطلاع‌رسانی جامع و کاملی دارد.

حاجی‌وند با اشاره به این مطلب که آزادسازی سهام عدالت در قابل صندوق‌های قابل معامله یکی از گزینه‌های اصلی و قابل دفاعی است که در راستای آزادسازی سهام عدالت و خرید و فروش آن در این لایحه پیشنهاد شده است، گفت: تجربه دنیا نیز در خصوص توزیع کوپن سهام که از جهاتی با سهام عدالت نکات مشترکی دارد نشان می‌دهد آزادسازی کوپن سهام نیز در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

وی همچنین از نگارش کتابی در این خصوص با عنوان «آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها» خبر داد و افزود: کار نگارش این کتاب و دریافت مجوزهای قانونی برای نشر، نهایی و پایان یافته است و به زودی و طی روزهای آینده این کتاب چاپ و منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

حاجی‌وند اضافه کرد: در این کتاب که توسط انتشارات مشق شب منتشر خواهد شد، موضوعات مختلف مرتبط با مبحث خصوصی‌سازی و سهام عدالت، به‌ویژه آزادسازی این سهام مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ضمن اینکه در این کتاب، آزادسازی این سهام در قالب صندوق‌های قابل معامله نیز به نقد کشیده شده و نقاط مثبت و چالش‌های این کار به رشته تحریر درآمده و پیشنهاداتی نیز در خصوص آزادسازی این سهام ارائه شده است.

نویسنده کتاب «آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها» در ادامه با تأکید بر اینکه مرحله آزادسازی یکی از مهم‌ترین مراحل اجرای طرح سهام عدالت بوده و به نوعی میوه این طرح است، افزود: بر این اساس باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسبی در همه سطوح جامعه به‌ویژه مشمولان سهام عدالت صورت گیرد تا موفقیت این طرح در مرحله آزادسازی تضمین شود.

وی با اشاره به اثرات آزادسازی سهام عدالت بر اقتصاد و بازار سرمایه کشور و لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: نمایندگان مجلس، متولیان اقتصادی کشور، دست‌اندرکاران امر واگذاری‌ها و اجرای سهام عدالت، فعالان رسانه‌ها و خبرنگاران، پژوهشگران و محققان، اساتید دانشگاه و دانشجویان، فعالان اقتصادی، متولیان و مدیران بازار سرمایه، مشمولان سهام عدالت و تقریبا همه قشرهای جامعه از جمله مخاطبان این کتاب هستند.

حاجی‌وند همچنین با بیان این مطلب که تاکنون اقدام جدی و کار پژوهشی ویژه‌ای در خصوص آزادسازی سهام عدالت بخصوص به‌صورت مکتوب صورت نگرفته است، اظهار داشت: کتاب «آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها» به جرأت نخستین کار پژوهشی و جدی است که در این زمینه انجام شده و پیش‌بینی می‌شود مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیر و کارشناسان انتشارات مشق شب که با وجود نوسانات نرخ ارز و گرانی کاغذ در چاپ و انتشار این کتاب همکاری صمیمانه‌ای داشته‌اند، گفت: بدون شک انتشار این کتاب می‌تواند منبع خوبی برای علاقه‌مندان به مباحث سهام عدالت به ویژه آزادسازی آن باشد.

شایان ذکر است، کتاب «آزادسازی سهام عدالت، موانع و راهکارها» در 448 صفحه و با قیمت 48 هزار تومان توسط انتشارات مشق شب راهی بازار نشر شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشق شب

انتشارات مشق شب، ناشر تخصصی کتب مرجع و نشریات درون سازمانی، با هدف رشد و تعالی فرهنگ، ادب، هنر و دانش ایران عزیز پا به عرصه نشر گذاشته است؛ مصمم در تحقق آرمان‌هایش که همانای مشق وطن، توسعه و انتشار باورهای زنان و مردان خجسته و فرخ‌پی این مرز و بوم است. «مشق شب» در جذب اندیشه‌های ناب، صاحبان قلم و نخبگان دانش و فرهنگ همیشه پیشتاز بوده و از هر فرصتی برای دوستی با اهالی قلم استقبال کرده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | نشریات و کتاب