اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970612314569220

انقلاب در آموزش زبان انگلیسی با ورود تکنولوژی‌های نوین

تاثیر تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی

کد: 13970612314569220

https://goo.gl/WnyWoh

، تهران , (اخبار رسمی): با ورود تکنولوژی به آموزش زبان انگلیسی، شیوه‌های آموزشی و آماده سازی برای آزمون‌های این زبان، آیلتس و PTE تغییرات اساسی ایجاد کرده است.

تاثیر تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی
تاثیر تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی

سوالی که این روزها در حوزه آموزش و تعلیم زبان خیلی مطرح می‌شود این است که آیا در آینده تکنولوژی‌های نوین جایگزین معلم در کلاس درس خواهند شد یا نه؟ در واقع بهتر است سوال اینگونه مطرح شود که آیا هر آنچه معلم می‌تواند انجام دهد را تکنولوژی‌های نوین هم می‌توانند به همان خوبی انجام دهند یا نه؟

ابزارها و تکنولوژی‌های نوین همگی در راستای بهبود سرعت عملکرد و به عبارتی دیگر برای تکمیل فرآیند آموزش کاربرد دارند و به همین دلیل می‌توان در پاسخ به سوالات مطرح شده با صراحت گفت نه.

تکنولوژی‌های دیجیتال هیچ وقت جایگزین معلم نخواهند شد بلکه فقط کمک یار معلم خواهند بود و نقش حمایتی و تکمیلی در روند آموزش زبان خواهند داشت.

نقش تکمیلی و حمایتی که تکنولوژی در فرآیند آموزش به خصوص آموزش زبان خواهد داشت این است که تکنولوژی وظایفی را در فرآیند آموزش به عهده بگیرد که معلم به خاطر محدودیت زمان و منابع آموزشی نمی‌تواند به عهده بگیرد. در واقع تکنولوژی می‌تواند نقش مهمی را در مرتفع کردن یک سری کمبودها داشته باشد.

به همین دلیل هم معلمان باید همیشه به اهمیت آشنایی و بهره‌برداری تکنولوژی‌های مدرن واقف باشند.

تاریخچه ورود تکنولوژی به آموزش زبان انگلیسی

نوآوری‌های تکنولوژی، فرایند یادگیری زبان را از شیوه خشک سنتی آن که دانش‌آموزان را فقط به حفظ لیست لغت تشویق می‌کرد، خارج کرده است.

بهره‌گیری از تکنولوژی در آموزش زبان تقریبا از دهه 1960 آغاز شده است. در آن زمان استفاده از فیلم‌های ویدئویی محدودیت‌های آموزشی کتاب محور را از بین برد. اگر در گذشته داشتن لابراتور زبان به کمک کامپیوتر برای یک موسسه آموزشی زبان ویژگی خاصی محسوب می‌شد امروزه به کمک گوشی‌های هوشمند آموزش امری راحت‌تر و فراگیری زبان امری شیرین‌تر از همیشه شده است.

نقش تکنولوژی در آموزش و یادگیری زبان

با توجه به این که اکثر زبان آموزان به دنبال این هستند که بتوانند به سهولت به زبان مورد نظرشان صحبت کنند، امروزه با کمک تکنولوژی فرآیند یادگیری و در واقع صبحت کردن یا همان speaking بسیار راحت شده است. با کمک ابزارهای نوین هر زبان‌آموز می‌تواند بارها یک فیلم آموزشی و یا یک پادکست را ببیند، بشنود و هرگاه نیاز داشت آن را متوقف کند تا بهتر و بیشتر بفهمد و حتی می‌تواند صدای خود را ضبط کرده و صحبت‌های خود را آنالیز نیز بکند.

از طرفی چون یادگیری بهتر نیاز به تمرین بیشتری دارد، امروزه امکان ممارست و تمرین بیشتر با کمک ابزارهای نوین برای زبان آموزان فراهم شده است. برای مثال زبان آموز با کمک ابزارهای نوین که در گوشی هوشمند خود دارد خواهد توانست بارها یک لغت و یا یک گرامر خاص را تکرار کند تا آن را کامل فرابگیرد.

معلم چه کارهایی را بهتر از تکنولوژی می‌تواند انجام دهد

تقویت یادگیری اجتماعی زبان آموز، یکی از اساسی‌ترین وظایف هر معلم در کلاس است. یادگیری اجتماعی شامل ویژگی‌های تعامل، بحث و همکاری بین دانش‌آموزان و ایجاد یک محیط مثبت، بین هر فرد در فرایند یادگیری است. با این شیوه زبان آموز تشویق می‌شود در کلاس مشارکت و صحبت کند.

در واقع می‌توان گفت فرآیند ایجاد ارتباط، تعامل و صحبت کردن در آموزش زبان تنها توسط معلم انجام می‌شود و در این حوزه تکنولوژی نمی‌تواند نقشی ایفا کند. چون چنین روندی وابسته به روابط بین فردی معلم و کلاس است و به عبارتی فنآوری‌های فعلی قادر به اداره پیچیدگی‌های روابط فردی نیستند.

تکنولوژی چه کارهایی را بهتر از معلم می‌تواند انجام دهد

تمرین در یادگیری زبان امری بسیار مهم است. اما با توجه به این که در کلاس‌های آموزش محدودیت زمان وجود دارد این امکان برای معلمان فراهم نیست که با زبان آموزان خود برای تمرین هر چه بهتر درس، زمان بگذارند. بنابراین اینجا است که تکنولوژی می‌تواند در هر زمان و مکان، فرصت یادگیری را به زبان آموز بدهد و در عین حال به سرعت بخشیدن یادگیری نیز منجر شود. بنابراین استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌تواند هم برای معلم که همیشه با کمبود زمان مواجه است مفید باشد و هم برای زبان آموز که به سرعت می‌خواهد پیشرفت خود را در یادگیری ببیند.

بهترین و پیشرفته‌ترین آموزشگاه زبان انگلیسی

با توجه به اهمیت بهره‌گیری از تکنولوژی در آموزش زبان، برگ برنده موفقیت در سیستم آموزشی از آن موسساتی است که همگام با تکنولوژی پیش بروند. بنابراین اکنون زمان استفاده از آموزشی ترکیبی است که هم معلم محور باشد و هم تکنولوژی محور.

در سیستم آموزش ترکیبی، زبان‌آموزان می‌توانند علاوه بر آموزش حضوری در کلاس درس، به صورت آنلاین به محتوای آموزشی و همچنین محتوای پیشرفته همان جلسه دسترسی داشته باشد و در هر زمان و مکانی که تمایل داشته باشد مطالب آموزشی را مرور کرده، تمرینات و تکالیف خود را نیز انجام دهد.

موسسه زبان اول یکی از موسسات فعال در زمینه‌ آزمون‌ آیلتس، آزمون‌ PTE و دیگر دوره‌های تخصصی زبان انگلیسی در ایران است که در آن به استفاده از تکنولوژی در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی اهمیت بسیار داده می‌شود. این موسسه با داشتن بستری دو وجه که شامل آموزش حضوری (آفلاین) در کنار آموزش آنلاین است به خوبی توانسته آموزش ترکیبی را برای آموزش هر چه بهتر استفاده کند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند فرم درخواست مشاوره را پر کنند تا جهت مشاوره و راهنمایی با آنها تماس گرفته شود و یا خودشان به منظور مشاوره رایگان با شماره 26703715-021 تماس بگیرند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زبان اول

گروه آموزشی زبان اول از سال 84 با شعار “یادگیری زبان دوم به راحتی زبان اول” و با اهدافی چون 1. رعـایت استـانداردهـای جهـانی در کلیه امور مربوط به آموزش،2. بومی سـازی جدیدترین متدهـای آموزشی. 3. مدرن سـازی نحوه آموزش زبـان انگلیسی. 4. برگزاری دوره های زبان انگلیسی به صورت آنلاین با رعایت کلیه استاندارد های بین المللی و مورد تایید مراکز معتبر به منظور دسترسی هر فرد به بالاترین کیفیت آموزشی در هر زمان و مکان با کمترین هزینه، شروع به فعالیت کردیم.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]