اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970612314579220

آزمون آیلتس ضرورتی برای مهاجرت

چه سطحی از آیلتس برای مهاجرت مورد نیاز است؟

کد: 13970612314579220

https://goo.gl/HBSr36

، تهران , (اخبار رسمی): کسانی که قصد مهاجرت دارند باید توانایی زبان انگلیسی خود را بالا ببرند. یکی از آزمون‌های رایج و پرطرفدار و همچنین مورد پذیرش اکثر کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت آزمون زبان آیلتس است.

چه سطحی از آیلتس برای مهاجرت مورد نیاز است؟
چه سطحی از آیلتس برای مهاجرت مورد نیاز است؟

آیلتس چیست؟

آیلتس، سیستم آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی است که مورد تایید اکثر سازمان‌ها، نهادها و موسسات آموزشی کشورهای بین‌المللی است. متقاضیان مهاجرت و سفر به کشورهای انگلیسی زبان و یا دانشگاه‌های بین‌المللی، باید حداقل نمره مورد قبول هر موسسه را کسب کنند.

آیلتس بیشتر برای مهاجرت به کشورهایی که زبان اصلی آنها انگلیسی است و یا اکثر مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند مورد نیاز است.

آزمون آیلتس رایج‌ترین و مشهورترین روش برای نشان دادن سطح توانایی زبان انگلیسی هر فرد است که مهارت و توانایی متقاضیان برای مهاجرت، تحصیل و کار را در چهار بخش Speaking ،Writing ،Reading و Listening ارزیابی می‌کند. نمره هر بخش از 0 تا 9 محاسبه می‌شود و هر چقدر میانگین نمرات کسب شده توسط متقاضی بالاتر باشد نشان‌دهنده سطح بالای زبان آن متقاضی است.

هر کشوری میانگین نمرات خاصی را با توجه به مقررات خود مورد قبول و پذیرش قرار می‌دهد. بنابراین متقاضیان برای مهاجرت به هر کشور نیاز دارند تا حداقل نمره مورد پذیرش در هر بخش و همچنین میانگین را کسب کنند.

در مجموع سه مدل آزمون آیلتس وجود دارد.

مدل آکادمیک: برای کسانی مناسب است که قصد دارند در کشور انگلیسی زبان در مقاطع کارشناسی و بالاتر از کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

مدل جنرال: برای کسانی مناسب است که قصد مهاجرت یا تحصیل در مقاطع پایین‌تر از کارشناسی یعنی سطح متوسطه در کشور انگلیسی زبان را دارند.

مدل آیلتس لایف اسکیلز: آخرین مدل آزمون آیلتس است که بیشتر متقاضیان دریافت ویزای Family Member برای انگلستان در آزمون‌های آن شرکت می‌کنند.

آیلتس به عنوان مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل، کار و مهاجرت در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند و انگلستان و همچنین برای تحصیل و کار در آمریکا پذیرفته شده است.

الزامات آیلتس را هر کشوری برای خود تعیین و تنظیم می‌کند و برای اطلاع از آخرین تغییرات می‌توان اطلاعات بیشتر را از وب‌سایت‌های دولتی کشور مربوطه پیدا کرد. برای آشنایی بیشتر با این الزامات و سطح آیلتس مورد نیاز در ادامه چند کشور پر طرفدار بررسی شده است.

سطح آزمون آیلتس قابل قبول برای مهاجرت به کانادا

برای به دست آوردن ویزای کانادا باید توانایی‌های زبان انگلیسی خود را نشان داد و یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی مورد پذیرش کانادا آزمون آیلتس است. سال گذشته بیش از سه میلیون بار در کل دنیا این آزمون برگزار شده است و این آزمون برای انتخاب در سازمان‌های آموزشی، انجمن‌های حرفه‌ای و کارفرمایان سراسر کانادا قابل پذیرش است.

در حقیقت همه دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کانادا، آیلتس را می‌پذیرند. همچنین همه انجمن‌ها و نهادهای حرفه‌ای حداقل‌ترین نمره قابل قبول زبان انگلیسی را برای ثبت نام و پذیرش در نظر گرفته‌اند و اینکه چه نمره‌ی آیلتسی مورد نیاز است بستگی به شرایط مورد نیاز ویزای شخص و سازمانی که در آن قصد کار و یا تحصیل خواهید داشت دارد.

آماده‌سازی برای آزمون آیلتس یکی از مهمترین چیزهایی است که قبل از مهاجرت باید برای آن اقدام شود، بسته به سطح زبان انگلیسی باید در دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی و آزمون آیلتس ثبت نام شود.

برای گذراندن دوره آیلتس اکادمیک، نیاز به کسب حداقل نمره کلی 6.5 که میانگین هر مهارت حداقل 6 باید باشد دارید. البته حداقل نمره پذیرفته شده بستگی به الزامات و حداقل‌های هر موسسه، سازمان‌های هدف و برنامه شما خواهد داشت و برای ویزای دانشجویی کانادا به نمره 5.5 در هر چهار بخش و به طور کلی میانگین 6 نیاز خواهید داشت و برای دوره‌های تحصیلی ارشد به بالاتر  باید حداقل نمره میانگین 6.5 و در هر چهار بخش به نمره حداقل 6 نیاز خواهید داشت.

سطح زبان انگلیسی قابل قبول برای مهاجرت به نیوزلند

سفر به نیوزلند با آیلتس شروع می‌شود هر کسی که به دنبال زندگی، کار و تحصیل در نیوزلند است. داشتن آیلتس نشان‌دهنده سطح بالای توانایی‌های زبان شخص است.

متقاضیان مهاجرت به نیوزلند، آیلتس را به عنوان مدرک توانایی‌های بالای زبان انگلیسی برای درخواست ویزا پذیرفته‌اند.

با داشتن آیلتس در واقع مطمئن خواهید بود که آزمونی را پاس کرده‌اید که همه دانشگاه‌ها، کالج‌ها و نهادهای حرفه‌ای نیوزلند به آن اعتماد دارند. همه آنها یک حداقل الزامات زبان انگلیسی را برای آیلتس پذیرفته‌اند. حداقل نمره آیلتس مورد نیاز در کشور نیوزلند به نوع ویزا و موسسه‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل یا کار کنید وابسته است.

اینکه شما به چه سطحی از آیلتس آکادمیک یا عمومی نیاز دارید بستگی به الزامات موسسه‌ای که تارگت کرده‌اید دارد و برای مهاجرین جهت کار حداقل نمره آیلتس 6.5 پذیرفته می‌شود.

البته آزمون‌های جایگزین آیلتس هم برای این گروه وجود دارد که می‌توان از سایت‌های مرتبط اطلاعات لازم را کسب در مورد آنها کسب کرد.

سطح زبان انگلیسی قابل قبول برای مهاجرت به انگلستان

آیلتس آکادمیک، آیلتس جنرال و ایلتس لایف اسکیل توسط اداره مهاجرت و ویزای انگلستان مورد پذیرش است و کسانی که مایل به زندگی، کار و تحصیل در انگلستان هستند می‌توانند با توجه به الزامات نهاد و موسسه‌ای که می‌خواهند در آن کار یا تحصیل کنند در هریک از آزمون‌های آیلتس شرکت و حداقل نمره ورودی را کسب کنند.

آزمون آیلتس برای ویزا و مهاجرت به انگلستان توسط شرکای آیلتس شامل بریتیش کنسیل (British Council) و (IDP -IELTS Australia and Cambridge Assessment English) مدیریت می‌شود و نتایج و نمرات آیلتس مورد پذیرش تمام دانشگاه‌ها، موسسات و کالج‌های بریتانیا است.

برای کسب ویزای درجه یک عمومی حداقل نمره 7 آیلتس در هر یک از چهار بخش نیاز است و همچنین برای ویزای درجه 4 سطح تحصیلات تکمیلی و بالاتر حداقل به آیلتس 5.5 نیاز خواهید داشت.

 به طور کلی با توجه به درجه و نوع ویزا، میانگین نتایج مورد قبول در بازه حداقل 4 الی 7 قرار دارد و ویزای درجه 2 عمومی در بیشتر مواقع با میانگین نمره 4 حداقل نمره مورد پذیرش است.

سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

برای کسب ویزای استرالیا نیاز است تا توانایی‌ها زبان انگلیسی خود را به دپارتمان مهاجرت و حفاظت از مرز (DIBP) استرالیا نشان دهید. در حقیقت آیلتس، مورد تایید و قبول همه دانشگاه‌ها، موسسات، نهادها و کالج‌های استرالیا است و شما با توجه به هدف و برنامه خود ملزم به کسب حداقل نمره لازم در آزمون آیلتس خواهید بود.

به عبارتی دیگر نمره آیلتس بستگی به الزامات ویزا و سازمانی که می‌خواهید در آن کار یا تحصیل کنید دارد و حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا 6 (سطح 3 یا Competent) است و سطح بعدی حداقل 7 (سطح 2 یا Proficient) و در نهایت بالاترین سطح زبان آیلتس 8 (سطح 1 یا Superior) است.

در حقیقت نمره شخص بستگی به هدف و نوع ویزا خواهد داشت. حداقل‌ترین نمره آیلتس برای ویزای دانشجویی در دانشگاه‌های استرالیا 5.5 و برای مهاجرت نمره 6 و بالاتر از آن مورد نیاز است.

سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای مهاجرت به آمریکا

اگر قصد دارید در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنید نیاز به اپلای برای یکی از ویزاهای دانشجویی زیر در سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود را خواهید داشت.

1- ویزای دانشجویی F برای کسانی که مایل به تحصیل در کالج یا دانشگاه معتبر در ایالات متحده هستند مناسب می‌باشد یا برای کسانی که انگلیسی را در یک موسسه زبان‌انگلیسی فشرده می‌خواهند یاد بگیرند رایج‌ترین دوره است.

2- ویزای بورسیه‌ای J برای دانشجویانی که برای برنامه‌های تبادلی کوتاه مدت از جمله تحصیلات دبیرستانی و دانشگاهی ثبت نام می‌کنند اعطا می‌شود.

3- ویزای دانشجویی M برای دانشجویانی است که در برنامه‌های آموزشی غیرآکادمیک و غیرحرفه‌ای در آمریکا ثبت نام می‌کنند.

اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی فرم‌های I-20 و یا DS-2019 را از کالج یا دانشگاهی که پذیرفته شدید را دریافت کنید. با این فرم‌ها می‌توانید برای ویزا اقدام کنید.

دانشگاه‌های ایالات متحده انتظار دارند حداقل نمره 6.5 را در آزمون انگلیسی آیلتس کسب کنید و در چهار بخش هم به طور مجزا حداقل نمره 6 را کسب کرده باشید و اکثر دانشگاه‌ها و مدارس ایالات متحده با این نمره به شما پذیرش خواهند داد.

در کنار این شاید یک سری از دانشگاه‌ها و موسسات نمرات بالای 6 و 6.5 را از شما درخواست داشته باشند به عنوان مثال دانشگاه‌هایی مثل هاروارد بیزینس اسکول، لندن بیزینس اسکول و همچنین استنفورد برای دوره MBA حداقل نمره مورد پذیرش را 7.5 قرار داده‌اند.

علاقه‌مندانی که برای الزامات زبان انگلیسی نیاز به مشاوره و یا نیاز به شرکت در آزمون آیلتس، دوره آمادگی آزمون آیلتس، دوره ترمیک آزمون آیلتس، دوره‌های فشرده آزمون آیلتس و همچنین آموزش زبان انگلیسی عمومی دارند می‌توانند برای کسب اطلاعت بیشتر فرم درخواست مشاوره را پر کرده تا از موسسه آموزشی زبان اول، جهت مشاوره و راهنمایی با آنها تماس گرفته شود و یا خودشان به منظور مشاوره رایگان با شماره 26703715-021 تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زبان اول

گروه آموزشی زبان اول از سال 84 با شعار “یادگیری زبان دوم به راحتی زبان اول” و با اهدافی چون 1. رعـایت استـانداردهـای جهـانی در کلیه امور مربوط به آموزش،2. بومی سـازی جدیدترین متدهـای آموزشی. 3. مدرن سـازی نحوه آموزش زبـان انگلیسی. 4. برگزاری دوره های زبان انگلیسی به صورت آنلاین با رعایت کلیه استاندارد های بین المللی و مورد تایید مراکز معتبر به منظور دسترسی هر فرد به بالاترین کیفیت آموزشی در هر زمان و مکان با کمترین هزینه، شروع به فعالیت کردیم.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]