اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980713410019220

نکاتی که برای مطالعه آیلتس باید بدانید:

چگونه برای موفقیت در آزمون آیلتس آماده شویم

کد: 13980713410019220

http://bit.ly/2LO78ib

، تهران , (اخبار رسمی): آزمون آیلتس معروفترین آزمون جهت سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی در دنیاست که جزو الزامات تحصیل در خارج از کشور است. نمرات آزمون آیلتس در بیش از 10 هزار سازمان در 140 کشور جهان شامل مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات دولتی، کارفرمایان، مقامات و ادارات مهاجرتی و سایر سازمان‌ها و نهادهای حرفه‌ای پذیرفته شده است.

چگونه برای موفقیت در آزمون آیلتس آماده شویم
چگونه برای موفقیت در آزمون آیلتس آماده شویم

اکنون سوالاتی که در این مقاله به انها پاسخ داده می‌شود این است که

مولفه‌های کلیدی آمادگی آزمون آیلتس چه چیزهایی هستند؟

چگونه می‌توان برای بخش‌های مختلف آیلتس آماده شد؟

و چگونه نمره قابل قبولی در آیلتس کسب کنیم؟

در این مبحث به راه و روش‌های کلی موفقیت در آزمون آیلتس پرداخته می‌شود. راه‌های زیادی برای آمادگی جهت موفقیت در آزمون آیلتس وجود دارد انتخاب از بین این راه‌ها و روش‌ها می‌تواند دیوانه‌کننده باشد اما در ادامه راهنمایی‌های مفیدی برای موفقیت در آزمون آیلتس ارائه شده است تا بتوان عادت‌های مطالعه خود را بهبود داد. چندین نکته مهم زیر، در بهبود نحوه آمادگی در آزمون آیلتس کمک می‌کند.

باید در بهبود مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی تمرکز داشته باشید

اشتباه بزرگ بسیاری از داوطلبان آزمون زبان انگلیسی آیلتس این است که هنگام آمادگی برای آزمون آیلتس فقط بر روی آزمون‌های ماک و آزمایشی تمرکز می‌کنند برخی فکر می‌کنند که آزمون ماک زیاد دادن به آنها برای آمادگی بهتر در آزمون اصلی آیلتس خیلی مفید است اما این تصور کاملا غلط است.

آزمون آیلتس مبتنی بر مهارت است و نه مبتنی بر دانش. این بدان معنی است که هر آزمون ماکی که انجام می‌شود حاوی مطالب مختلفی است که نمی‌توان همه آنها را مطالعه کرد به همین جهت باید بیشتر به افزایش کیفیت مهارت خود توجه کرد نه به کمیت آزمون ماک دادن. زبان و همه بخش‌های آن یک مهارت است بنابراین نیاز است مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و همچنین مهارت صحبت کردن را یاد گرفت و نمی‌توان مهارت زبان انگلیسی خود را با روشی مانند آزمون ماک بهبود داد اگر چه آشنایی با ازمون ماک، شخص را در این نبرد کمک می‌کند اما نباید نیاز به بهبود مهارت بخش‌های مختلف زبان خود را دست کم گرفت.

بنابراین اول باید یک آموزشگاه و معلم خوب زبان پیدا کرد و در یک دوره آمادگی زبان انگلیسی ثبت نام کرد و خود را از طریق کتاب‌ها، روزنامه‌ها، موزیک و فیلم با زبان اصلی غوطه‌ور کرد. دوستانی با زبان انگلیسی پیدا کرد و با آنها یک باشگاه مکالمه آنلاین و آفلاین انگلیسی را سازماندهی کرد. این طبیعی‌ترین حالتی است که می‌توان زبان انگلیسی را یاد گرفت و در آزمون زبان آیلتس احساس راحتی داشت. با ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس موسسه آموزشی زبان اول می‌توان به صورت آنلاین و آفلاین مهارت‌های هسته‌ای و اصلی زبان انگلیسی و همچنین مهارت‌های گرامری، لغات و تلفظ خود را برای آزمون آیلتس تقویت کرد و به طور کلی با تمرکز بر تمام مهارت‌ها، مهارت زبان خود را بهبود داد.

نقاط ضعف خود را بشناسید و از اشتباهات‌تان بیاموزید

یادگیری از اشتباهات و آگاهی از موفقیت‌ها و ضعف خود، مهمترین گام در جهت موفقیت است. باید زمان خود را برای درک اشتباهات واقعی صرف کرد. آیا در املای کلمات مشکل دارید؟ اگر این چنین است باید نوشتن صحیح و درست کلمات را تمرین کرد. آیا خطاها مربوط به زمان فعل است؟ پس باید به عقب بازگشت و دوباره استفاده درست زمان فعل‌ها و چطور آنها را به درستی استفاده کرد را یاد گرفت. یا آیا خطاها مربوط به واژگان است؟ به نکاتی که گفته شد باید توجه کرد و اشتباهات خود را شناسایی کرده و به عنوان یک فرصت از آن بهره برد. همواره سعی کردمشکلات خود را برطرف و از دوباره به اشتباه به کار بردن آنها اجتناب کرد.

مهارت نوشتن بخش‌های مقالات خود را بهبود داد

مهارت نوشتن خود را به وسیله یادگیری از طریق ساختاردهی پاراگراف به پاراگراف مقاله خود بهبود داد مهارت خواندن را تمرین کردو سوالات مقاله را درک کرد خیلی آسان است تا از موضوع خارج شد و یا به سوالات به صورت مستقیم پاسخ نداد. همچنین سوالات نمونه مختلفی از مقاله‌ها را خواند و پاسخ‌‌های تستی را نوشت.

تمرین زیاد برای پاسخ نوشتاری به سوالات موضوعات مختلف آیلتس موجب خواهد شد در مواجهه با موضوعات گوناگون احساس راحتی داشت. باید مراقب بود تا نمونه مقاله‌ها را حفظ نکرد، داوطلبان بسیاری این اشتباهات را می‌کنند حتی اگر موضوعات مشابه در آزمون مشاهده شود، قطعا تمرکز سوال متفاوت است و بنابراین به این سوال باید جواب خاصی داد.

برگزارکنندگان آزمون آیلتس، مقالات حفظ شده را متوجه می‌شوند و بدون توجه به اینکه چقدر مطلب خوب نوشته شده قطعا نمره صفر خواهند داد. همچنین تمرین دست خط 250 کلمه‌ای در زمان مناسب مهم است دست خط باید خوانا و تمیز و واضح باشد اگر شخصی با دستی نوشتن حس خوبی ندارد و دست خط بدی دارد قطعا تمرین آن و بهبود مهارت نوشتن با خط خوانا برای او نیاز ضروری خواهد بود.

مهارت صحبت کردن را تمرین کنید

همانطور که گفته شد برای اینکه شخصی، مهارت صحبت کردن خود را بهبود دهد باید تست‌های مختلف و نمونه مهارت صحبت کردن را با دوستان خود تمرین کند و به راحتی در مورد خود و تجربه‌های خود صحبت کند. می‌توان برخی جواب‌های از پیش آماده شده عمومی و مربوط به اطلاعات پایه خود را به بخش اول آزمون اختصاص داد اما این باید طبیعی و خودبه خودی باشد. همچنین باید به یاد داشت مثل بخش قبل از حفظ کردن اجتناب کرد، آزمون‌گر به راحتی متوجه خواهد شد که شخص پاسخ‌های حفظ شده را تکرار می‌کند، باید به یاد داشت درباره نظرات و تجربیات خود صحبت کرد، بنابراین آن را هر روز قبل از آزمون انجام داد و تمرین منظمی برای مهارت صحبت کردن خود داشت حتی اگر این به معنی صحبت کردن با خود باشد.

طیف متنوعی از مقالات را برای تقویت مهارت خواندن بخوانید

موضوعات عمومی مانند اخبار، امور جاری، علوم، تغییرات آب و هوایی، حیوانات، تاریخ، اقتصاد، جامعه شناسی و غیره را خواند هر چقدر بیشتر مقالات متفاوت خوانده شود با واژگان جدید زیادی می‌توان آشنا شد. این کمک خواهد کرد تا دانش انگلیسی شخص گسترش یابد و احساس راحتی در خواندن متن‌های بخش مهارت خواندن در آزمون داشته باشد. اگر شخصی در آزمون آیلتس آکادمیک ثبت نام کرد و تا روز آزمون هرگز متن‌های مرتبط با آزمون آیلتس آکادمیک را نخواند، احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین شما قبل از شرکت در آزمون از مشاوران آموزشگاه زبان اول به صورت رایگان (تلفن 22889554) مشاوره دریافت کنید.

به روانی یک آدم نیتیو زبان را یاد بگیرید

با گوش دادن به پادکست‌ها و گفتگوهای تد با لهجه‌ها و تلفظ‌های مختلف می‌توان احساس راحتی داشت نه تنها این به درک لهجه‌های مختلف کمک می‌کند بلکه راه خوبی است تا خود را در معرض واژگان و موضوعات جذاب مختلف جدید قرار داد. باید به یاد داشت هر چقدر دانش عمومی و زبان عمومی انگلیسی گسترده‌تر شود می‌توان در روز آزمون زبان انگلیسی با موضوعات راحت‌تری برخورد کرد.

استراتژی و نکات آزمون را بدانید

در نهایت، نکات و استراتژی‌های آزمون را باید یاد گرفت و آنها را برای روز آزمون تمرین کرد. این مساله کمک خواهد کرد تا بتوان زمان خود را مدیریت کرد و استفاده موثری از زمان را برای کامل کردن هر بخش از آزمون آیلتس داشت. یکی از عامل‌های موفقیت در آزمون، مدیریت زمان و ترفندها و فوت و فن آزمون است اما اگر مهارت‌های زبان انگلیسی کامل نباشد و شخص فقط به ترفندها توجه کند قطعا این او را از جاده موفقیت دور خواهد کرد.

همیشه باید به وقت خود دقت کرد و قسمت‌های مختلف آزمون را جداگانه یاد گرفت. برای مثال، تست‌های مهارت خواندن را درک کرد، اینکه چقدر متن دارد، چه مدت طول می‌کشد، چند تا سوال دارد و نوع سوالاتی که آنجا هستند و غیره. همه اینها به مدیریت زمان و یادگیری نوع سوالات کمک خواهد کرد تا روز آزمون آیلتس سورپرایز و شگفت زده نشد. اگر شخصی خوب تمرین کند قطعا در روز آزمون نخواهد ترسید.

با توجه به مطالب مطرح شده در بالا، یکی از بهترین آموزشگاه‌هایی که در ایران با استفاده از جدیدترین متدهای آموزش زبان و با بهره‌مندی از  تکنولوژی برتر آموزشی توانسته جایگاه ویژه‌ای را در میان زبان آموزان و دیگر موسسات همکار به دست آورد، آموزشگاه زبان اول است.

زبان اول به صورت یکپارچه و با استفاده از منابع و متریال‌های چندرسانه‌ای توانسته رضایت کامل زبان آموزان را جلب کند. گفتنی است شیوه آموزشی آموزشگاه زبان اول به صورت منحصر به فرد و برای اولین بار است که به صورت ترکیبی (آنلاین، آفلاین و حضوری) در ایران اجرا می‌شود که تکالیف روزانه به صورت آنلاین در اپلیکیشن زبان اول ارائه می‌شود که موجب می‌شود بدون توجه به زمان و مکان به سرعت تکالیف خود را انجام داد.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر درباره آزمون آیلتس و دوره های آمادگی آزمون آیلتس می‌توانند با مراجعه به سایت آموزشگاه زبان اول و تکمیل فرم زمان مشاوره رایگان و رزرو زمان مراجعه حضوری، منتظر تماس مشاوران این مجموعه جهت هماهنگی باشند و یا حتی با شماره تماس 22889554 با موسسه زبان اول تماس گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زبان اول

گروه آموزشی زبان اول از سال 84 با شعار “یادگیری زبان دوم به راحتی زبان اول” و با اهدافی چون 1. رعـایت استـانداردهـای جهـانی در کلیه امور مربوط به آموزش،2. بومی سـازی جدیدترین متدهـای آموزشی. 3. مدرن سـازی نحوه آموزش زبـان انگلیسی. 4. برگزاری دوره های زبان انگلیسی به صورت آنلاین با رعایت کلیه استاندارد های بین المللی و مورد تایید مراکز معتبر به منظور دسترسی هر فرد به بالاترین کیفیت آموزشی در هر زمان و مکان با کمترین هزینه، شروع به فعالیت کردیم.

اطلاعات تماس
  • 021228*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش