اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970624316389073

چرخه بازاریابی محتوا

کد: 13970624316389073

https://goo.gl/L5jhTf

، تهران , (اخبار رسمی): جدا از استراتژی محتوا، محتوای تولید شده باید اصولی باشد، چرخه بازاریابی محتوا  بخش مهمی از بازاریابی محتوا است که در 7 اصل می‌توان آن را خلاصه کرد.

چرخه بازاریابی محتوا
چرخه بازاریابی محتوا

بیل گیتس گفته است «محتوا، پادشاه است» هرکس اگر می‌خواهد در کسب‌وکار خود پادشاه باشد باید محتوای عالی داشته باشد و برای اثرگذاری محتوا باید چرخه‌ی بازاریابی محتوای هوشمندانه‌ای طراحی و اجرا شود

مدیران حرفه‌ای به چرخه‌ بازاریابی محتوا اهمیت بسیار بالایی می‌دهند و این کار را به روش‌های گوناگون انجام می‌دهند. آن‌ها به صورت تجربی متوجه شدند برخی از روش‌ها موثرتر هستند و بنابراین به مرور الگوهای خاصی به دست آمد که قوانین بازاریابی محتوا را تشکیل داد. 

۱– برنامه‌ریزی

اولین گام پیش از انجام هر کاری خصوصا کارهای هدفمند، برنامه‌ریزی است و بازاریابی محتوا نیز از این قانون مستثنی نیست. در اولین گام باید به تحقیق و جستجو پرداخت و با در نظر گرفتن اینکه چه محتوایی برای یک کسب و کار خاص مفید است، مرتبط‌تر و نیز محبوب‌تر است پس از آن به سراغ ایده‌پردازی برای تولید و نگارش محتوا رفت. در اولین مرحله از چرخه بازاریابی محتوا مناسب است پس از تحقیقات کافی کار را با یک طوفان فکری شروع کرد تا همه‌ی ایده‌ها مطرح شوند و بهترین آن‌ها با غربالگری ایده‌ها به دست بیاید. ایده‌های مناسب باید اولویت‌بندی شوند و برای تولید محتوا باید یک برنامه تنظیم شود که بتوان آن را به شکل یک استراتژی تعریف کرد.

۲– تولید محتوا

این مرحله از نامش مشخص است که باید مستقیما به سراغ اصل مطلب رفت. بعد از ایده‌پردازی، اولویت بندی آنها و تهیه‌ی یک استراتژی مناسب باید حال محتوا را تولید کرد. باید سریع‌تر دست به قلم شد. سخت‌ترین و طولانی‌ترین مرحله‌ی چرخه‌ی بازاریابی محتوا همین مرحله است. این بخش که زمان زیادی را اشغال می‌کند باید بیشتر از همه‌ی مراحل مراقب بود که کیفیت مناسبی هم داشته باشد. در یک بازاریابی پیشرفته باید به هزینه‌های زمانی و فکری دقت کرد و اگر نتیجه مطلوب نباشد کسب و کار را چند گام عقب می‌اندازد.

باید طبق برنامه‌ای که در مرحله‌ی اول طراحی شد و استراتژی تولید محتوایی که فراهم شده به صورت مستقیم محتوای کسب‌وکار خود را تولید کرد. الگوریتم‌های گوگل نیز باید در نظر گرفته شوند و باید به طور مناسب از کلیدواژه‌ها استفاده کرد و همچنین تعداد کلمات و فاصله زمانی یک روز در میان برای پست کردن مطالب در وبلاگ سایت یا بخش اصلی سایت رعایت شود تا در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرید.

۳– بهینه‌سازی

هرکاری اگر با زمینه‌ و ریشه‌ی مناسب انجام شده باشد با حفظ پایه و اصول آن می‌توان در آن دست به اصلاحاتی زد تا بهتر شوند و محتوا نیز از این مساله مستثنی نیست. یکی از مراحل چرخه‌ بازاریابی محتوا نیز همین بهبودسازی است. پس از برنامه‌ریزی ایده‌ها و تولید محتوای مناسب باید آن را در دید عموم قرارداد و ایده‌ها را در معرض نمایش قرار گیرند.

اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بهترین گزینه است. به راحتی می‌توان در مدت زمان کوتاهی حرف‌های خود را به گوش هزاران مخاطب از هر رده سنی رساند و با توجه به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که در اختیار همه است می‌توان مخاطبان اصلی خود را در دنیای اینترنت پیدا کرد و می‌توان مطالب را برای آنها زودتر از همه نمایش داد. پیدا کردن علاقه‌مندی‌های مخاطبان بسیار مهم است و با بازخوردهای اولیه‌ روبرو شد که با آن می‌توان به راحتی استراتژی و برنامه‌ی خود را به روزرسانی کرد. استفاده از ابزارهای آنالیز برای به دست آوردن خط فکری مخاطبان یکی ابزارهای مهم در طول بازاریابی محتوا محسوب می‌شود.

۴– توزیع و پخش محتوا

همه می‌خواهند بیشتر دیده شوند و مطالب توسط مخاطبان بیشتری خوانده شود. مخاطبینی که پیش بینی می‌شود به خاطر محتوای مناسبی که تولید شده است حداقل درصد مشخصی از آنها به سمت سایت خواهند آمد و هر چقدر مخاطبان بیشتری درگیر شود این حداقل سهم، تعداد افراد بیشتری را در برمی‌گیرد.

در چرخه‌ بازاریابی محتوا هیچ گوشه و کناری را نباید از دست داد و از کنار هیچ کانالی نباید عبور کرد. از همه‌ی لینک‌ها و کانال‌های مهم ارتباطی ممکن باید استفاده کرد که مهمترین آنها هم شبکه‌های ارتباطی رایگان هستند. شبکه‌های اجتماعی به عنوان مهمترین ابزارهای رایگان که مخاطبان بسیاری دارند نباید به هیچ عنوان فراموش شوند و باید در همه‌ی این برنامه‌ها حصور فعال و منظمی داشت.

وب‌سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی پر بازدیدی هم وجود دارند که در قبال هزینه‌ای تبلیغات را به اشتراک می‌گذارند یا حتی نگارش محتوای تبلیغاتی را نیز بر عهده می‌گیرند اما باید توجه داشت در مراحل تحقیق و برنامه‌ریزی کانال‌های ارتباطی با کیفیت را پیدا کرد. برای بیشتر دیده شدن و موفقیت بیشتر در بازاریابی محتوا خیلی منطقی است که در کانال‌های باکیفیت تبلیغات گذاشته شود.

۵– آنالیز

پس از تحقیق، برنامه‌ریزی، تولید محتوا و اشتراک‌گذاری و توزیع آن نوبت به مرحله‌ی پایانی و اندازه‌گیری نتایج می‌رسد که مهمترین مرحله چرخه‌ بازاریابی محتوا است. درست است که در مراحل اولیه و پس از دریافت اولین بازخوردها می‌توان به بازار هدف و واکنش مخاطبان پاسخ داد اما مهم‌ترین نکته این است که تمام نقطه ضعف‌ها در آن مرحله ثبت شوند و تغییرات به وجود آمده و تاثیر آنها نیز به خوبی بررسی شوند. بازاریابی محتوا کاری نیست که یک بار انجام شود و پس از آن کنار گذاشته شود. برای مرحله‌ی بعدی کار نیاز است قوی‌تر شروع کرد مثل یک ماشین فرمول یک آماده مسابقه باید حسابی روغن کاری شده بود و تمام عیوب و نقص‌ها کاملا برطرف شده باشد و این جز با آنالیز بدست نمی‌آید.

باید بررسی شود کدام محتوا بهترین بازخوردهای ممکن را داشته‌ است؟ کدام کانال‌ها در اشتراک گذاری مطالب بازدید بیشتری را فراهم آورده‌اند؟ پس از شروع یک چرخه‌ بازاریابی محتوا تا چد حد نتایج بدست آمده اعم از تعداد بازدید یا بیشتر شدن مشتری با پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های اولیه همخوانی دارد. این‌ها همه  کمک می‌کنند در انتخاب‌ها در دوره‌های بعد هوشمندانه‌تر عمل کرد. این نکته هم هیچگاه فراموش نشود که این دوره بازاریابی محتوا حتما باید تکرار شود. در صورت تکرار این روند به بهترین نحو بازاریابی محتوا ادامه پیدا می‌کند و به بازخوردهای مطلوبی خواهد رسید. بیل گیتس گفته است «محتوا، پادشاه است» هرکس اگر می‌خواهد در کسب و کار خود پادشاه باشد باید محتوای عالی داشته باشد و برای اثرگذاری محتوا باید چرخه‌ی بازاریابی محتوای هوشمندانه‌ای طراحی و اجرا شود.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با راهکارهای بازاریابی دیجیتال می‌توانند به وبیما مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وبیما

رویکرد آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما بازاریابی نتیجه گراست. فرقی ندارد کسب و کار شما از چه نوعی باشد سنتی یا مدرن، تازه تاسیس یا بزرگ و با تجربه؛ ایده‌ی ما رشد تجارت شماست. وبیما با مشاوره تخصصی و ارائه تمام آنچه در مسیر بازاریابی نیاز دارید، نظیر خدمات دیجیتال مارکتینگ و آموزش پرسنل شما، در راستای اهداف سازمانی شما گام برمی‌دارد. ما به تجربه و تخصص خود در زمینه مشاوره کسب‌وکار و بازاریابی دیجیتال می‌بالیم و همواره پشتیبان مشتریان خود بوده‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]