اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970709319579721

تغییرات بازار مسکن

کد: 13970709319579721

https://goo.gl/7JqR3o

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی بازار مسکن از فروردین تا شهریور از افزایش مداوم قیمت و کاهش معاملات حکایت دارد. با شرایطی که در اقتصاد پدید آمده متقاضیان مصرفی توان خرید را از دست داده‌اند و تقاضا نیز به خاطر جذابیت بازارهایی مانند دلار، سکه، خودرو و... کم شده است.

تغییرات بازار مسکن
تغییرات بازار مسکن

بررسی بازار مسکن از فروردین تا شهریور از افزایش مداوم قیمت و کاهش معاملات حکایت دارد. با شرایطی که در اقتصاد پدید آمده متقاضیان مصرفی توان خرید را از دست داده‌اند و تقاضا نیز به خاطر جذابیت بازارهایی مانند دلار، سکه، خودرو و... کم شده است. اما از آن طرف بخاطر افزایش هزینه‌های تولید مسکن، تولید کنندگان حاضر نیستند قیمت را کاهش دهند هر چند تقاضایی نباشد.

فعالان ساخت و ساز پیش‌بینی می‌کنند با بازگشت تحریم‌ها و جهش نرخ ارز و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در نتیجه هزینه ساخت و ساز، گران‌تر می‌شود. همین موضوع موجب می‌شود ساخت‌وساز کاهش یافته و صدور پروانه‌های ساختمانی نیز کم شود. در دوران شوک ارزی در سال 90تا 92 تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره بیش از 70درصد سقوط کرد. با توجه به این‌که یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی شهرداری کلانشهرها عوارض بر پروانه‌های ساختمانی است، در سال‌های 90 تا 92شهرداری تهران مجبور شد نزدیک به نیمی از مصارف خود را از درآمد حاصل از تغییر کاربری تأمین کند که این امر تبعات کالبدی، زیست محیطی و اجتماعی ناگواری بر شهر تهران گذاشت. اما برخی کارشناسان می‌گویند خروج امریکا از برجام تأثیر چندانی بر ساخت و ساز مسکن ندارد زیرا بسیاری از مواد اولیه مسکن تولید داخل است و وارداتی نیست.

رشد 74 درصدی قیمت مسکن نسبت به سال گذشته و به تبع آن افزایش قیمت زمین و خانه‌های کلنگی دلیل دیگری است که فعالان حوزه ساخت و ساز با اشاره به آن می‌گویند سازنده‌ها تمایل کمتری به خرید خانه‌های کلنگی و تخریب و ساخت وساز دارند. بنابراین کاهش ساخت و ساز منجر به کاهش صدور پروانه ساختمانی می‌شود که این کاهش خود را در ماه‌های آینده نشان می‌دهد.

با ورود به فصل پاییز، تب و تاب بازار اجاره فروکش کرده و موجران نرخ‌های قبلی را تعدیل کرده‌اند. هرچند در تابستان نیز سردی خاصی بر بازار حاکم بود و با توجه به جهش قیمت مسکن و اجاره بها، جابه‌جایی‌ها به طور چشمگیری کاهش یافت. طبق آمار درج شده در سامانه‌های ملکی در تیرماه ۱۳۹۷ تعداد قراردادهای اجاره شهر تهران ۱۰ هزار و ۳۸۵ مورد بوده؛ در حالی که تیرماه سال قبل ۱۳ هزار و ۸۹۳ قرارداد امضا شده است. در مردادماه امسال ۸ هزار و ۵۵۵ قرارداد اجاره به ثبت رسیده؛ حال آن‌که این رقم در مرداد ماه ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۵۴ مورد بوده است. شهریورماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۴ هزار و ۶۱۳ قرارداد اجاره در تهران امضا شده؛ در حالی که شهریور پارسال تعداد قراردادها ۱۱ هزار و ۱۴۸ مورد بوده است.

با این‌که قیمت واقعی مسکن در مقایسه با نرخ تورم و جهش ارز به پایین‌ترین نرخ خود طی ۱۶ سال اخیر رسیده، هزینه‌های سرسام‌آور خرید و اجاره مسکن در پایتخت، روند مهاجرت معکوس را کلید زده است. گزارشات میدانی، مدتی است که خبر از مهاجرت مستاجران تهرانی به شهرهای اطراف می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان