اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970709319589721

تغییرات بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت

کد: 13970709319589721

https://goo.gl/eVXfXm

، تهران , (اخبار رسمی): در طی هفته‌ی گذشته، خودروهایی نظیر آریو اتوماتیک‌، برلیانس c3، پژو 405 slx، سمند lx، سمند دوگانه‌سوز، دنا پلاس، پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 صندوق‌دار با افزایش کمتر از یک‌میلیون تومانی در بازار آزاد خرید و فروش شدند.

تغییرات بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت
تغییرات بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت

در مقابل خودروهایی نظیر سراتو، دنا و مزدا 3 نیز به همان میزان کاهش قیمت را تجربه کردند. اما در این میان پژو 2008 با نوسان قیمت بیشتری روبه‌رو شد و کاهش قیمت 4 تا 5 میلیون‌ تومانی داشت‌.

خودرویی که کماکان روند افزایشی داشت برای اولین‌بار کاهش قیمت هرچند ناچیز را نشان داد. اما به‌طور کلی شواهد حاکی از آن است که از ابتدای هفته جاری قیمت خودروها چندان تغییری نداشته و باید دید نرخ دلار که در روز گذشته نوسان شدیدتری داشت‌، چه تاثیری بر نرخ خودروها در بازار آزاد خواهد داشت‌.

البته آغاز پیش‌فروش 53‌هزار دستگاه خودرو توسط شرکت ایران‌خودرو طی هفته جاری و هفته آینده می‌تواند ترمزی بر رشد چشمگیر قیمت خودروها در بازار آزاد باشد. البته پیش‌بینی می‌شود به احتمال زیاد این موضوع صرفا مختص خودروهایی باشد که در لیست قیمت این شرکت قرار دارند.

به دنبال انتشار خبر قطع فعالیت شرکت وولوو در ایران، این شرکت کامیون سازی سوئدی اعلام کرد به دلیل ناتوانی در دریافت پول قطعات فرستاده شده به ایران مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرده است.

به گزارش رویترز، تحریم‌ها علیه ایران در 6 اوت توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعمال شد. او آمریکا را از معامله هسته‌ای با ایران بیرون کشید و شرکت‌های سراسر اروپا را مجبور کرد در سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران تجدید نظر کنند. سخنگوی ولوو گفت که این گروه کامیون سازی دیگر نمی‌تواند مبلغی بابت قطعات فرستاده شده به ایران دریافت کند پس تصمیم گرفت در ایران فعالیت نکند.

قبل از اعمال تحریم‌ها ولوو تصریح کرده بود که ایران می‌تواند قطب اصلی صادرات آن در بازارهای منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا باشد. ولوو با سایپا دیزل کار می‌کرد که بخشی از دومین خودروساز بزرگ ایران کامیون‌های مقاوم شرکت سوئدی را با قطعات فرستاده شده به ایران مونتاژ می‌کرد. پیش‌تر رئیس کامیون‌های ولوو گفته بود انتظار دارد 5 هزار کامیون ولوو تا مارس 2019 در ایران مونتاژ شود و سایپا دیزل شروع به تولید داخلی سه مدل کامیون ولوو کند. اسکانیا، کامیون ساز سوئدی گفت که تمام سفارشاتش را کنسل کرده چون طبق تحریم‌ها نمی‌تواند تحویل‌شان دهد. گروه خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن هم فعالیت‌های خود را در ایران در ماه ژوئن به حالت تعلیق در آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار