اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970725322599981

راه های کاهش پرخاشگری کودکان از دیدگاه مشاوره خانواده

کد: 13970725322599981

https://goo.gl/VgPtp2

، تهران , (اخبار رسمی): کنترل عصبانیت در کودکان چگونه ممکن است؟ چه زمانی برای آموزش کنترل عصبانیت در کودکان مناسب است؟ برای دانستن پاسخ این سوالات نیاز است در ابتدا عواملی که باعث بروز خشونت در کودک شده‌اند را شناسایی کنیم.

 راه های کاهش پرخاشگری کودکان از دیدگاه مشاوره خانواده
مشاوره خانواده پرخاشگری کودکان

 عوامل ژنتیکی یکی از عوامل بسیار تاثییر گذار در پدیدار شدن خشونت در کودکان میباشد. بررسی های انجام شده توسط مشاوره خانواده نشان میدهد کودکانی که والدین پرخاشگر دازند بیشتر از دیگران دچار خشم میشوند.

هر انسان سالمی ممکن است در طول یک روز به دفعات عصبانی شود، اما اگر کنترل این رفتار از دست انسان خارج شود ممکن است، به روابط اجتماعی انسان صدمات کاملا جبران ناپذیری بزند. به طور کلی میزان خشونت از یک تحریک جزئی تا حالت جنون و خشونت عظیم متفاوت میباشد. همچنین این روزها عصبانیت درکودکان هم به یک رفتار شایع تبدیل شده است.

عصبانیت در کودکان اگر به یک عادت تبدیل شود اختلال زیادی در زندگی کودک ایجاد خواهد کرد به عنوان مثال کودکی که نتواند احساسات خود را کنترل کند، در مدرسه با دیگر دوستان و همکلاسی های خود دچار زد و خورد خواهد شد. اما کنترل عصبانیت در کودکان چگونه ممکن است؟ و چه زمانی برای آموزش کنترل عصبانیت در کودکان مناسب میباشد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات نیاز است در ابتدا عواملی که باعث بروز خشونت در کودک شده اند را بررسی کنیم. در این مقاله به بررسی علل بروز عصبانیت و پرخاشگری در کودکان از دیدگاه مشاوره خانواده خواهیم پرداخت.

عوامل بروز خشونت در کودکان

عوامل ژنتیکی

 عوامل ژنتیکی یکی از عوامل بسیار تاثییر گذار در پدیدار شدن خشونت در کودکان میباشد. بررسی های انجام شده توسط مشاوره خانواده نشان میدهد کودکانی که والدین پرخاشگر دازند دو برابر بیشتر از دیگر افراد دچار رفتاز های خشونت آمیز خواهند شد.

تماشای بیش از حد فیلم ها و سریال های خشن

در این روزها که بازار انیمیشن های خشونت بار بسیار داغ است، والدین هم نظارت درستی بر رفتار های کودکان خود ندارند. و تماشا این چنین فیلم هایی برای کودکان تبدیل به یک رفتار معمول شده است. اما توجه داشته باشید این فیلم ها تاثیراتی بیش از آنچه شما فکر میکنید بر کودکتان خواهد داشت.

عوامل محیطی

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در بروز رفتار های خشونت بار در کودکان محیطی است که آنها در آن زندگی میکنند. کودکانی که در محله های شلوغ و مکان هایی که افراد معتاد و بزهکار در آنها زندگی میکنند، زندگی میکند بیش از دیگران به رفتار های خشونت بار دجار خواهند شد.

تاثیر دارو ها

اگر کودک شما داروی خاصی مصرف میکند، ممکن است دلایل بروز خشونت در او مصرف همین دارو ها باشد. در صورت مشاهده رفتار های غیرعادی در کودک با پزشک متخصص او مشورت نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تک مشاورین

مرکز مشاوره خانواده تک مشاورین با بهره گیری از مجرب ترین مشاوران در زمینه های مشاوره خانواده مشاوره ازدواج مشاوره طلاق مشاوره مسائل زناشویی و مسائل حقوقی آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه