اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970806324409981

چه زمانی باید به مشاوره خانواده و روانپزشک مراجعه کنیم

کد: 13970806324409981

https://goo.gl/MEaa7Z

، تهران , (اخبار رسمی): مراجعه به روانشناس یا مشاوران در روند بهبود بیماری‌های روحی و روانی بسیار کمک کنند‌ است و در بسیاری از موارد مشاوره خانواده می‌تواند جلو فروپاشی زندگی زناشویی افراد را با درمان بیماری آنها بگیرد.

چه زمانی بابد به مشاوره خانواده و روانپزشک مراجعه کنیم
چه زمانی باید به مشاوره خانواده و روانپزشک مراجعه کنیم

مبتلایان به بیماری‌های روانی طی سالیان دراز این رفتارها و عادات خود را به همراه داشته‌اند. این مقوله از نظر علمی امکان پذیر نیست که افراد بتوانند خیلی سریع و یک‌باره تمام عادات بد خود را اصلاح کنند

درمان مشکلات روحی به طور معمول مانند بیماری‌های جسمی نمی‌تواند به صورت خود به خود و به سرعت انجام پذیرد و معمولا فرایند درمان بیماری‌های روانی نیازمند درمان طولانی مدت و صرف پروسه‌ای طولانی است. عموما مبتلایان به بیماری‌های روحی و روانی طی سالیان زیادی این رفتارها و عادات خود را با خود به همراه داشته‌اند. این مقوله از نظر علمی امکان‌پذیر نیست که افراد بتوانند خیلی سریع و یکباره تمام عادات بد خود را اصلاح کنند. معمولا برای درمان این قبیل بیماری‌ها نیازمند مداخله روانشناسان و مشاوره خانواده هستیم. در برخی موارد اگر مداخله روانشناسان مشاوره خانواده در این زمینه نباشد، نه تنها بیماری بهبود نخواهد یافت بلکه ممکن است پیشرفت کرده و به یک بیماری حادتر هم تبدیل شود.

از این رو مراجعه به روانشناس یا مشاوران در روند بهبود بیماری‌های روحی و روانی بسیار کمک کننده است و در بسیاری از موارد مشاوره خانواده می‌تواند جلو فروپاشی زندگی زناشویی افراد را با درمان بیماری‌شان بگیرد. همچنین همه افراد در زندگی خود در زمان‌هایی خاص نیاز دارند تا با شخصی صحبت کنند و از او کمک بگیرند. بنابراین صحبت کردن با مشاوره و روانپزشک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

چه زمان‌هایی باید به مشاوره خانواده مراجعه کرد

بلوغ و دوران نوجوانی

بلوغ و دوران نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی و جسمی که در نوجوانان به وجود می‌آید معمولا حساس‌ترین دوره در زندگی افراد است، مراجعه به مشاوره خانواده در این مورد می‌تواند تاثیر زیادی در درست پشت سر گذاشتن این دوران داشته باشد.

شکست در روابط عشقی

به طور کلی همه افراد در زمان‌هایی که دچار شکست می‌شوند نیاز به مشورت و کمک گرفتن از افراد دیگری دارند شاید شکست خوردن در روابط صمیمانه و یا به عبارت دیگر شکست عشقی از حساسیت بیشتری برخوردار باشد، در این مورد نیازمند کسب اطلاعات و آموزش‌هایی هستیم که بتوان با آنها افسردگی و احساس شکست در زندگی‌مان را فراموش کنیم.

هنگام آغاز زندگی مشترک

آغاز زندگی مشترک یکی از موقعیت‌های بسیار دشوار در زندگی هر فرد است که لازم است هر فردی راجع به آن از اطلاعات کافی برخوردار باشد. آمارها نشان می‌دهند درصد زیادی از اختلافات در زندگی زناشویی به علت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه به وجود می‌آید.

تربیت فرزندان

در صورت آشنایی نداشتن با مسائل مربوط به تربیت فرزندان و مدیربت کردن مشکلاتی که ممکن است برای آنها پیش بیاید و روش‌هایی برای رفع آنها می‌تواند دشواری‌هایی زیادی برای شما به وجود آورد. صرف انرژی و وقت برای کسب اطلاعات و آموزش‌ها برای تربیت فرزندان سرمایه بزرگی است که در طول زمان خود را نشان خواهد داد.

طلاق

هر چند با مراجعه به مشاوره می‌توانید از درصد زیادی از طلاق‌ها جلوگیری کنید اما گاهی اوقات نمی‌توان جلو به وقوع پیوستن برخی از آنها را گرفت، نکته مهم در این قسمت کمک گرفتن از مشاوره برای بازگشت به زندگی عادی پس از طلاق است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تک مشاورین

مرکز مشاوره خانواده تک مشاورین با بهره گیری از مجرب ترین مشاوران در زمینه های مشاوره خانواده مشاوره ازدواج مشاوره طلاق مشاوره مسائل زناشویی و مسائل حقوقی آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | روانشناسی و موفقیت