اطلاعات تماس
  • 091222*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708083250210118

جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی چیست؟

کد: 139708083250210118

https://goo.gl/3Yf6EG

، (اخبار رسمی): جمعه سیاه در آغاز تنها در آمریکا شناخته شده بود اما در طول چند سال در تمام جهان به یک روزه باشکوه با تخفیف‌های باورنکردنی به معروفیت چشمگیری رسید. از جمله در کشور ایران. تیم تحلیلگران Black-Friday Global به مدت چند سال این روند را مورد توجه دقیق قرار داده است.

 جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی
جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی چیست؟

جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black Friday) در آغاز تنها در آمریکا شناخته شده بود اما در طول چند سال در تمام جهان به شهرت رسید. در ایران نیز 44 درصد پاسخ‌دهندگانی که در  نظرسنجی پیرامون جمعه سیاه شرکت کرده بودند، اعلام کردند که بلک فرایدی را می‌شناسند.

تیم تحلیلگران Black-Friday Global به مدت چند سال این روند را مورد توجه دقیق داده است و از اهمیت این رویداد برای فروشندگان، برای اقتصاد ایران واقتصاد جهان و همچنین برای خریداران معمولی به خوبی آگاه است.

با توجه به این که در ماه نوامبر علاقه‌مندی مردم به خرید و حراج افزایش می‌یابد. در این مقاله به بررسی دلایل افزایش حراج پرداخته می‌شود و خواهیم دید که کدام دسته از کالاها بیشتر مورد نیاز هستند؟

ایرانیان در طول خرید جنون آمیز چقدر پول هزینه می‌کنند و مردم ایران در مقایسه با مردم کشورهای دیگر جهان چگونه به نظر می‌آیند؟ در این مطلب داده‌های آمار مربوط به Black-Friday تحلیل می‌شود. نتایج حاصله از نظرسنجی در 55 کشور جهان حاصل شده است و اکنون در این مقاله تحلیل‌هایی بر مبنای این نظرسنجی در ادامه ارائه خواهد شد. 

به Black-Friday، بدون دلیل پدیده گفته نمی‌شود. با توجه به اطلاعات بزرگترین سیستم جستجویی Google، در طول 5 سال گذشته علاقه کاربران اینترنت به این رویداد بیش از دو برابر افزایش یافته است. هر سال تقریبا در همه کشورها، تخفیف‌های جنون‌آمیز منجر به رکورد دیگری از گردش کالا و سود می‌شود. به جز در کشورهای نیمکره غربی، که در آنجا ورود روندهای صادره از ایالات متحده پیش از اروپا است، افزایش معقول علاقه به پیشنهادهای ویژه برای بلک فرایدی دیده می‌شود.

در فروشگاه‌های ایران، Black Friday در سال 2016 ظهور کرد و در طول چند سال آخر شهرت، این حراج به طور پویا رشد می‌کرد. همانگونه که نتایج نظرسنجی نشان داد، 32% ایرانیان در فروش بلک فرایدی شرکت می‌کنند (این 13% بیشتر از سال قبل است). و 45% از خریداران در جستجوی پیشنهادهای سودآور در اینترنت خواهند گشت، 19% تنها مراکز خرید سنتی را ترجیح می‌دهند. 36 درصد از خریداران فقط از یک کانال فروش استفاده نمی‌کنند بلکه سعی می‌کنند هم از سیستم آنلاین و هم آفلاین، سود به دست آورند. شایان ذکر است که تعداد این خریداران پیشرفته که در شبکه، خرید انجام می‌دهند، در مقایسه با سال قبل 10% افزایش یافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان داده است که در جمعه سیاه، بیشترین مقدار پول را ساکنان آمریکای شمالی و اروپا هزینه می‌کنند و اما مقدار نسبتا کمی را ساکنان کشورهای آسیایی مانند پاکستان، مالزی و فیلیپین هزینه می‌کنند.

ایرانیان برای تخفیف، برنامه‌ریزی می‌کنند و در بلک فرایدی به طور میانگین 2500000 ریال هزینه می‌کنند. این میزان کمتر از ساکنان عربستان سعودی و ترکیه است (به ترتیب 239 دلار و 97 دلار)، اما از پاکستان (44 دلار) بیشتر است.

جمعه سیاه با تخفیف‌های قابل توجه خود که به 80-90% می‌رسد، معروف است و اگرچه مقدار کالاهای با قیمت نمادین 100000 ریال یا با تخفیف 90% بسیار محدود است، شرکت‌کنندگان حراج جمعه سیاه می‌توانند تخفیفات واقعا بالایی دریافت کنند. طبق آمار دریافت شده در Black-Friday سال2017، بیشترین سود از جمعه سیاه را آمریکایی‌ها، کانادایی‌ها و اوکراینی‌ها می‌برند. در این کشورها میانگین تخفیف‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی در آخرین جمعه ماه نوامبر 66-68% بود. تخفیف‌های کوچک‌تر برای ساکنان روسیه (58 %)، برزیل (57 %) و ترکیه (56 %) نیز وجود دارد، در حالی که میانگین تخفیف برای کل دنیا 55 % است.

در فروشگاه‌های اینترنتی ایران میانگین تخفیف‌ها تنها، 41% بوده که با توجه به هزینه‌های پیش‌بینی شده ساکنان ایران در جمعه سیاه 2018، می‌تواند حدود 1750000ریال صرفه‌جویی به ارمغان آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بلک فرایدی گلوبال

در Black Firday Global شما تمام اطلاعات مربوط به جمعه سیاه در ایران و در سراسر جهان را پیدا خواهید کرد. ما این رویداد را در بازارهای مختلف بررسی کردیم تا چیزی را از دست ندهید. علاوه بر این، بهترین تخفیف ها در کشور شما (ایران) که توسط پیکودی فراهم شده را پیدا خواهید کرد - بهترین و بزرگترین ارائه دهنده تخفیف در سراسر جهان!

اطلاعات تماس
  • 091222*****
[نمایش اطلاعات]