کد: 139708203270210116

نوشتن یک آگهی استخدام جذاب و مناسب

کد: 139708203270210116

https://goo.gl/wu8H6T

، کرج , (اخبار رسمی): در این راهنما با نوشتن یک آگهی استخدام آشنا می شوید و یاد می گیرید یک محتوای خوب بنویسید و در آخر یکسری نکات کلیدی درباره بایدها و نبایدهای نوشتن یک توضیحات شغلی بیان خواهد شد.

روش نوشتن یک آگهی استخدام جذاب و مناسب
نوشتن یک آگهی استخدام جذاب و مناسب

یک آگهی استخدام مناسب علاوه بر اینکه باعث استخدام افراد مناسب می‌شود، باعث رشد و پیشرفت کار نیز می‌شود و از اتلاف هزینه و وقت جلوگیری می‌کند

ساختن یک آگهی استخدام

در حالی که بعضی از مدیران بخش استخدامی، تصمیم دارند که برای استخدام افراد، از راه‌های تبلیغاتی خلاقانه مانند بازی‌های فکری و سایر تکنیک‌ها  استفاده کنند، بهتر است همیشه از قالب پایه پیروی کرد.

در حقیقت ، ایجاد یک ساختار درست یک گام مهم برای ایجاد یک آگهی استخدام قوی است. همچنین از واضح بودن طرح اولیه و اینکه تنها شامل اطلاعات مربوطه است نیز باید اطمینان حاصل کرد. در این مقاله هر قسمت یک‌آگهی استخدام به صورت جزئی توضیح داده خواهد شد.

هر بخش شامل چه چیزهایی می‌شود

آگهی استخدام به چند بخش تقسیم می‌شود که هر بخش در ادامه توضیح داده می‌شود.

1-عنوان شغلی

مسلما ، مهم‌ترین بخش در نوشتن یک آگهی شغلی، بیان عنوان شغلی به درستی است. این بهترین روش برای جذب واجد شرایط‌ترین افراد است. ممکن است وسوسه شوید تا از عنوان‌های خلاقانه و منحصر به‌فرد برای جذب افراد استفاده کرد اما واقعیت این است این نوع عنوان‌ها، می‌تواند در واقعیت به فرصت‌های افراد آسیب وارد کند. باید خاص بود و از کلمات کلیدی قابل فهم استفاده کرد.

به یاد داشته باشید، وقتی کارجویان در حال جستجو هستند، از  کلمات کلیدی برای پیدا کردن یک شغل استفاده می‌کنند و اگر کلمه مورد نظر آنها با عنوان شغلی مطابقت نداشته باشد، ممکن است آنها به سختی بتوانند موقعیت شغلی را پیدا کنند. پس خیلی خود را به دردسر نیاندازید. اگر به دنبال «مدیر بازرگانی» هستید مطمئن شوید که این همان چیزی است که درخواست داده‌اید. همچنین می توانید نوع ارشدیت را مانند کارآموز یا دستیار را نیز ذکر کرد.

در زیر عنوان شغلی معمولا حقوق درخواستی و محل استخدام  باید قرار گیرد. در حالیکه این اطلاعات اجباری نیستند، اما نوشتن آنها یک روش مفید برای اطمینان از جذب افراد مناسب است. بدون این اطلاعات، این ریسک را باید قبول کرد که درخواست‌های شغلی از طرف افراد غیر ساکن ارسال شود و این کار باعث شود افراد خوبی را که پیدا کرده‌اید ، تنها به این خاطر که حقوق پیشنهادی، آن چیزیکه آنها فکر می‌کردند نیست یا مسیر رفت و آمد به آنجا طولانی است، آنها را از دست بدهید. پس بهتر است از همان ابتدا واضح باشد.

2-معرفی اولیه

مورد بعدی که نیاز است، یک معرفی اولیه کوتاه است که تنها چند خط  است و شامل معرفی کلی شرکت و شغلی است که برای آن آگهی داده شده است و واقعا لازم نیست که اینقدر طولانی باشد که نیاز به ورود جزئیات باشد.

این بخش باید شامل کلمات کلیدی باشد تا افراد از ابتدا به درستی بفهمند که این همان سمت شغلی است که به آن علاقه دارند. باید سعی کرد معرفی اولیه، شامل عنوان شغلی، نوع صنعت و مهارت‌های مربوط به آن یا تجربیاتی که می‌تواند سودمند باشد، شود. این یک فرصت است تا بگذارید افراد کمی بیشتر درباره شرکت بفهمند و اینکه برای انجام چه کارهایی شرکت بزرگی هستید. 

3-اهداف

بعد از معرفی سمت شغلی، ایده خوب این است که اهداف و برنامه‌ها را برای افراد دوباره توضیح دهیم. لازم نیست خیلی بلند باشد، تنها چند خط کافی خواهد بود. این کار فرصت و زمان خوبی است  تا داوطلب درباره نقشی که ایفا می‌کند بفهمد و کمکی که آنها در داخل کسب و کار خواهند کرد.

4- مسئولیت‌ها

بعد از این باید به صورت خلاصه درباره وظایفی که داوطلب لازم است انجام دهد توضیح داده شود و فهرستی کوچکی از وظایفی که باید انجام شود نوشته شود. بهتر است وظایف را به چندین پاراگراف کوچک‌تر تقسیم کرد. این کار باعث می‌شود تا وظایف از طرف داوطلب واضح‌تر و راحت‌تر فهمیده شود.

وظایف و مسئولیت‌هایی که باید از طرف داوطلب انجام شود، خیلی مهم است. هیچ کس دوست ندارد، تا از وظایفی که روزانه انجام داده می‌شود خسته و کارش را با بی‌علاقگی تمام کند. به این ترتیب، همیشه باید درباره کاری که داوطلب باید آن را انجام دهد به درستی اطلاعات ارائه شود.

5- نیازمندی‌ها

اکنون باید به طور خلاصه توانایی‌های کلیدی برای جایگاه شغلی مورد نظر را بیان کرد. چندین بخش برای این قسمت وجود دارد. نیازمندی‌ها یا توانایی‌ها بستگی دارد به سطحی که آن جایگاه تعریف شده است.

باید ذکر شود که آیا داوطلب نیاز به مدرک دارد، برای مثال داشتن معدل ممتاز، گواهینامه یا مدرک دانشگاهی. باید اطمینان حاصل شود که داشتن این مدارک برای سمت شغلی آنها الزامی است یا فقط یک مزیت محسوب می‌شوند.

همچنین می‌توان به صورت کوتاه، رفتار شخصیتی یا مهارت‌های فردی که انتظار دارید داوطلب نشان دهد را بیان کرد. برای مثال داوطلب باید پر انرژی، دارای روابط عمومی خوب و علاقه‌مند به صنعتی که در آن کار می‌کند باشد را ذکر کنید.

6- مزایای کارکردن با شرکت

باید از این فرصت برای نشان دادن هر گونه سود و مزایای زیادی که داوطلب در صورت استخدام در شرکت به دست می‌آورد نیز استفاده کرد.  این روزها مزایایی که یک شغل برای متخصصان دارد، مهم است، پس فراموش نشود این موارد در آگهی استخدام اضافه شود.

از چه کارهایی باید پرهیز کرد؟

چندین اشتباه عادی در هنگام نوشتن یک آگهی استخدام ممکن است ایجاد شود که باید مراقب آن‌ها بود. همیشه باید به خاطر داشت یک آگهی شغلی به خاطر داشتن یک توضیحات شغلی نامشخص که این به خاطر یک نوشته ضعیف یا عنوان مبهم است، توسط داوطلبان کنار گذاشته شود. در ادامه چهار اشتباه که باید به هر قیمتی از آنها دوری شود بیان می‌شود.

1- استفاده از اصطلاحات غیر ضروری

استفاده بیش از اندازه از کلمات شعارگونه، اختصارات و غیر ضروری می‌تواند تاثیر منفی بر روی آگهی داشته باشد.باید اطمینان حاصل کرد که از کلمات کلیدی واضح و خلاصه در متن استفاده شود، تنها زمانی از اختصارات و کلمات شعارگونه در متن استفاده شود که واقعا احساس نیاز شود.

2- حذف کردن اطلاعات کلیدی

فراموش نشود که اطلاعات اصلی اضافه شود. با اضافه کردن عنوان شغلی، موقعیت و میزان حقوق دریافتی در بالای آگهی استخدام، از ارسال تعداد زیاد درخواست‌های شغلی غیر مرتبط جلوگیری شده است. در حالی که بعضی از کارفرمایان تصمیم به حذف حقوق می‌گیرند، بعدا می‌توان درباره این موضوع مذاکره کرد، این کار باعث خواهد شد تا داوطلبان از ارسال درخواست شغلی انصراف دهند. در حقیقت به داوطلب اجازه داده شده است تا بداند چه خواسته‌هایی از شغل مورد نظر دارد (شامل حقوق) و جستجوها را با این شرایط در ذهنش ادامه دهد.

3- اشتباهات نگارشی و دستوری

اشتباهات ساده در آگهی استخدام می‌تواند غیر حرفه‌ای و بد به نظر برسد. اطمینان حاصل کنید که چندین بار آگهی شغلی اصلاح می‌شود و آن را برای اطمینان به افراد دیگری بدهید تا بخوانند.

4- ساختار نامناسب

اگر نمی‌خواهید آگهی استخدام یک متن بزرگ پر از کلمات شود. این کار باعث خواهد شد آگهی به سختی خوانده شود و  حتی باعث خواهد شد داوطلب زحمت خواندن آن را نکشد. اطمینان حاصل کنید که از پاراگراف‌های کوتاه و نشانه‌گذاری دایره‌ای برای کوچک‌تر کردن آن و ایجاد یک طرح واضح و مختصر استفاده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سنگریز

سهولت و راحت تر کردن فرآیند خرید و فروش کالا و لوازم دست دوم و نو و معرفی کالا و خدمات یکی از کارهایی است که ما در نیازمندیها سنگریز با معرفی خریدار به فروشنده بدون واسطه به دنبال آن هستیم.سنگریزی بازاری است به بزرگی ایران و همه افراد می توانند در آن به فعالیت بپردازند.با بلاگ سنگریز شما می توانید اطلاعات و راهنمایی های خوبی برای انتخاب یک وسیله یا خرید و فروش ان پیدا کنید.

منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام