کد: 139710093366510116

روش‌هایی ساده برای خرید خودروی دست دوم

کد: 139710093366510116

https://goo.gl/NkthDV

، کرج , (اخبار رسمی): روش‌های مختلفی برای خرید خودرو دست دوم مانند استفاده از سایت‌های نیازمندی آنلاین و پارکینگ‌‌ها وجود دارد ولی باید این را در نظر داشت که این کار باید به درستی و دقت انجام شود. در ادامه نکاتی بیان می‌شود که بتوان از آنها برای داشتن یک تجربه خرید خودرو خوب استفاده کرد.

روش‌هایی ساده برای خرید خودروی دست دوم
روش‌هایی ساده برای خرید خودروی دست دوم

در زمان خرید خودرو دست دوم هرگز به حرف های فروشنده چشم بسته اعتماد نکنید و از یک کارشناس خبره برای بازدید ماشین استفاده کنید.

این روزها زندگی در شهرهای بزرگ بدون خودرو تقریبا سخت است و از طرفی خرید خودروی نو با توجه به نوسانات قیمتی در بازار که همه روزه شاهد آن هستیم، افراد را به سوی خرید خودرو دست دوم سوق می‌دهد.

راه‌های مختلفی برای خرید وجود دارد. معمولا در مراکز شهری بزرگ، مکان‌هایی را برای خرید خودرو که به نام پارکینگ می‌شناسند وجود دارد که افراد زیادی در آنجا جمع می‌شوند و به خرید و فروش خودرو می‌پردازند.

روش بعدی که روش به روزتری است، استفاده از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های نیازمندی است. معمولا در نیازمندی‌های آنلاین امکان خرید و فروش همه چیز من‌جمله خودرو است و یا می‌توان به نمایشگاه‌ها در سطح شهر مراجعه کرد و خودروی مورد نظر خود را با توجه به بودجه تهیه کرد.

با توجه به اینکه افراد زیادی برای فروش خودرو با توجه به روش‌های بالا اقدام می‌کنند، این مکان‌ها می‌تواند محل مناسبی برای افراد سودجو باشد تا بتوانند ماشین‌هایی که دارای ایراد فنی یا بدنه هستند، وارد این محیط‌ها کرده و یک جوری به مصرف‌کننده قالب کنند.

همان‌طور که میدانید خرید خودرو دست دوم بدون داشتن اطلاعات فنی بدون دردسر و مشکل نیست، پس چه کار کنیم اگر به یک مورد فروش خودرو برخورد کردیم و خواستیم با توجه به گفته‌های فرد فروشنده به درستی گفته‌های آن پی ببریم.

چه کسی دلال و چه کسی صاحب خودرو

معمولا در بین افرادی که اقدام به فروش خودرو می‌کنند، دلالان نیز هستند. پس چطور می‌توان متوجه شدکه فرد صاحب واقعی خودرو است؟

همانطور که در نمایشگاه‌ها ممکن است مشاهده کرده باشید، همیشه یک فرد در حال رسیدگی کردن به خودرو است و وقتی متوجه حضورتان می‌شود، شروع به تعریف کردن از خودرو بر می‌آید و با نشان دادن داخل خودرو و بالا زدن کاپوت خودرو، سریع شروع به حرف زدن می‌کند که ماشین آنطور و اینطور که باید به آن شک کنید که شاید بخواهد ایرادات ماشین را پنهان کند، که افراد دلال نیز اینطور هستند.

معمولا شخص مالک خودرو در کنار خودرو می‌ایستد و می‌توان از حرکات فرد متوجه شد که مجبور به فروش خودرو است.

به خودروهایی که بیش از اندازه تمیز بوده و به علاوه ظاهر، موتور را نیز شسته‌اند ، کمی شک کنید.

سعی کنید خودرو را در زیر نور آفتاب مشاهده کنید، بعضی اوقات خودروهایی که بدنه آنها به خوبی صافکاری شده است نیاز به نشان دادن به یک صافکار ماهر دارد اما در زیر نور آفتاب موج‌های داخل بدنه به خوبی دیده می‌شود پس باید سعی شود از زوایای مختلف به بدنه دقت شود.

همیشه باید سعی کنید که از یک صافکار یا مکانیک ماهر که می‌شناسید بخواهید که در خرید خودرو کمکتان کند. معمولا افراد دلال با دیدن افرادی که به تنهایی به خرید خودرو دست دوم اقدام می‌کنند، سعی می‌کنند تا چنان گنجشک را جای قناری جا بزنند که بعدها متوجه می‌شوید.

چگونه تشخیص دهید که عقب و جلو ماشین پلمپ است

برای اینکه متوجه شوید که آیا یک خودرو از قسمت عقب یا جلو قبلا تصادف داشته یا نه باید به شکاف‌ها و درزهای درب صندق عقب یا درب موتور -کاپوت- توجه شود و گاهی اوقات فاصله بین این درزها به قدری زیاد است که 4 انگشت در آن جا می‌شود. هرگز با چشم بسته به حرف‌های فروشنده یا شخص روبرو نباید اعتماد کنید.

اینکه شخصی حرفی بزند و بدون هیچ دلیلی آن را قبول کنید کار اشتباهی است و باید سعی کنید با اطلاعات درستی که به دست می‌آورید اقدام به معامله کنید. حتی با نشستن پشت ماشین و دور زدن با آن نمی‌توان متوجه ایردات و مشکلات آن شد.

به چه چیزی در هنگام سوار شدن در ماشین باید توجه شود

مطمئن شوید صفحه کلاچ سالم است. برای اینکار ماشین را در دنده 2 قرار داده و حرکت کنید، اگر ماشین شروع به حرکت کرد نیاز به تعویض به صفحه کلاچ دارد. در هنگام حرکت فرمان را کامل به سمت چپ یا راست چرخانده و دور کامل بزنید، در صورت نشنیدن صدا از چرخ‌ها، نشانه سلامت پلوس‌ها است.

ماشین تازه تعمیر است، فاکتور تعمیرات را بخواهید

گاهی اوقات در آگهی‌های فروش خودرو جملاتی بیان می‌شود با این عنوان که موتور خودرو تازه تعمیر است یا تازه جلوبندی ماشین نو شده است، که این موارد در خودروهایی اتفاق می‌افتد که دارای پیمایش بالا هستند که در این مواقع از فروشنده درخواست ارائه فاکتور کرده و آن را به یک مکانیک باید نشان دهید. گاهی اوقات پاره شدن تسمه تایم می‌تواند چندین میلیون هزینه بر روی دست خریدار بگذارد.

چرا باید به تاریخ انقضا لاستیک توجه شود

گاهی اوقات در بازدید از ماشین متوجه می‌شوید که لاستیک زیاد استفاده نشده است مثلا 10 درصد، ولی همین ماشین ممکن است چند سال در پارکینگ خوابیده باشد که در این صورت باید قید لاستیک را زد. پس حتما به مشخصات لاستیک توجه شود.

در هنگام بررسی خودرو توجه کنید محل اتصال پیچ‌های گلگیر و کاپوت دست نخورده باشد و روی آن‌ها شوره رنگ نباشد. اگر شواهد غیر از این بود بدانید که گلگیر یا کاپوت باز یا تعویض شده است. از کناره‌های فرمان و سر دنده می‌توان به کارکرد خودرو پی برد.

اینکه الان در فصل تابستان هستیم یا زمستان دلیل نمی‌شود که بخاری یا کولر تست نشود. همین تست ساده از دردسرهای بعدی جلوگیری می‌کند. توجه کنید که هرگز میزان کیلومتر نشان‌داده شده در خودرو ، فاکتور اصلی برای خرید ماشین نیست.

امروزه درستکاری کیلومتر خودرو کار چندان سختی نیست بنابراین باید به دقت این مورد بررسی شود. ضمنا اگر خودرویی نظرتان را جلب کرده حتما پیش یک کارشناس ببرید.

چه در زمان خرید خودرو دست دوم از طریق آگهی‌های ثبت شده در سایت‌های نیازمندی‌های آنلاین و چه از طریق خرید از پارکینگ‌ها معمولا در این پارکینگ‌ها مکان‌هایی برای کارشناسی خودرو وجود دارد، حتما به کارشناس مراجعه و بعد از اطمینان از سلامت خودرو اقدام به ثبت معامله کنید و از دردسرهای بعدی جلوگیری کنید.

در صورت تصمیم به خرید یک خودرو هرگز قولنامه دستی ننویسید، اگر بار اولتان است زیر بار نروید. از دادن بیعانه عجیب و غریب پیشنهادی فروشنده نیز باید خودداری شود.

دقت کنید به هیچ وجه گول سیستم صوتی و روکش صندلی را نخورید. این موارد بعضی اوقات برای رد گم کنی است.

دقت کنید خودرو حتما به نام خریدار باشد، از خرید خودرو با پلاک شهرستان‌های دیگر، وکالتی و...... حتی المقدور پرهیز کنید. برخی دلالان خودروها با پلاک باز و پلاک نفر قبلی می‌فروشند و بعضی خودرو را جای طلب از کسی گرفته‌اند و خرید این خودروها اول دردسر است.

خرید خودرو با رعایت تمام اصول و نکات خرید خودرو دست دوم با دقت می‌تواند خاطره خوبی برای شخص رقم بزند و در غیر این صورت با یک عروسک طرف هستید که باید کلی پول برای باطن خراب و پرهزینه آن کنار بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سنگریز

سهولت و راحت تر کردن فرآیند خرید و فروش کالا و لوازم دست دوم و نو و معرفی کالا و خدمات یکی از کارهایی است که ما در نیازمندیها سنگریز با معرفی خریدار به فروشنده بدون واسطه به دنبال آن هستیم.سنگریزی بازاری است به بزرگی ایران و همه افراد می توانند در آن به فعالیت بپردازند.با بلاگ سنگریز شما می توانید اطلاعات و راهنمایی های خوبی برای انتخاب یک وسیله یا خرید و فروش ان پیدا کنید.

منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی