اطلاعات تماس
  • 021۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139708273287910256

آشنایی با نکات مهم قبل و بعد از جراحی لگن

کد: 139708273287910256

https://goo.gl/fhqEWr

، (اخبار رسمی): شکستگی لگن یکی از شکستگی‌های رایج حلقه لگن است که امروزه با تکنیک‌های مختلف جراحی لگن مداوا می‌شود. بیمارانی که مورد عمل جراحی لگن قرار می‌گیرند باید روز قبل از عمل و روز عمل مراقبت‌های ویژه‌ای دریافت کنند.

جراحی لگن
آشنایی با نکات مهم قبل و بعد از جراحی لگن

شکستگی‌های (جابجایی غیر متناوب) و جابجایی حلقه لگن می‌تواند با تکنیک‌های مختلف جراحی تثبیت شود. انواع مختلف تکنیک‌های جراحی لگن برای تثبیت اختلالات حلقوی لگن (شکستگی و یا جابجایی) استفاده می‌شود. هر دو خارجی (خارج از پوست) و داخلی (واقع در داخل یا بر روی استخوان) تثبیت می‌شوند. ثبات لگن راحتی را فراهم می‌کند، خونریزی را کاهش می‌دهد و حرکت بیمار را تسهیل می کند.

مشخصات شکستگی لگن

لگن شامل سه استخوان اصلی است که به شکل حلقه‌ای متصل می‌شوند و توسط رباط‌های قوی نگه داشته می‌شوند. مشخصات کلی شکستگی لگن شامل درد شدید، بی ثباتی استخوان لگن و خونریزی داخلی است. شکستگی‌های نخاعی به علت حوادث تروماتیک مانند سقوط یا تصادفات اتومبیل یا موتور سیکلت رخ می‌دهد.

مناطق آسیب‌دیدگی شکستگی لگن

  • تخریب سمفیز پوبیس
  • شکستگی رامس عمیق
  • شکستگی ایلایک
  • جابجایی مفصلی ساکروبیالیک
  • شکستگی ساکروم

روز قبل از جراحی لگن

اگر بیمار داروی آسپرین یا پلاویکس مصرف می‌کند حتما باید ۵ روز قبل از عمل داروهای دیپریدامول قطع شود و به پزشک خود هم اطلاع دهند. بعد از انجام کارهای فوق حتما با پزشک خود در ارتباط باشند تا در لیست عمل جراحی قرار گیرند، گاهی اوقات بیمار داروهای تیروئیدی یا قلبی یا مربوط به سکته‌های قلبی و مغزی استفاده می‌کند که این داروها بدون تغییر باید ادامه پیدا کند داروهای روماتولوژی باید توسط متخصص روماتولوژی قطع یا ادامه پیدا کند. فردی که کورتون مصرف می‌کند حتماً باید با متخصص روماتولوژی مشورت کند که در صورت لزوم دوز دارو را تغییر دهند.

روز عمل جراحی لگن

شخص در روز عمل جراحی از ۸ ساعت قبل از جراحی باید ناشتا شود داروهای فشار خون را مصرف کرده باشد و در صورت لزوم برای افراد دیابتی انسولین تزریق شده باشد و اگر میزان ناشتایی بیمار زیاد باشد بیمار سرم می‌گیرد که میزان آب بدن کنترل شود و بعد به اتاق عمل منتقل خواهد شد.

در اتاق عمل پزشک متخصص بیهوشی با بیمار مشورت کرده و تشخیص می‌دهند که چه نوع بیهوشی برای بیمار انجام شود به طور معمول اکثر بیماران برای تعویض مفصل زانو و لگن از کمر بی حس می‌شوند ولی گاهی ترجیح خود بیمار و متخصص بیهوشی بر این است که بیمار نوع دیگری از بیهوشی را انجام دهد. مثلاً فردی که قبلاً سابقه جراحی کمر داشته و پلاتین داخل کمر دارد نمی‌تواند از کمر بی حس شود و نوع دیگری مثلاً بیهوشی عمومی پیشنهاد می‌شود.

دکتر علی یگانه متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو و لگن در کنار ارائه خدمات پزشکی در خصوص تعویض مفصل زانو، جراحی زانو خدمات دیگر پزشکی نیز در این حوزه ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دکتر علی یگانه به آدرس www.draliyeganeh.com مراجعه کنند.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر علی یگانه

دکتر علی یگانه فوق تخصص جراحی زانو جراح لگن ،متخصص ارتوپدی،عضو اکادمی جراحان آمریکا،دانشار دانشگاه علوم پزشکی

اطلاعات تماس
  • 021۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان