اطلاعات تماس
  • 021۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806224036110256

آب درمانی بعد از جراحی تعویض مفصل

کد: 139806224036110256

http://bit.ly/2Lw3VU7

، (اخبار رسمی): معمولاً بعد از تعویض مفصل لگن نیاز به فیزیوتراپی خاصی نیست و بهترین راهکار برای رفع لنگی راه رفتن داخل استخر است.

آبدرمانی بعد از جراحی تعویض مفصل
آب درمانی بعد از جراحی تعویض مفصل

اگر راه رفتن در همه جهات انجام شود یعنی راه رفتن به سمت جلوف راه رفتن به سمت پشت و به طرفین که معمولاً توصیه می‌شود ۲ تا ۳ بار در هفته و هر بار به مدت حدود ۳۰ دقیقه بیمار داخل استخر آب راه برود و همچنین پیاده‌روی و حرکات روزمره باعث تقویت عضلات بدن می‌شود و گاهی ممکن است تعدادی از بیماران هم بعد از گذشت یک یا دو ماه پس از تعویض مفصل لگن همچنان توانایی لازم برای حرکت نداشته باشند و یا لنگ زدن آنها ادامه‌دار شده باشد که در آن صورت بازتوانی با کمک فیزیوتراپی انجام می‌شود.

آب درمانی بعد از جراحی تعویض مفصل

آب درمانی یا هیدروتراپی می‌تواند نتایج پس از عمل‌های جراحی تعویض مفصل زانو و جراحی مفصل لگن را بهبود دهد. راه رفتن عادی و بدون لنگش یکی از مهمترین نتایج مطلوب و مورد نظر بیمارانی است که تعویض مفصل زانو و تعویض مفصل لگن انجام می‌دهند.

هیدروتراپی یا آب درمانی بعد از بهبود کامل زخم می‌تواند کمک زیادی در جهت بازتوانی بیماران پس از جراحی تعویض مفصل کند همانطور که گفته شد هیدروتراپی یا آب درمانی ۲ الی ۳ جلسه در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت می‌تواند درد را کمی کاهش دهد و همچنین دامنه حرکتی بهتری برای بیمار فراهم کند.

طبق تحقیقات انجام شده بعد از جراحی زانو کپسول مفصلی ترمیم می‌شود و سپس بسته می‌شود بنابراین تجمع مایع مفصلی در فضای بسته کپسول مفصلی می‌تواند موجب درد شود از طرف دیگر با آب درمانی یا همان هیدروتراپی بعد از جراحی مفصل زانو فشار هیدرواستاتیک آب می‌تواند موجب کاهش تجمع مایع در کپسول مفصلی شود و احتمالاً درد را کاهش دهد. تعویض مفصل زانو و تعویض مفصل لگن به صورت کاملا محسوس و چشمگیری می‌تواند کیفیت زندگی بیماران را ارتقا دهد. میزان رضایتمندی بیماران بعد از این جراحی‌ها بسیار بالاست و با انجام حرکاتی مانند هیدروتراپی یا آب درمانی می‌توان میزان رضایتمندی را افزایش داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر علی یگانه

دکتر علی یگانه فوق تخصص جراحی زانو جراح لگن ،متخصص ارتوپدی،عضو اکادمی جراحان آمریکا،دانشار دانشگاه علوم پزشکی

اطلاعات تماس
  • 021۸۸۸*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان