اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970906330168323

روانشناسی رنگ ها در طراحی وب‌سایت

کد: 13970906330168323

https://goo.gl/PqP7MS

، تهران , (اخبار رسمی): اگر در حال راه اندازی یک وب‌سایت جدید باشید و یا بخواهید وب‌سایت قدیمی خود را بازسازی نمایی کنید در هر دو صورت انتخاب تم و رنگ‌بندی مناسب کاری مهم و ضروری بوده و حاوی حس و پیامی است که به صورت غیر مستقیم به کاربران القا می‌شود.

روانشناسی رنگ ها در طراحی وبسایت
روانشناسی رنگ ها در طراحی وب‌سایت

رنگ‌ها را ساده نگیرید. رنگ‌ها می‌توانند نویدگر یک ایده خاص باشند، پیام خاصی را برسانند، احساسات را دستخوش تغییر کنند و حسی خاص را به کاربران القا کنند

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وبسایت

اگر در حال راه اندازی یک وب‌سایت جدید باشید و یا بخواهید وب‌سایت قدیمی خود را بازسازی نمایی کنیددر هر دو صورت انتاخب تم و رنگ‌بندی مناسب کاری مهم و ضروری بوده و حاوی حس و پیامی است که به صورت غیر مستقیم به کاربران خود القا می‌کنید. اگر انتخاب رنگ‌بندی سایت از نظر روانی حس مناسبی را القا نکند یا از نظر زیبایی چشمگیر نباشد، ممکن است بازدیدکنندگان دیگر کاری به محتوا نداشته باشند و وب‌سایت را ترک کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاربران به سمت سایت‌های زیباتر رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

یک وب‌سایت معمولا از ترکیب دو یا چند رنگ به عنوان تم اصلی بهره می‌برد، بنابراین باید در انتخاب این رنگ‌ها و تناسب آن‌ها در کنار یکدیگر حسابی دقت کرد و سایر المان‌ها را جوری در نظر گرفت که تم کلی سایت زیبا بوده و از یک قاعده کلی پیروی کند.

رنگ‌های جذاب از نگاه روان شناسان

در انتخاب رنگبندی یک سایت این‌طور نیست که هر رنگی از نظر شما جذاب یا زیباست را انتخاب کنید. این رنگ‌ها هستند که می‌توانند برند و نام تجاری و وب‌سایت را تقویت کنند و کاربران را به استفاده از آن ترغیب کنند. انتخاب رنگ‌بندی یک سایت کار ساده‌ای نیست و در آن باید تلفیقی از هنر و علم را در نظر گرفت، علمی که اصول و قواعد انتخاب رنگ را تعیین کند و هنری که زیبایی و هارمونی آن را تضمین کند.

رنگی که انتخاب می‌شود باید متناسب با کارکرد وب‌سایت باشد و با توجه به کارکرد یک وب‌سایت انتخاب شود. هر رنگ حس و ویژگی عاطفی خاصی را در کاربران القا می‌کند و باید انتخاب رنگ‌بندی وب‌سایت با توجه به همین موضوع انتخاب شده و با توجه به همین اصول علمی به کارگیری شود. در ادامه به طور کلی با تاثیر عاطفی رنگ‌های مهم اشاره خواهد شد.

تاثیر عاطفی رنگ‌ها بر روی کاربران وب‌سایت

رنگ زرد: رنگ رنگی سرزنده و شاداب است و معمولا برای جلب توجه از آن استفاده می‌شود. از این رنگ برای بک گراند صفحات استفاده نمی‌کنند چرا که به شدت خسته‌کننده بوده و چشم کاربران را می‌آزارد.

رنگ قرمز: رنگی با انرژی بالا است، افزایش دهنده ضربان قلب بوده و حس فوریت و اضطرار را به کاربر القا می‌کند. معمولا در حراج‌های کلی از رنگ قرمز استفده می‌شود.

رنگ آبی: این رنگ احساس صداقت و امنیت بالایی ایجاد می‌کند ، آبی نوعی آرامش به همراه صداقت را به کاربران القا می‌کند. برای همین است که از این رنگ در سایت‌های تجاری و بانک‌ها استفاده زیادی  می‌کنند.

رنگ سبز: رنگ سبز رنگ القادهنده حس تمکن مالی و ثروت است. همراهی با ثروتمندان، سبز راحت‌ترین رنگ برای چشم انسان است، برای همین برای دگمه‌های خرید و تم فروشگاه‌ها، علی‌الخصوص بخش فروش از آن استفاده می‌کنند.

رنگ صورتی: این رنگ بسیار رمانتیک است و زنانه‌ترین رنگی است که می‌توان در نظر گرفت. صورتی القاکننده لطافت به همراه پاکیزگی است. برای همین معمولا وب‌سایت‌های بانوان یا محصولات آرایشی و بهداشتی به سراغ صورتی می‌روند.

رنگ بنفش: این رنگ برای تسکین دادن و آرام کردن به کار می‌رود. حس آرامشی که رنگ بنفش القا می‌کند بی‌نظیر است. این رنگ آرامش همراه با شادی را به ارمغان می آورد و در مدت زمان حس اعتماد ایجاد می‌کند.

رنگ سورمه‌ای: از این رنگ برای ایجاد حس اعتبار و ارزش استفاده می‌کنند. سورمه‌ای همیشه رنگ افراد متشخص و با کلاس بوده است و همواره حس استحکام، قدرت و توانایی را القا می‌کند.

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی وب‌سایت

رنگ ها را ساده نباید گرفت. رنگ‌ها می توانند نویدگر یک ایده خاص باشند، پیام خاصی را برسانند، احساسات را دستخوش تغییر کنند و حسی خاص را به کاربران القا کنند. رنگ‌های روشن و پر زرق و برق حس شادمانی و انرژی مثبت القا می‌کنند و در مقابل آن‌ها رنگ‌های تیره و مرده همیشه احساسی دلگیر القا می‌کنند.

در روانشناسی انتخاب رنگ تاکید می‌شود که رنگ‌های گرم حس خوش بینی، شور و هیجان و خلاقیت را به کاربران القا می‌کنند. در عوض آن رنگ‌های خنک نماد صلح و آرامش هستند، ایجاد سازگاری می‌کند به همین منظور است که شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها زیاد به سرغ رنگ‌های خنک و سرد می‌روند.

فراموش نشود که علاوه بر القای احساسات، هر رنگ می‌تواند یک پیام جهانی داشته باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز آتشین در جهان نماد اعلام خطر و هشدار است. باید اشاره شود که در طراحی وب‌سایت با یک رنگ کار نداریم و معمولا بین دو الی پنج رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینجا است که کار دارای پیچیدگی‌های خاص خود می‌شود و باید از صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه مشورت گرفت. تا نتیجه کار معقول بوده و ما را دچار مشکل نکند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فناوری اطلاعات زیفا

همان طور که می دانیم وب سایت ها ویترین یک کسب و کار در باشند و اگر می خواهید خدمات و محصولات خود را به بهترین نحو به کاربران ارائه دهید، لازم است که سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. مهم است که وبسایت شما کاربر پسند ، ریسپانسیو و با رعایت قواعد سئو طراحی شود.شرکت فناوری اطلاعات زیفا با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت و طراح فروشگاه اینترنتی و طراحی اپلیکیشن موبایل توانسته است نظر کسب و کارهای بسیاری را جلب نماید. دانش و تجربه تیم برنامه نویسی و طراحی سایت ما به شما عزیزان کمک می کند تا بتوانید در فضای فروش اینترنتی به رقابت بپردازید. همچنین تیم ما اقدام به طراحی و پیاده سازی پلتفروم های IOS و اندروید پرداخته است و شما با اطمینان خاطر می توانید پروژه ها طراحی اپلییکیشن موبایل خود را به ما بسپارید. ما با فعالیت در زمینه های مختلف و ایجاد اپلیکیشن های متنوع، فعالیت بسیاری داشته ای و آماده انجام انواع سفارشات شما در هر حوزه ای می باشیم. خط مشی زیفا طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد که در این راستا موفق بوده و خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن را با پایین ترین قیمت به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]