اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970913331487639

ایمنی داربست‌های فلزی در ایران

کد: 13970913331487639

https://goo.gl/ZdBGVw

، تهران , (اخبار رسمی): داربست‌ها نقش مهمی را در ساخت‌وسازهای جهان بازی می‌کنند و از این جهت نحوه اجرا و ایمنی آن بسیار تاثیر گذار است.

ایمنی داربست های فلزی در ایران
ایمنی داربست های فلزی در ایران

در کشورهای مختلف در جهت ایمنی استانداردها و قوانین مختلفی به اجرا در آمده است و در صورت عدم رعایت آن جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته شده است اما با این وجود در این کشورها نیز طی سال‌های اخیر حوادث ناگواری به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی اتفاق افتاده است. در ادامه برخی از مواردی که ممکن است منجر به حادثه شود شرح داده می‌شود.

جنس داربست‌ها

در کشورهای اروپایی و آمریکایی داربست‌ها شکل مدرنی به خود گرفته و اغلب آنها از جنس آلمینیوم هستند که بسیار سبک و مقاومند، اما متاسفانه در ایران داربست فلزی مرسوم است و در خیلی از موارد داربست‌ها بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و دیگر آن کارایی لازم را ندارند و در پروژه‌های مختلف این مورد کاملا مشهود است (اغلب آنها کج شده‌اند و مواد مختلف روی آنها ریخته شده است) جنس داربست هر چقدر مقاوم‌تر باشد ایمنی و کیفیت کار افزایش پیدا می‌کند.

ایمنی داربست‌های فلزی در ایران

اجرای داربست

داربست‌ها معمولاً در پروژه‌های مختلف ساخت و ساز ممکن است زمان زیادی باقی بمانند از این رو نحوه اجرای آن به خصوص در فصل‌های پائیز و زمستان که بادهای شدیدی وجود دارد و یا حتی در زمان بارش برف به دلیل حجم زیاد برف روی آن فرو بریزد بسیار پر اهمیت است. قطعاً باید مهاری برای داربست‌ها وجود داشته باشد.

اشیاء روی داربست

معمولاً جهت کار بروی داربست اشیاء روی آن گذاشته می‌شود تا از آنها استفاده شود مثلاً تخته‌های داربست که معمولا از جنس چوب یا فلز هستند روی این داربست‌ها قرار می‌گیرند و کارگران می‌توانند بر روی آن کار کنند. متاسفانه اگر در خیابان‌های پایتخت وقتی قدم می‌زنید تخته‌هایی را بروی داربست‌ها می‌بینید که هر لحظه ممکن است بر روی مردم سقوط کند! یا اینکه در پیاده‌روها وقتی مردم در حال عبور از کنار این داربست‌ها هستند ممکن با اجزاء آنها برخورد کنند و در اکثر موارد تدبیری صورت نگرفته است.

در ادامه برخی از گزارش‌های به عمل آمده توسط داربستان با شرکت‌ها ارائه می‌شود :

برخی می‌گویند مهمترین مشکل حرفه داربست نداشتن یک سازمان یا ارگان رسیدگی و نظارت است طی تجربه‌های گذشته در پروژه‌های پالایشگاهی استان اصفهان یک ارگان به نام ایمنی و استاندارد وجود دارد که استفاده از کمربندهای ایمنی با استانداردهای بروز به همراه کلاه ،کفش و ابزار است که این موارد باعث کند شدن روند داربست‌بندی می‌شود ولی کاملاً یک کارشناس از ایمنی مراحل داربست بستن را بر عهده دارد و در صورت مشاهده یک بار تذکر و دفعه بعد اخراج از کارگاه را به همراه دارد اگر یک سازمان نظارت از لحاظ ایمنی و هم بیمه و قیمت‌گذاری باشد به نظر می‌رسد مشکلات حل شود.

برخی دیگر نیز معتقد هستند که مردم به دنبال هزینه کمتر هستند و کیفیت کار برای‌شان اهمیت ندارد و گرنه من به عنوان یک صنعتگر در این کار بسیار مشتاق هستم کارها به صورت کاملاً امن صورت بگیرد و سبب بالا رفتن ایمنی کار شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داربستان

داربستان مرجع تخصصی خدمات در حوزه صنعت ساختمان و داربست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان