اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139709183322710401

چگونه یک شرکت دانش‌بنیان ثبت کنیم؟

کد: 139709183322710401

https://goo.gl/gw7yL2

، مشهد , (اخبار رسمی): ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان شرکت‌هایی است که به فعالیت‌های علمی در راستای رفع نیازهای جامعه مبادرت می‌ورزند. در حقیقت این شرکت‌ها مسیر ورود علم و دانش به حوزه صنعت هستند. وجود این شرکت‌ها در ایران از زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که متولیان بخش‌های مختلف صنعتی متوجه تاثیر رشد علم بر صنعت شدند.

ثبت شرکت دانش بنیان
چگونه یک شرکت دانش‌بنیان ثبت کنیم؟

برای ثبت یک شرکت دانش بنیان باید با مسئولان دانشگاه‌ها یا پژوهشگاه‌های بزرگ در تعامل باشید و حمایت آنها را نسبت به ایده‌های دانش محور خود جلب کنید. البته اگر عضو هیات‌علمی این نهادها باشید برای ثبت شرکت دانش بنیان امتیاز بیشتری خواهید داشت، شرکت دانش‌بنیان به شرکتی گفته می‌شود که از 1 تا 100% سهام آن متعلق به یک دانشگاه یا واحد پژوهشی یا از 51 تا 100 درصد آن متعلق به اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها یا واحدهای پژوهشی باشد. در صورتی که سهام دانشگاه کمتر از 50درصد باشد شرکت دانش‌بنیان شرکتی خصوصی محسوب شده و در غیر این صورت شرکت دانش‌بنیان دولتی به حساب می‌آید.

اهداف ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

  1. تجاری سازی دستاوردهای علمی پژوهشی ارایه خدمات گسترش کارآفرینی تشخیص فرصت های کارآفرینی برنامه ریزی و اجرای طرحهای توسعه کارآفرینی در سطوح ملی، منطقه ای و محلی
  2.  تولید محصولات با فناوری نوین (توسعه تکنولوژی) با ثبت شرکت دانش بنیان
  3.  نظارت بیشتر بر پروژه‌های پژوهشی، ‌اجرائی و مشاوره‌ای
  4. تشخیص فرصت‌های کارآفرینی
  5. جذب سرمایه جهت انجام فعالیت دانش بنیان

انواع ثبت شرکت‌های دانش بنیان

الف- در صورتی که سهام دانشگاه کمتر از %۵۰ باشد،‌ شرکت دانش بنیان، شرکتی خصوصی است که باید تابع قانون تجارت باشد و در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شود.

ب- در صورتی که سهام دانشگاه %۵۰ یا بیشتر باشد، شرکت دانش بنیان، شرکتی دولتی است. در قوانین نیز اینگونه مقرر شده است که دانشگاه‌ها و واحدهای پژوهشی دولتی مصوب می‌توانند پس از تصویب هیئت امنا شرکت دولتی تاسیس کنند مشروط بر اینکه:

• اعضای هیئت علمی، کارشناسان پژوهشی، تکنسین‌ها و کارکنان دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی می‌توانند دارای حداکثر 49% سهام شرکت دانش بنیان خواهند بود.
• سهامداران و شرکت دانش بنیان دولتی از قانون محدودیت مداخله وزراء و نمایندگان مجلس، دولت و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری پیروی نمی‌کنند.

روند ثبت شرکت (مراحل و مدارک ثبت شرکت دانش بنیان)

۱- به جهت برخورداری از اعتبار دانشگاه یا واحد پژوهشی بخشی از سهام شرکت دانش بنیان به نام دانشگاه یا واحد پژوهشی می‌شود. (حداقل %۵)
۲- به جهت سایر خدماتی که دانشگاه به شرکت دانش بنیان ارائه می‌دهد بخشی از سهام براساس میزان خدمات به نام دانشگاه می‌شود.
۳- هر دانشگاه در سال نخست می‌تواند یک شرکت مادر تخصصی تاسیس کند.
۴- به جهت سایر خدماتی که دانشگاه به شرکت دانش بنیان ارائه می‌دهد بخشی از سهام براساس میزان خدمات به نام دانشگاه می‌شود .

علاقه‌مندان به آشنایی با پردیس ثبت می‌توانند با شماره 021-28427623 تماس حاصل کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پردیس ثبت

موسسه حقوقی ثبت پردیس متخصص در انجام امور ثبت شرکت ها و ثبت برند تجاری و مجوز های اینترنتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]