اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712093522410401

اشتباه در انتخاب نام برند تجاری

کد: 139712093522410401

https://goo.gl/a8RYJz

، مشهد , (اخبار رسمی): همان‌قدرکه انتخاب کردن نام برند تجاری مهم است به همان میزان نیز، اشتباه در انتخاب نام برند تجاری به کسب‌وکار صدمه می‌زند زیرا دقت در انتخاب درست نام برند قادر خواهد بود موقعیتی عالی برای رسیدن به موفقیت در بین سایر برندها و نام‌های تجاری فراهم سازد.

اشتباه در انتخاب نام برند تجاری | ثبت آی تی
اشتباه در انتخاب نام برند تجاری

انتخاب نام برند براساس موقعیت مکانی

برای جلوگیری از اشتباه در انتخاب نام برند تجاری باید در نظر داشت که انتخاب نام برند یا نام تجاری با توجه به موقعیت جغرافیایی در واقع این حس را در مصرف کننده ایجاد می‌کند که این نام تجاری، منحصر به یک مکان است و خدمات خود را فقط در منطقه‌ای خاص ارائه می‌دهد.

این امر باعث محدودشدن دامنه فعالیت اقتصادی خواهد شد. پس اگر قصد دارید با داشتن یک برند خوب بازارهای بزرگتری را فتح کنید با اشتباه در انتخاب نام برند خود را محدودبه چهارچوب موقعیت مکانی نکنید.

انتخاب نام برند براساس کسب‌وکار خانوادگی

شاید انتخاب نام برند تجاری با توجه به کسب‌وکار خانوادگی حس خوشایندی از افتخار به خانواده و سنت نیز باشد. اما در عمل، جدای از اینکه ممکن است به مشکلات قانونی برخورد کرد و نتوان نام برند خود را ثبت کرد. ممکن که این کسب‌وکار در خانواده ادامه پیدا نکند و فرزندان نخواهند در آن زمینه کاری فعالیت کنند و طبیعی است که در دراز مدت همه برنامه‌ریزی‌ها به هم می‌ریزد . پس برای رقم زدن آینده‌ای روشن باید نام برند را به شکلی انتخاب کرد که  با وجود هرگونه تغییر و تحولی مورد استفاده باشد. از دیگر اشتباهات رایج در انتخاب نام برند تجاری، استفاده از کلمه‌هایی کلیدی که نشان‌دهنده طبقه‌بندی، عملکرد یا وصف کننده کالا و خدمات و یا حتی استفاده از نام موسس یا مدیر شرکت است که می‌تواند در شناخت محصول و جذب مخاطب بسیار کارآمد باشد.

از اشتباهات متداول در انتخاب نام برند تجاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم توجه به اهمیت و قدرت برند، انتخاب درست نام برند عامل بسیار مهمی در هویت بخشی به فعالیت اقتصادی فرد و همینطور ماندگاری و موفقیت آن است. اغلب افراد فکر می‌کنند که داشتن برند مختص شرکت‌های تجاری بزرگ است در حالی‌که هر فردی با ارزش قائل شدن برای کار و حرفه خد قادر خواهد بود این حس ارزشمند بودن را به سایرین منتقل کرده و با قدرت در بازار رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد.

عامل دیگر ، عدم توجه به دستورالعمل‌های برندسازی است. در حالی‌که این بی‌توجهی به اصول و قوانین فقط موجب هدر رفتن سرمایه و هویت فرد می‌شود. پس باید به خاطر داشت که پیش از اینکه اقدام به ساخت برند شود باید موارد زیر را دقیق و درست مد نظر گرفت.

امور ثبتی کاری حساس و نیازمند دانش تجربی است و بارها پیش آمده که افراد یا شرکت‌هایی به علت اشتباهات جزئی در فرآیند ثبت مدت زمان زیادی را تلف کرده‌اند ،

نام تجاری:

انتخاب نام تجاری با توجه به اصول انتخاب آن

محصول یا خدمات اصلی:

درابتدا باید یک محصول یا کالا  به عنوان محصول اصلی توسعه خود در نظر گرفته شود در واقع باید روی همان محصول اصلی شرکت به صورت ویژه‌ تمرکز کرد.

لوگو

طراحی لوگو به شکل متنی یا تصویری و یا ترکیبی از هر دو که با نوع کار تناسب داشته باشد.

رنگ سازمانی:

برای داشتن یک برند تجاری موفق باید ترکیبی از چند رنگ را به عنوان رنگ سازمانی انتخاب کرد و در خیلی از موارد باید این رنگ با رنگ سازمانی رقبا تفاوت داشته باشد بدیهی است که انتخاب رنگ سازمانی به طور مستقیم با نوع فعالیت کاری ارتباط خواهد داشت که این امر نیز بر میزان فروش شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

شعار: 

شعاری که در زمینه فعالیت خود انتخاب می‌شود نشان‌دهنده هدف در بازار کار است و خیلی مهم است صددرصد واقعی باشد چون اگر مصرف‌کنندگان متوجه الکی بودن شعارها بشوند دیگر به سمت برند نخواهند آمد. از یاد نباید برد در شعارها از کلماتی با پسوند ـترین» استفاده نشود چون گوش اغلب مردم از پسوندهایی نظیر بزرگترین یا بهترین و … پر است. باید سعی کرد به جای این کلمات، واژه‌هایی را به کار برد که خاص باشند و در بازار تک به نظر برسند.

فهم و درک قدرت یک برند تجاری:

از دیگر اشتباهات برندسازی، نادیده شمردن اهمیت زیاد برندینگ و درک قدرت یک برند است، حتی برخی از افراد با وجود داشتن تخصص در زمینه طراحی برند نیز به درجه اهمیت و حساسیت برند آگاهی ندارند و به این خاطر هیچ پیشرفتی هم در این زمینه نمی‌کنند. 

توجه نکردن به منحصر بودن یک برند:

شعار تبلیغاتی را باید براساس واقعیات و تجربیات واقعی مشتریان انتخاب کرد. از نشانه‌های خوب یک شعار اعتقاد واعتماد پرسنل و مشتریان به آن شعار است پس قبل از شروع هر کاری باید به این فکر کرد که دانش انجام دادنش را دارید یا نه؟و توانمندی‌های خود را نیز سنجید و اینکه علت برتری از رقیبان چیست؟

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پردیس ثبت

موسسه حقوقی ثبت پردیس متخصص در انجام امور ثبت شرکت ها و ثبت برند تجاری و مجوز های اینترنتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون