اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712203553810401

چه شرایطی سبب ابطال ثبت شرکت می‌شود؟

کد: 139712203553810401

https://goo.gl/2KgDbp

، مشهد , (اخبار رسمی): شرکت‌ها از تعدادی افراد با یک هدف مشترک جهت انجام امور تجاری و غیر تجاری تشکیل می‌شوند که پس از تهیه مدارک، متقاضی باید با پر کردن فرم درخواست ثبت شرکت، تکمیل کردن اظهارنامه شرکت و شرکت‌نامه و تعیین موضوع و نوع شرکت، محل فعالیت شرکت، شرکت خود را به ثبت برساند.

چه شرایطی سبب ابطال ثبت شرکت می شود ؟
چه شرایطی سبب ابطال ثبت شرکت می‌شود؟

کارشناسان حاضر در اداره ثبت با بررسی مدارک ارائه شده از سوی متقاضی و مطابقت آن‌ها با قوانین تجارت، اقدام به ثبت آن‌ها  در دفاتر خود می‌کنند و جهت اطلاع عموم در روزنامه رسمی کشور و روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ می‌رسانند.

طبق قوانین تجارت، تمامی شرکت‌هایی که به ثبت رسیده‌اند باید در قراردادها ، اسناد رسمی خود، نشریات و اعلانات شرکت، حتما شماره ثبت شرکت خود را قید کنند. در غیر این‌صورت شامل جریمه نقدی خواهند شد.

چگونه می‌توان یک شرکت تاسیس کرد؟

شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری هم دارای شناسه ملی می‌باشند که باید آن را در تمامی قراردادها ، اوراق و اسناد خود قید کنند.

کارشناسان اداره ثبت فقط مدارک را از لحاظ کمّی مورد بررسی قرار می‌دهند که طبق قانون، مدارک ارائه شده کامل باشد و هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به درستی مدارک ارائه شده ندارد.

بعد از ثبت، اگر شخصی اعتراضی به شرکت ثبت شده داشته باشد و یا کارشناسان ثبت متوجه موارد اشتباه و مغایر با قانون شوند، باید با مراجعه به دادگاه خواستار ابطال ثبت شرکت شوند.

چه مواردی باعث ابطال ثبت شرکت می‌شود:

  1. اساسنامه شرکت به درستی تنظیم نشده باشد.
  2. نامشروع بودن موضوع شرکت
  3. داشتن سوء پیشینه شرکا
  4. نامتقارن بودن جهت و هدف شرکت با آن‌چه در اساسنامه و شرکت‌نامه شرکت، عنوان شده است.
  5. عدم رضایت یک یا چند تن از شرکا ( به طور مثال : حذف کردن یکی از شرکا از سود یا زیان شرکت، جعل امضای یکی از شرکا در هنگام ارائه اساسنامه به اداره ثبت شرکت‌ها و…)
  6. پرداخت نکردن سرمایه نقدی و یا غیر نقدی
  7. عدم فعالیت شرکت پس از یک سال (شرکت برای مدتی فعالیت نداشته باشد)
  8. عدم تشکیل مجمع عمومی سالیانه برای رسیدگی به حساب‌های آخر سال مالی
  9. طبق اساسنامه این مجمع، باید پایان هر سال مالی تشکیل شود و در صورت عدم تشکیل باعث ابطال ثبت شرکت می‌شود. البته در قانون یک مدت چهار ماهه داده شده است که این مجمع تشکیل و به حساب‌ها رسیدگی شود. در صورت عدم تشکیل برای مدیران آن جزای نقدی در نظر گرفته شده است. 
  10. هر شخصی می‌تواند با مراجعه به دادگاه با ارائه اسناد و مدارک، خواهان ابطال ثبت شرکت شود و دادگاه با بررسی مدارک می‌تواند رای بر ابطال ثبت یک شرکت و یا ادامه فعالیت آن دهد.

از آنجایی که در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها فقط به‌صورت کاغذی به ثبت رسیده‌اند و وجود خارجی ندارند و از این طریق به‌راحتی توانایی سوء استفاده و کلاه‌برداری از افراد را داشتند، همین امر سبب شده که ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری افراد، جزء مدارک و شرایط اصلی ثبت شرکت شود.

اقدامات لازم پس از ثبت شرکت

ثبت برند تجاری بسیار تخصصی و تجربی است. مشتریان زیادی در سال‌های اخیر مراجعه کرده‌اند و از ثبت ناقص و یا اشتباه با صدمات جبران‌ناپذیری مواجه شده‌اند.در ثبت پردیس با دانش و تجربه کارشناسان بالاترین سرعت و کیفیت امور ثبتی افراد  تضمین می‌شود.

پردیس ثبت با اتکاء به تجربه متخصصان حوزه حقوق ثبت تجاری، تضمین بهترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان را برای امور ثبتی افراد است.

 علاقه‌مندان می‌توانند جهت مشاوره رایگان با شماره‌ 28427623-021 تماس بگیزند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پردیس ثبت

موسسه حقوقی ثبت پردیس متخصص در انجام امور ثبت شرکت ها و ثبت برند تجاری و مجوز های اینترنتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | حقوقی و قانون