اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970921333137183

سرج ارستر، انکودر و دستگاه استابلایزر را از پیمان الکتریک خریداری کنید

پیمان الکتریک، ارائه‌دهنده انواع دستگاه‌های حفاظت از تجهیزات الکتریکی

کد: 13970921333137183

https://goo.gl/VEy611

، تهران , (اخبار رسمی): در دنیای امروزه، استفاده از انواع تجهیزات الکتریکی به طور چشمگیری افزایش یافته است. در این میان بحث حفاظت از این دستگاه‌ها از جمله سرج ارستر، انکودر و دستگاه استابلایزر هم اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

حفاظت داخلی (ثانویه) و سرج ارستر – استابلایزر - انکودر
حفاظت داخلی (ثانویه) و سرج ارستر – استابلایزر - انکودر

معرفی سرج ارستر، انکودر و دستگاه استابلایزر و کاربردش در صنعت 

با توجه به اهمیت حفاظت از دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی که برای نمونه در سیستم بانک‌ها، که مراکز داده‌های حساس هستند و یا اماکن دیگری نظیر این‌ها، به کار برده می‌شوند؛ نیاز به عبور جریان و ولتاژ برق مطمئن احساس می‌شود تا دچار آسیب‌های ناگهانی بر اثر برخورد صاعقه که ایجادکننده ولتاژهای سرج هستند و یا عملیات سوئیچینگی که در سیستم‌های الکتریکی عظیم به وجود می‌آیند، نشوند.

در اثر برخورد صاعقه به ساختمان، حجم بالایی از انرژی در یک لحظه خیلی کوتاه تخلیه شده و در ساختمان نفوذ کرده و باعث ایجاد خسارات شدیدی می‌شوند. بنابراین به منظور حفاظت داخلی (ثانویه) در مقابل اضافه ولتاژها، باید از سرج ارستر، استفاده کرد.

سرج ارستر وسیله‌ای است که در مقابل اضافه ولتاژهای در حد معمول، مقاومت بسیار بالا همانند یک عایق، از خود نشان داده و در برابر اضافه ولتاژهای آنی مقاومت بسیار کمی از خود بروز می‌دهد. این عملیات سرج ارستر، باعث هدایت ولتاژ و جریان‌های اضافی ناشی از رعد و برق به زمین می‌شود.

دسته بندی سرج ارستر:

  1. سرج ارستر کلاس B  یا کلاس 1
  2. سرج ارستر کلاس C  یا کلاس 2
  3. سرج ارستر کلاس B+C  یا کلاس  2+1
  4. سرج ارستر کلاس  D
  5. سرج ارستر دیتا و مخابراتی
  6. سرج ارستر فتوولتاییک

بهتر است سرج ارستری را انتخاب کرد که با کمترین درجه، بیشترین دامنه حفاظتی را برای ایزولاسیون فراهم کند زیرا با توجه به اهمیت بالای حفاظت داخلی (ثانویه) و سرج ارستر انتخاب شده، با خرید ارستر با بالاترین درجه، اگر چه توانایی بیشتر این محصول را در نجات دستگاه قدرتی نشان می‌دهد اما دامنه حفاظتی برای ضربه گیری، کاهش می‌یابد.

انواع انکودر

انکودر یکی از تجهیزات الکتریکی است که در کارخانجات بزرگی مانند کارخانه‌های نساجی، چاپ، تولید کاشی و سرامیک، برش چوب و CNC، فولاد و سیمان و ماشین‌آلات صنعتی و همچنین برای انواع پروژه‌های تحقیقاتی نیز استفاده می‌شود.

در واقع ، انکودر وسیله‌ای است که قادر به تبدیل سیگنال مکانیکی (خطی و دورانی) به سیگنال الکتریکی و ودیجیتال ۰ یا ۱ را دارا بوده که هر نوع از انکودر (اینکودر) از لحاظ مدار داخلی به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود:

  1. انکودر افزایشی قابل پروگرام بدون نیاز به سخت افزار
  2. انکودر مطلق
  3. انکودر خطی
  4. انکودر نوری
  5. انکودر مغناطیسی

از جمله برند‌های قابل ارائه انواع انکودر می‌توان به انکودر Hohner، انکودر  Eltra، انکودر  Sick و انکودر  Tamagawa اشاره کرد. شرکت پیمان الکتریک، تامین و ارائه انواع انکودرهای اروپایی را در ایران انجام می‌دهد.

شایان ذکر است که انواع انکودر قابل برنامه‌ریزی  Hohner، از نوع انکودر قابل پروگرام بدون نیاز به سخت افزار هستند. به این معنا که تنها با استفاده از نرم افزار، برنامه‌ریزی می‌شوند.
 

استابلایزر دلتا DELTA

استابلایزر، دستگاهی است که نوسان ناگهانی ولتاژ را در زمان اضافه ولتاژ تحمیل شده به دستگاه کنترل و تثبیت می‌کند. از سری کاربرد‌های اصلی ترانس اتوماتیک در صنعت می‌توان به استفاده در دستگاه‌های لیزر، دستگاه‌های CNC و کوانتومتر، دستگاه‌های چاپ و بسته بندی، جهت حفاظت از انواع گولر گازی و یخچال فریزر، کلیه‌ی موسسات، کارخانجات، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها اشاره کرد.

با قرار دادن یک دستگاه استابلایزر در ورودی برق به محل مورد نظر می‌توان کلیه لوازم برقی و سیم کشی‌های داخلی را در مقابل اختلالات برق شهر به طور کامل حفاظت کرد. در ضمن وجود استابلایزر، مخصوصاً در مناطقی که دارای برق ضعیف‌تر هستند تا 25% هزینه‌های محاسبه شده در قبض برق را کاهش می‌دهد.

استابلایزر دارای دو مدل استابلایزر تکفاز و سه فاز است. استابلایزر تکفاز، با عنوان ترانس خانگی یا استابلایزر خانگی نیز شناخته می‌شود که بسته به نوع توان و آمپراژ مصرفی، مدل پیشنهادی از سوی کارشناسان متفاوت خواهد بود.

ترانس خانگی تکفاز (استابلایزر خانگی تکفاز) دلتا Delta دارای ویژگی‌ها و مزیت های زیر است:

- دارا بودن هسته تماما مس،

- سیستم خنک کننده،

- دقت بالا،

- تنظیم میزان درصد خطا،

- صفحه نمایش دیجیتال منحصر به فرد،

- شکل موج سینوسی کامل،

- دارا بودن سیستم میکروپروسسوری،

- دارای ولتاژ خروجی تثبیت شده در مدل‌های تک فاز

و توانایی بالانس هر فاز به طور مجزا در مدل‌های سه فاز

علاقه‌مندان جهت مشاهده سری محصولات استابلایزر  Delta  و دریافت اطلاعات فنی آن، می ‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

علاقه‌مندان همچنین برای خرید سرج ارستر، ارستر، استابلایزر و انکودر از پیمان الکتریک می‌توانید با کارشناسان این مجموعه با شماره‌های 33993055 021 - 33993009-021 تماس حاصل کرده و محصول مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و قیمت تهیه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازرگانی پیمان الکتریک

واردات و پخش تجهیزات برق صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]