اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971002335369721

گزارش تغییرات بازارهای اقتصادی

گزارش تغییرات بازار ارز و طلا و فلزهای قیمتی

کد: 13971002335369721

https://goo.gl/h7JkwH

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش تغییرات بازار ارز و طلا و فلزهای قیمتی منتهی به تاریخ 30آذر ماه 97 در ادامه ارائه شده است.

گزارش تغییرات بازار ارز و طلا و فلزهای قیمتی
گزارش تغییرات بازار ارز و طلا و فلزهای قیمتی

بازار ارز:

به گزارش بانک مرکزی: روز چهارشنبه، فدرال رزرو با وجود اشاره به تاثیر نوسانات جاری بازارهای مالی و احتمال تضعیف اقتصاد جهانی، نرخ‌های بهره آمریکا را مطابق انتظار ( 0/25 واحد درصد) افزایش داد.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود میزان افزایش نرخ‌های بهره در آینده کمتر از ماه سپتامبر باشد و آثار افزایش نرخ‌های مذکور از پیش، بر رفتار فعالان بازار تخلیه شده بود، شاخص دلار با 0/2 درصد کاهش به96/94 (کمترین سطح تاریخی) رسید. در این روز، توافق ایتالیا و اتحادیه اروپا پیرامون بودجه سال 2019 این کشور، موجب تقویت یورو شد. کاهش بهای نفت نیز به عنوان نشانه‌ای از تضعیف چشم انداز اقتصادی دنیا، تقویت ارزهای مامن ین و فرانک سوییس را در پی داشت. در نتیجه، نرخ دلار در برابر ین و یورو به ترتیب پس از رسیدن به کمترین سطوح ۷ و یک هفته اخیر، در مقابل هر کدام 0/2 درصد تضعیف شد.

شایان ذکر است؛ فدرال رزرو با اشاره به رشد قوی اقتصاد آمریکا و تداوم رشد اشتغال، افزایش بیشتر نرخ‌های بهره را الزامی دانست و افزایش نرخ‌های مذکور را برای سال‌های 2019 و 2020 به ترتیب 2 و 1 مرتبه پیش بینی کرد.

مطابق پیش بینی فدرال رزرو، رشد اقتصادی آمریکا از ۳ درصد در سال جاری به 2/3 درصد در سال 2019 و 1/9درصد در سال 2020 کاهش خواهد یافت. در این روز، رییس جمهور آمریکا، فدرال رزرو را به دلیل استمرار افزایش‌های نرخ‌های بهره سرزنش کرد.

لازم به ذکر است؛ به دلیل انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف‌تر از انتظار چین و منطقه یورو، شاخص‌های ریسک اقتصادی افزایش یافت.

روز پنجشنبه، پس از دریافت نشانه‌هایی از تعداد کمتر افزایش نرخ‌های بهره آمریکا طی دو سال آینده و اظهارات احتیاط آمیز فدرال رزرو در مورد چشم انداز اقتصادی آمریکا، نرخ دلار در برابر ین با ثبت پنجمین کاهش متوالی، به 110/82( پایین‌ترین سطح از اوایل سپتامبر) رسید. در این روز، پس از افزایش نرخ‌های بهره سوئد برای اولین بار طی هفت سال اخیر توسط بانک مرکزی این کشور، نرخ کرون سوئد در برابر دلار0/6 درصد افزایش یافت. در پی انتشار اخباری از توافق ایتالیا با کمیسیون اروپا در مورد بودجه سال 2019 این کشور و انتشار برخی آمارهای تجاری قوی طی هفته جاری، نرخ یورو در برابر دلار با 0/8 درصد افزایش به1/1466 تقویت شد. شاخص دلار نیز با 0/8 درصد کاهش به 96/263 رسید.

روز جمعه، تمایل سرمایه گذاران به خرید دلار در پی تداوم نوسانات بازار سهام و احتمال تعطیلی دولت آمریکا، موجب تقویت دلار شد. در این روز، شاخص دلار با0/7 درصد افزایش (بیشترین درصد رشد روزانه در 2 هفته اخیر) به 96/952رسید. همچنین، نگرانی‌های بازار موجب شد، نرخ ین در برابر دلار با اندکی افزایش به 111.27 برسد. بدین ترتیب، در هفته جاری ین بالاترین درصد رشد هفتگی از ماه فوریه را تجربه کرد. روز جمعه، رئیس جمهور آمریکا، ضمن تصدیق احتمال عدم تصویب طرح 05 میلیارد دلاری احداث دیوار مرزی با مکزیک، از امکان تعطیلی دولت این کشور خبر داد. در این روز، انتشار آمارهای دوگانه از اقتصاد آمریکا تاثیر اندکی بر دلار داشت. مطابق آمارهای منتشره؛ سفارش کالاهای سرمایه‌ای غیردفاعی به غیر از هواپیما، با وجود افزایش 0/5 درصدی در ماه اکتبر، در ماه نوامبر0/6 درصد کاهش داشته است. همچنین، با وجود افزایش قوی مخارج مصرف کننده آمریکا در ماه نوامبر، رشد دستمزدها ضعیف باقی مانده که نشان دهنده عدم احتمال تداوم رشد فعلی هزینه‌های مصرف کننده است.

مطابق آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا، افت رشد اقتصادی این کشور در فصل سوم بیش از پیش بینی ها بوده و شواهد حاکی از کاهش بیشتر آن در فصل چهارم می باشد. به دلیل کاهش نقدینگی یورو در آستانه کریسمس و تعطیلات سال نو، تاثیر معاملات اختیاری در حجم بالا بر بازار نقد موجب شد نرخ یورو در برابر دلار با 0/7 درصد کاهش به 1/1369 برسد.

بازار طلا و فلزات قیمتی:

روز چهارشنبه، در پی افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و تاکید بر لزوم افزایش آن در سال آتی، بهای طلا با از دست دادن رشد اولیه، در نهایت کاهش یافت. در این روز، بهای نقدی طلا و طلا قراردادهای آتی آمریکا هر کدام 0/5 درصد تضعیف شد.

روز سه شنبه، ذخایر طلای بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان (اس پی دی آر گلد تراست) با رشد 1/1 درصدی به 771/79 تن (بالاترین سطح 4 ماه اخیر) افزایش یافت.

روز چهارشنبه، بهای نقره و پلاتین به ترتیب 0/4 و 0/1 درصد کاهش یافت. در این روز، بهای پالادیوم بعد از تقویت اولیه به بالاترین سطح تاریخی (1283/49 دلار در هر اونس)، در نهایت 1/8 درصد افزایش یافت.

روز پنجشنبه، پس از اتخاذ موضع سیاست پولی فدرال رزرو که باعث تشدید نگرانی‌ها پیرامون کاهش رشد اقتصاد جهانی شد، شاخص دلار و بازارهای سهام افت کرد. این امر موجب افزایش بیش از یک درصدی بهای طلا شد. در این روز، بهای نقدی طلا و طلای قراردادهای آتی آمریکا به ترتیب 1/6 و 0/9 درصد رشد داشت.

روز چهارشنبه، بهای نقره بعد از افزایش اولیه به بالاترین سطح از2 نوامبر (14/84 دلار در هر اونس)، در نهایت در سطح 14/77  دلار در هر اونس تثبیت شد. در این روز، بهای پلاتین یک درصد تقویت و بهای پالادیوم بعد از ثبت بالاترین سطح تاریخی در روز قبل به دلیل نگرانی‌ها از پایداری کمبود، 0/8 درصد تضعیف شد.

روز جمعه، فروش‌های سوداگرانه طلا پس از تقویت روز گذشته بهای آن و تقویت دلار، موجب تضعیف بهای طلا شد. در این روز، بهای نقدی طلا و بهای طلای قراردادهای آتی آمریکا به ترتیب 0/4 و 0/8  درصد تضعیف شد.

با این وجود، بهای طلا در هفته جاری به دلیل کاهش ریسک پذیری سرمایه گذاران، 1/3 درصد تقویت شد. ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر گلد تراست، پس از افزایش به بالاترین سطح 4 ماه اخیر در اوایل هفته جاری، روز پنجشنبه 0/3 درصد کاهش یافت. روز جمعه، بهای نقره، پلاتین و پلاددیوم به ترتیب 1 ، 0/7 و 3/08 درصد تضعیف شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار