اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971002335379721

گزارش تغییرات بازار بورس و نفت

کد: 13971002335379721

https://goo.gl/qX5FPm

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش تغییرات بازار بورس و نفت منتهی به آذر ماه 97 در ادامه ارائه می‌شود.

گزارش تغییرات بازار بورس و نفت
گزارش تغییرات بازار بورس و نفت

گزارش بازار بورس:

براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می‌شود، در هفته منتهی به 28 آذر ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار­شنبه مورخ 28 آدرماه به عدد 156083 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 9269 کاهش داشته است.

تعداد روزهای کاری این هفته 5 روز بود و حجم معاملات 6467 میلیون سهم و ارزش آن 17159 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب 17 درصد و 94 درصد کاهش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 5924682 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 5/6 درصد کاهش داشته است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به 28 آذر ماه 97، شاخص کل با 1 / 62 درصد افزایش به رقم 156083واحد بالغ شد و شاخص کل هم وزن با 2 / 54 درصد افزایش عدد 26637 واحد را تجربه کرد. صنایع صنعت خودرو و ساخت قطعات بیشترین ارزش معاملات را با 8 / 16 درصد و بیشترین حجم معاملات را با 6 / 25 درصد در هفته منتهی به 28 آذر به خود اختصاص داد.

بر این اساس در 30 روز منتهی به 28 آذر ماه 1397، «محصولات کاغذی» با بازدهی 5 / 21 + درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «استخراج کانه‌های فلزی» با افت با 8 / 17 - درصدی بیشترین افت را تجربه کرد. همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، در محاسبه بازدهی‌ها نسبت به پایان هفته گذشته شاخص بورس استانبول (BIST 100) با رشد 8 / 2 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس نزدک (NASDAQ) با افت 5 / 6 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌‌های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ی بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس‌ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل‌های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.

گزارش بازار نفت:

به گزارش بانک مرکزی؛ روز چهارشنبه، پس از انتشار آمارهای آمریکا از تقاضای قوی محصولات پالایشگاهی، بهای نفت افزایش یافت. هرچند، به دلیل افزایش شاخص دلار آمریکا بخشی از تقویت مذکور از بین رفت. با این وجود، اعتماد منفی بر بازار حکم فرما است، چرا که سرمایه‌گذاران با تضعیف تقاضا و نگرانی‌ها پیرامون مازاد عرضه دست به گریبان هستند.

مطابق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا؛ در هفته منتهی به 14دسامبر، ذخایر نفتی این کشور طی سومین کاهش متوالی، به میزان 497 هزار بشکه (کمتر از کاهش2/4 میلیون بشکه‌ای مورد انتظار تحلیلگران) کاهش یافته است. همچنین اداره مذکور اعلام کرد؛ ذخایر میعانات آمریکا شامل گازوئیل و نفت گرمایشی، علی رغم انتظارات برای افزایش 573 هزار بشکه‌ای، 4/2  میلیون بشکه کاهش یافته است.

روز چهارشنبه، افزایش تقاضای میعانات به بالاترین سطح از ژانویه 2003 موجب افزایش خرید آتی، به خصوص نفت گرمایشی (به عنوان شاخص گازوئیل در بازار) شد؛ تا جایی که بهای نفت گرمایشی آتی با حدود ۳ درصد افزایش به 1/8054 دلار در هر گالن رسید. در معاملات پایانی این روز، بهای نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب 98 و 96 سنت در هر بشکه تقویت شد.

روز پنجشنبه، در پی نگرانی‌ها پیرامون مازاد عرضه نفت و چشم انداز تقاضای انرژی به دلیل افت بازار سهام پس از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، بهای نفت حدود 5 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح یک سال اخیر رسید. در این روز، رییس آژانس بین المللی انرژی، اظهار داشت: افزایش چشمگیر قیمت‌های نفت در کوتاه مدت مورد انتظار نیست، مگر اینکه مسایل جغرافیایی- سیاسی وجود داشته باشد. وزیر انرژی عربستان سعودی نیز گفت: انتظار می‌رود ذخایر جهانی نفت تا پایان سه ماهه اول سال 2019 کاهش یابد. وی افزود: بازار همچنان نسبت به عوامل سیاسی و اقتصادی و همچنین گمانه زنی‌ها آسیب پذیر است.

در این روز، معامله گران با اشاره به آمارهای شرکت اطلاعات انرژی جن اسکیپ اعلام کردند؛ ذخایر نفت خام کوشینگ اوکلاهما در هفته منتهی به 18 دسامبر 1/85 میلیون بشکه افزایش یافته است.

در معاملات پایانی روز پنجشنبه، بهای نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب 2/89 و 2/29 دلار در هر بشکه کاهش داشت.

روز جمعه، پیش از تعطیلات طی دو هفته آتی، در پی اجتناب خریداران از ورود به بازار نفت به دلیل مازاد عرضه جهانی، بهای نفت به پایین‌ترین سطح از سه ماهه سوم سال 2017 کاهش پیدا کرد.

شایان ذکر است؛ بهای نفت در هفته جاری بیش از 11 درصد کاهش یافت. پیش از آغاز سال نو میلادی، در پی نگرانی سرمایه گذاران پیرامون تقویت اقتصاد جهانی در سال آینده، بهای نفت خام همراه با بازارهای عمده سهام افت کرد. چشم انداز احتمال تعطیلی دولت آمریکا (بزرگترین مصرف کننده نفت جهان) نیز به نگرانی‌های سرمایه گذاران افزوده است. در این روز، معامله‌گران اظهار داشتند: کاهش قیمت‌های نفت به دلیل حجم کم معاملات و ریسک‌گریزی در آستانه تعطیلات کریسمس و سال نو، تشدید شده است.

در این روز، دبیر کل اوپک، در نامه‌ای اعلام کرد: این سازمان در تلاش برای نشان دادن تعهد خود به کاهش عرضه، قصد دارد جدولی حاوی سهم هر یک از اعضا و متحدانش (مانند روسیه) از کاهش تولید را منتشر کند.

وی افزود: برای دستیابی به کاهش تولید پیشنهادی (1/2 میلیون بشکه)، کاهش موثر برای هر عضو 3/02 درصد خواهد بود. شایان ذکر است؛ این رقم بیش از 2/5 درصد مورد بحث اولیه اوپک است؛ چراکه ایران، لیبی و ونزوئلا از این کاهش معاف شده‌اند. مطابق گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 21 دسامبر با 10 حلقه افزایش (نخستین افزایش طی سه هفته اخیر و بیشترین تعداد افزایش از اوایل نوامبر)، تعداد چاه‌های نفتی فعال این کشور را به 883 حلقه رسانده‌اند. در معاملات پایانی روز جمعه، بهای نفت برنت و نفت پایه آمریکا به ترتیب 53 و 29 سنت در هر بشکه کاهش یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]