اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710043356110401

مراحل ثبت برند در ایران

کد: 139710043356110401

https://goo.gl/pMrUwD

، مشهد , (اخبار رسمی): برند یا نام و نشان تجاری وسیله‌ای در تجارت محسوب می‌شوند که توسط آن‌ها می‌توان به تفکیک محصولات، تولیدکنندگان کالا و خدمات، فروشندگان و تجار مختلف پرداخت. حق استفاده از هر برند و علامت تجاری منحصرا در اختیار کسی است که آن را در اداره مالکیت صنعتی ثبت کرده باشد.

مراحل ثبت برند در ایران
مراحل ثبت برند در ایران

مراحل ثبت برند تجارتی

· سه برگ اظهار نامه ثبت علامت تجارتی از دایره فروش اوراق بهادار خریداری و مطابق نمونه پیوستی تکمیل شود.

· اگر علامت مورد درخواست به صورت تصویر یا نوشته خاصی باشد ۱۰ قطعه از تصویر یا نوشته مذکور به همراه اظهارنامه تحویل اداره مالکیت صنعتی شود

· متقاضی به حسابداری اداره مراجعه و اظهار نامه را ارائه و فیش بانکی صدور می‌یابد. پرداخت وجه باید در شعبه بانک ملی مستقر در ساختمان ثبت صورت گیرد و پس از پرداخت وجه فیش به حسابداری ارائه شود. مسئول حسابداری با ملاحظه فیش ضمن انعکاس در دفاتر مربوطه اظهارنامه را ممهور کرده و تحویل متقاضی می‌دهد.

· مدارک (اظهار نامه و تصاویر) تحویل اداره شود. اظهارنامه در دفتر ثبت اظهارنامه ثبت شده و به مهر ساعتی همراه با روز و ماه و سال ممهور می‌شود. برگ اول اظهارنامه ثبت علامت تجارتی تحویل متقاضی می‌شود. برگ دوم اظهارنامه ضبط در سوابق شده و برگ سوم جهت بررسی در اختیار کارشناس معینه قرار می‌گیرد.

· کارشناس مربوطه در ظرف ۱۵ روز به تقاضای وارده رسیدگی و در صورت عدم ملاحظه سابقه ثبت و یا مشابهت با علایم ثبت شده و تعیین طبقه کالا اقدام به تهیه پیش‌نویس آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی می‌کند.

· متقاضی با در دست داشتن یک نسخه از روزنامه رسمی منتشره مذکور به اداره مالکیت صنعتی مراجعه و روزنامه رسمی را جهت ضبط در پرونده ارائه می‌دهد. مسئول اداره با وصول روزنامه رسمی حاوی درج آگهی ثبت علامت تجارتی تصدیق ثبت علامت تجارتی را امضا و دستور تحویل آن را به متقاضی صادر می‌کند. تصدیق ثبت پس از احراز هویت و اخذ رسید تحویل صاحب علامت می‌شود.

· تصدیق ثبت علامت تجارتی از تاریخ اظهار نامه مربوط به مدت 10 سال اعتبار دارد. در صورتی که صاحب علامت تمایل به استمرار سابقه ثبت داشته باشد می‌تواند حداکثر ظرف ۶ ماه از انقضای اعتبار تصدیق ثبت اقدام به تجدید علامت کند. در صورتی سپری شدن مدت ۶ ماه علامت ثبت شده دیگر اعتبار قانونی نخواهد داشت.

علاقه‌مندان به ثبت برند خود می‌توانند به پردیس ثبت مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پردیس ثبت

موسسه حقوقی ثبت پردیس متخصص در انجام امور ثبت شرکت ها و ثبت برند تجاری و مجوز های اینترنتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار