اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710043356710561

اهمیت ویژه این مجموعه برای حفظ محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده

اقدامات موثر در حوزه مدیریت پسماند و بازیافت فولاد نطنز

کد: 139710043356710561

https://goo.gl/kNb8Zx

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از بزرگترین معضلات صنایع، پسماندها و ضایعاتی است که پس از تولید محصول اصلی بر جا می‌ماند. این ضایعات علاوه بر اینکه هزینه حمل، دپو و بسیاری هزینه‌های مالی و زمانی دیگر دارند، مشکل بزرگتری ایجاد می‌کنند که آلودگی در محیط است.

فولاد نطنز ، اقدامات موثر در حوزه مدیریت پسماند و بازیافت
اقدامات موثر در حوزه مدیریت پسماند و بازیافت فولاد نطنز

یکی از بزرگترین معضلات صنایع ، پسماندها و ضایعاتی است که پس از تولید محصول اصلی بر جا می‌ماند. این ضایعات علاوه بر اینکه هزینه حمل، دپو و بسیاری هزینه‌های مالی و زمانی دیگر دارند، مشکل بزرگتری ایجاد می‌کنند که آلودگی در محیط است.

اما با مدیریت صحیح پسماندها و بهره‌وری از گزارشات و تحلیل‌های واحد تحقیق و توسعه در سازمان، می‌توان این تهدید در مدل کسب و کار را به یک فرصت استراتژیکی قوی تبدیل کرد.

در ادامه گزارشی از نحوه عملکرد مجتمع ذوب آهن و فولاد نطنز در مدیریت پسماند و ایجاد ارزش افزونه از این ضایعات را خواهیم داشت.

به منظور حفظ اکوسیستم خاک و جلوگیری از آلودگی آن و امکان بازیابی و استفاده مجدد ضایعات حاصل از فرآیند تولید، نظام مدیریت بر ضایعات کارخانه فولاد نطنز به عنوان یکی از کارآمدترین سازوکارهای مدیریت پسماند در این صنعت، مبتنی بر موارد ذیل عمل می‌کند:

1- شناسائی کلیه ضایعات موجود در سازمان از نظر کیفی و کمی و همچنین نحوه دفع اصولی آنها (تهیه شناسنامه پسماند).
2- تولید محصولات با ارزش افزوده از ضایعات از جمله استفاده از سرباره برای تولید بلوکاژ، بیس و ساب بیس، بالاست ریل، آسفالت سرباره ای و همچنین استفاده از غبار بگ فیلتر به عنوان فیلر ساب بیس و بریر عایق 
3- نظام‌مند شدن برنامه‌های جمع‌آوری و نقل و انتقال ضایعات در سازمان.
4- نظارت هرچه بیشتر بر ضایعات تولیدی توسط کارکنان و پیمانکاران و تفکیک اصولی ضایعات (5S).
5- ارتقاء سطح فرهنگ زیست محیطی کارکنان و پیمانکاران و ایجاد بستر مناسب جهت همکاری آنان در برنامه مدیریت ضایعات.
6- بازیابی مقادیر متنابهی از ضایعات و استفاده آنها در فرآیند تولید (نظیر استفاده از لجن‌های تصفیه خانه پساب صنعتی و پودرهای اکسید فلزی و سرباره‌های تولیدی).
7- فروش مقادیر قابل توجهی از ضایعات بازیافتی نواحی اصلی و جانبی با ثبت نام در سامانه ایران ضایعات
8- فراهم آوردن زمینه‌های تحقیقاتی در جهت بازیابی و روش‌های بهینه دفع ضایعات و نگارش مقالات علمی پژوهشی مرتبط جهت درج و ارسال به سمپوزیوم‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط
9-تخصیص بودجه و فراهم شدن اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌های مؤثر بر نظام مدیریت بر ضایعات.
10- اتخاذ رویکرد داشتن روند نزولی و مستمر در کاهش میزان ایجاد ضایعات دفعی به ازای تولید محصول (شاخص گذاری)
11-احداث و راه اندازی و بهره‌برداری از طرح‌های متعدد زیست محیطی در راستای پیشگیری از آلودگی خاک و آب نظیر طراحی سایت ضایعات و امحاء پسماندها در داخل مجموعه

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجتمع ذوب آهن و فولاد نطنز

کارخانجات شرکت فولاد نطنز در زمینی به مساحت یک هزار و دویست هکتار در شهر صنعتی فولاد نطنز واقع در شهرستان نطنز بنا گردیده و با داشتن مدرن ترین ماشین آلات روز دنیا و دارا بودن خطوط نورد گرم قادر به تولید انواع میلگرد ساده و آجدار شاخه درسبدهایی از قطر 8 میلیمتر تا 32 میلیمتر و میلگرد ساده و آجدار کلاف از نمره 5/5 میلیمتر تا 16 میلیمتر و نیز تولید انواع تسمه و چهار پهلوی فولادی و محصولات مفتولی می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | محیط زیست