اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710103370710269

تابلوسازی و تاثیر آن در رونق کسب و کار

کد: 139710103370710269

https://goo.gl/f3KScU

، تهران , (اخبار رسمی): تابلوسازی نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا ابزارهای تبلیغاتی دیگر نظیر تراکت‌ها، آن‌چنان برای مردم جالب توجه نیستند و حتی ممکن است پس از دریافت آن، بدون توجه به موضوع تراکت، آن را دور بیاندازند.

تابلو سازی و تاثیر آن در رونق کسب و کار شما
تابلوسازی و تاثیر آن در رونق کسب و کار

مهم‌ترین ویژگی‌های تابلوی خوب چیست؟ در طراحی تابلو چه اشتباهاتی را نباید انجام داد؟

تابلوسازی چیست؟

تابلوسازی یکی از صنایعی است که امروزه شکلی دگرگون به خود گرفته و یکی از شاخه‌های موثر تبلیغات است.

به بیانی دیگر می‌توان گفت تابلو سازی به فرآیند طراحی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی گفته می‌شود که نیازمند تخصص در این زمینه است. طراحی یکی از زیر شاخه‌های اصلی در تابلو سازی است و به طور کلی می‌توان از مهمترین شاخه‌های صنعت تابلوسازی به طراحی و ساخت انواع حروف برجسته، طراحی و ساخت تابلو فلکسی، طراحی و ساخت بیلبورد، طراحی و ساخت نمای کامپوزیت و طراحی و ساخت نمای ترمووود اشاره کرد. 

تاریخچه تابلوسازی (تابلو سازی جدید)

شواهد موجود نشان می‌دهد تابلو سازی از دوره رنسانس رونق گرفته است، در این دوره واحدهای تجاری در قالب فروشگاه و کارخانجات شکل گرفتند، در نتیجه هر کدام برندی را به خود اختصاص دادند و نیازمند تبلیغات بودند. تا سال 1990 میلادی تابلو سازی منحصر به شیشه و شبرنگ بود اما در حال حاضر این صنعت بیشتر از 10 شاخه تخصصی دارد و داشتن تخصص الکترونیکی و کامپیوتری از لازمه های شغلی هر تابلو ساز حرفه‌ای به شمار می‌رود.

تابلو سازی جدید دستخوش تغییرات بسیاری شده است و در حال حاضر به چندین دسته و مدل مختلف تقسیم می‌شود.

امروزه از تابلو به عنوان قوی‌ترین و اصلی‌ترین رسانه در تبلیغات استفاده می‌شود. در گذشته‌ای نه چندان دور به سبب محدودیت‌ها و عدم تنوع در متریال تابلوسازی، انتخاب‌های اندکی پیش روی مشتریان بود، اما در حال حاضر به علت دسترسی بیشتر عناصر اولیه مختلف در ایران، تحولی عظیم در این صنعت پدید آمده است.

تاثیر باور نکردنی تابلو تبلیغاتی در رونق کسب و کار و افزایش درآمد 

تابلوسازی یکی از ابزار های مهم برای دیده شدن و در واقع جلب مشتری است. با استفاده از تابلو می‌توان محصول و خدمات را معرفی کرد که این امر خود موجب جلب توجه مشتریان می‌شود.

تابلوسازی در عصر حاضر بسیار رواج یافته است به گونه‌ای که می‌توان گفت ساخت تابلو دیگر پرداخت هزینه محسوب نمی‌شود بلکه می‌توان به آن به شکل یک سرمایه‌گذاری نگاه کرد. یک تابلو هر مقدار که زیبا، باکیفیت و دارای نورپردازی بهتری باشد، در جلب توجه و جذب مشتریان بهتر عمل خواهد کرد.

تابلوسازی نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا ابزارهای تبلیغاتی دیگر نظیر تراکت‌ها، آن‌چنان برای مردم جالب توجه نیستند و حتی ممکن است پس از دریافت آن، بدون  توجه به موضوع تراکت، آن را دور بیاندازند. در صورتی که نصب تابلوهای تبلیغاتی معمولاً به مدت طولانی در محیط نصب می‌شوند و همین امر موجب می‌شود جلب توجه کنند.

از طرفی تابلو ساخته شده در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و در طول زمان آسیب نخواهد دید در ضمن می‌توان در صورت نقل مکان محیط تجاری، تابلو را به محیطی دیگر منتقل کرد.

نکات مهم در طراحی تابلو تبلیغاتی
برای جلب توجه بیشتر از طریق تابلوهای تبلیغاتی لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

استفاده از افکت‌های زیبای نور: استفاده از نور در صنعت تابلو سازی با طیف‌های رنگی گوناگون بسیار حائز اهمیت است زیرا که نور می‌تواند جلوه‌ای متفاوت و زیبا به تابلو ببخشد. اهمیت این موضوع در تابلوهایی از جنس  چلنیوم، نئون، LED، فلکسی و لایت باکس بسیار بیشتر است، زیرا که نورپردازی در این زمینه حرف اول را می‌زند.

برجسته‌سازی تابلو و استفاده از زمینه‌های خاص و مدرن: همان طور که می‌دانید زمینه اهمیت خاص خود را دارد اما استفاده از حروف برجسته که این روزها بسیار رایج شده است، می‌تواند جلوه‌ای متفاوت اما زیبا به تابلو ببخشد.

رنگ آمیزی مناسب: انتخاب رنگ مناسب نیازمند اطلاعاتی در مورد روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر هر کدام است. با اطلاعات از تاثیر و اهمیت هر رنگ، می‌توان رنگ مناسب را انتخاب کرد. رنگ متناسب با کسب و کار تاثیر بسزایی در نظر مشتریان خواهد داشت. 

اشتباهات رایج در تابلو سازی 

برخی از مهمترین اشتباهات رایج در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به این شرح است:

جانمایی مکان نصب تابلو : جانمایی محل نصب تابلو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در  مورد این موضوع لازم است به نکاتی از جمله (مخاطبان اصلی، محل مناسب برای نصب، نوع دید و…) مورد توجه ویژه‌ قرار گیرد. هنگامی که تابلو حاوی اطلاعات زیادی است، باید آن را در محیطی نصب کرد تا بینندگان فرصت بیشتری برای مطالعه آن داشته باشند در ضمن  لازم است از تابلوهای بزرگتر استفاده شود و بهترین طراحی برای آن انتخاب شود.

انتخاب عکس‌های نامناسب :یکی از اشتباهاتی که ممکن است در طراحی تابلو رخ دهد، استفاده از عکس‌های نامناسب و یا متعدد است زیرا برای تماشای همه آن مشتریان به زمان زیادی نیاز دارند. برای این منظور پیشنهاد شده به جای استفاده از چندین قطعه عکس، از یک عکس جذاب استفاده شود تا در جلب توجه افراد موثر باشد.

استفاده از عنوان‌های نامناسب در تابلو های تبلیغاتی : یکی از مشکلات تابلوهای تبلیغاتی استفاده از عنوان‌های نامناسب است. باید در نظر گرفت که مخاطب اغلب چند ثانیه برای تماشای تابلو وقت دارد و فقط همان چند ثانیه فرصت برای جلب توجه او وجود دارد. استفاده از عنوانی ساده و جذاب بهترین کار خواهد بود. اما در انتخاب عنوان و متن تابلو نکات زیر را نیز باید در نظر گرفته شود.
- نوع سرویس و خدماتی که ارائه می‌شود.
- امتیاز ویژه‌ کسب و کار صاحب تابلو برای مخاطب
- بیان چگونگی حل مشکلات مخاطب
- برتری‌های کسب و کار صاحب تابلو نسبت به رقبا

متن طولانی: بی شک استفاده از متن‌های طولانی در تابلو مخاطب را خسته خواهد کرد، پس باید سعی شود از متن‌هایی با محتوای کوتاه اما پر مفهوم برای تابلوها استفاده شود.  لذا تنها کافی است به بیان پیشنهادها به مشتریان پرداخته شود.

عدم درج اطلاعات تماس: درج راه‌های تماس مختلف تنها باعث سردرگمی مشتریان می‌شود، از همین روی توصیه می‌شود تنها یک راه تماس با فونت درشت بر روی تابلو درج شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تابلو سازی نیکان تیام

تابلوسازی نیکان تیام طراح ومجری تمامی تابلوهای کامپوزیتی وحروف برجسته،تابلوفلکسی .تابلوبنر .حروف چلنیوم، نئون پلاستیک، حروف فلزی(استیل) ،حروف پلکسی.حروف پانچی، حروف لترمکس .لایت باکس .نورپردازی ونصب هالوژن وساخت ونصب درب کرکره برقی(کرکره اتوماتیک)

اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی