اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002125112210269

لرزش ماشین لباسشویی حین کار و بررسی دلایل آن

کد: 140002125112210269

https://bit.ly/3uhCK3t

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مشکلات و شکایات افراد هنگام استفاده از لباسشویی، لرزیدن آن است. اگر شما ماشین لباسشویی تان را به تازگی خریداری کرده اید و یا مدت زیادی از زمان خرید آن می گذرد، باید بدانید که این مشکل هیچ ارتباطی به زمان استفاده از لباسشویی ندارد. پس برای حل این مسئله و دانستن علت آن با ما همراه باشید.

لرزش ماشین لباسشویی حین کار و بررسی دلایل آن
لرزش ماشین لباسشویی حین کار و بررسی دلایل آن

ماشین لباسشویی اکثرا زمان خشک کردن شروع به لرزیدن می‌کند که این لرزیدن دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد:

سطح صاف

یکی از عواملی که باعث لرزش ماشین لباسشویی می‌شود، صاف نبودن سطحی است که ماشین لباسشویی در آنجا قرار دارد، باید به این نکته توجه کرد که پایه‌هایی که در زیر ماشین لباسشویی تعبیه شده است، کاملا مساوی باشند و اگر سطح زمین به هر دلیلی دارای شیب و برآمدگی است پایه‌ها به نحوی تنظیم شوند که لباسشویی تراز باشد و کاملا صاف دیده شود.

گاهی ممکن است بر اثر استفاده طولانی مدت، این تراز به هم خورده و جا به جا شود، پس این تفکر که یک‌بار ماشین لباسشویی را تراز کرده‌ایم و دیگر نیاز به تراز ندارد اشتباه است و برای اطمینان از تراز بودن، از یک چوب صاف یا دستگاه تراز استفاده کنید.

طرز صحیح قرار دادن لباس

گاهی اوقات عواملی بسیار کوچک و ساده باعث لرزش ماشین لباسشویی می‌شوند، یکی از این عوامل طرز صحیح قرار دادن لباس داخل ماشین لباسشویی است، لباس‌ها را صاف داخل دیگ لباسشویی قرار دهید و  از مچاله کردن لباس داخل لباسشویی پرهیز کنید، همچنین به اندازه‌ی ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس بگذارید، بیش از حد بودن لباس‌ها داخل دیگ می‌تواند یکی دیگر از عوامل لرزش ماشین لباسشویی باشد.

نقص کمک فنر

ماشین‌های لباسشویی که دربی از جلو دارند، دارای کمک‌فنرهایی هستند که از تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کنند. عمدتا این کمک فنرها به پایه و بیرون دیگ متصل هستند و زمانی که ماشین لباسشویی دچار لرزش و تکان می شود، باید فنرها را بررسی نمایید، زیرا امکان دارد کمک‌ها دچار آسیب یا شکستگی شده باشند. قابل ذکر است که بررسی سلامت کمک فنر را به تعمیرکاران ماهر سرویس لباسشویی سامسونگ بسپارید تا به بهترین نحو مشکلتان رفع شود.

نقص تسمه

حول حرکت دیگ ماشین لباسشویی چهار تسمه وجود دارد که وظیفه‌ی آن‌ها کاهش لرزش و کنترل کردن چرخش دیگ است، به مرور زمان وقتی استفاده از ماشین لباسشویی زیاد می‌شود، این تسمه‌ها از بین رفته و حرکت دیگ نامنظم می‌شود، همین امر کافی است تا لرزش ماشین لباسشویی را شاهد باشیم. البته این تسمه‌ها در ماشین لباسشویی‌هایی به کار می‌روند که درب از بالا هستند.

نقص فنر

همان گونه که برای ماشین لباسشویی‌های درب از بالا برای کنترل دیگ تسمه وجود دارد، برای ماشین لباسشویی‌های درب از جلو نیز فنرهایی تعبیه شده که سبب می‌شوند تا لرزش‌ها و تکان ها را کنترل و خنثی کنند، زمانی که فنرها ضعیف یا به هر دلیلی دچار نقص شوند، لرزش ماشین لباسشویی کاملا آشکار خواهد شد و در گاهی موارد همراه با سروصداهای فراوان نیز خواهد بود. هنگامی که فنرهای ماشین لباسشویی با مشکل رو به رو می‌شوند بهتر است به نمایندگی تعمیرات سامسونگ رجوع کنیم و اصلا خودمان وارد کار نشویم، چون امکان دارد آسیب‌های دیگری نیز به ماشین لباسشویی وارد کنیم.

نقص فولی

زمانی که لباس‌ها شسته می‌شوند و می‌خواهیم آبکشی را آغاز کنیم، تسمه ای شروع به حرکت می‌کند تا عمل آبکشی صورت بگیرد، این تسمه از یک سمت روی فلکه موتور و سمت دیگر روی فلکه آب کشی یا همان فولی قراردارد، اگر این قطعه دچار آسیب شود طبیعتا شاهد لرزش ماشین لباسشویی خواهیم بود.

وزنه های بالانس

وزنه هایی در قسمت خارجی دیگ ماشین لباسشویی وجود دارند که وظیفه‌ی کنترل وزن و جلوگیری از لرزش و جا به جا شدن ماشین لباسشویی را دارند؛ اگر این وزنه‌های بالانس دچار نقص شوند، دیگر قادر به کنترل وزن و لرزش نخواهند بود، پس در نتیجه امکان لرزش ماشین لباسشویی در این حالت نیز وجود دارد.

نقص بلبرینگ

ساچمه‌هایی هستند که بین شفت بیرونی و داخلی قراردارند و می‌توان گفت وظیفه‌ی سنگینی در ماشین لباسشویی بر عهده‌ی بلبرینگ است؛ به گونه ای که کمک بسزایی به چرخیدن دیگ می‌کنند. حال به مرور زمان امکان این وجود دارد که این ساچمه‌ها دچار ساییدگی شوند و نتوانند وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهند، آن وقت است که لرزش ماشین لباسشویی کم کم شروع شده و اگر بلبرینگ تعویض نگردد به ماشین لباسشویی آسیب جدی وارد می‌شود.

با توجه به جایی که بلبرینگ نصب شده، دسترسی برای بیرون آوردن و تعویض آن کار آسانی نیست و ممکن است با بی توجهی به این امر به ماشین لباسشویی آسیب برسد، پس توصیه می‌شود که قبل از اقدام حتما در این باره تحقیق و مطالعه شود و یا از تکنسین ها در این باره کمک بگیرید.

نقص قطعات دیگ

اکثر قطعات دیگ به صورت زنجیروار به هم وصل هستند، یعنی اگر قطعه‌ای از دیگ دچار مشکل شود با اینکه شاید هیچ تاثیر مستقیمی بر لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی نداشته نباشد، اما  بر روی قطعه‌ای دیگر تاثیر می‌گذارد که همین امر باعث لرزش ماشین لباسشویی می‌شود.

یکی از قطعه‌های دیگ ماشین لباسشویی کاسه نمد است که درباره آن تا اینجا صحبتی نشده ولی از قطعه‌هایی به شمار می‌رود که می‌تواند کارکرد ماشین لباسشویی را مختل و با مشکل روبه رو کند. در تیتر قبلی راجع به بلبرینگ و نقش مهمی که در دیگ ایفا می‌کند صحبت کردیم، حال کاسه نمد اگر دچار مشکل شود، سبب می‌شود تا آب به درون بلبرینگ‌ها نفوذ کند و باعث شود تا ماشین لباسشویی دچار لرزش شود.

در انتها باید یادآور شد، همان‌گونه که ماشین لباسشویی در روزمرگی افراد بسیار تاثیر مثبتی گذاشته و شستشوی لباس ها را بسیار ساده تر از قبل کرده، برای مراقبت از آن نیز باید به عوامل ریز و درشت توجه بسیاری کرد تا سلامت ماشین لباسشویی به خطر نیفتد. در حد امکان سعی داشته باشیم با توجه به مصرف از ماشین لباسشویی هر 6 ماه یک بار و یا هر 1 سال یک بار از تکنسین‌های ماهر تقاضا کنیم تا وضعیت کارکرد ماشین لباسشویی ما را مورد بررسی قرار دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تابلو سازی نیکان تیام

تابلوسازی نیکان تیام طراح ومجری تمامی تابلوهای کامپوزیتی وحروف برجسته،تابلوفلکسی .تابلوبنر .حروف چلنیوم، نئون پلاستیک، حروف فلزی(استیل) ،حروف پلکسی.حروف پانچی، حروف لترمکس .لایت باکس .نورپردازی ونصب هالوژن وساخت ونصب درب کرکره برقی(کرکره اتوماتیک)

اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | دکوراسیون و منزل