اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003245178210269

انواع تایمر یخچال فریزر و تعمیر و تعویض آن

تایمر یخچال فریزر

کد: 140003245178210269

https://bit.ly/3xgPWqm

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از رایج ترین سوالاتی که کاربران همواره از ما می پرسند این است که تایمر یخچال فریزر چیست و چه کاربردی دارد؟ یخچال های نوفراست یا بدون برفک دارای قطعه ای به نام تایمر دیفراست می باشند که هر 6 یا 8 ساعت وارد مدار می شود تا برفک هایی که در اطراف اواپراتور جمع شده اند را ذوب کند.

تایمر یخچال فریزر
تایمر یخچال فریزر

یکی از رایج ترین سوالاتی که کاربران همواره از ما می پرسند این است که تایمر یخچال فریزر چیست و چه کاربردی دارد؟ یخچال های نوفراست یا بدون برفک دارای قطعه ای به نام تایمر دیفراست می باشند که هر 6 یا 8 ساعت وارد مدار می شود تا برفک هایی که در اطراف اواپراتور جمع شده اند را ذوب کند. به طور خلاصه می توان گفت تایمر دیفراست موظف است طبق زمان بندی مناسب، عمل برفک زدایی را که حداقل 25 دقیقه طول می کشد، انجام دهد. لازم است بدانید یخچال فریزر های جدید بدون تایمر هستند و وظیفه ی این قطعه بر عهده ی برد الکترونیکی می باشد. ما امروز در این مقاله قصد داریم کامل تر و دقیق تر درباره ی تایمر دیفراست توضیح دهیم تا اطلاعات کافی درباره ی آن داشته باشید. در نهایت اگر دستگاه شما این قطعه را دارد، با نمایندگی تعمیرات یخچال ویرپول [whirlpool] همراه باشید.

نحوه ی تست تایمر یخچال

گاهی اوقات ممکن است تایمر دیفراست یخچال شما خراب شود و مشکلات بسیار بزرگی برای دستگاهتان به وجود آورد. با معیوب شدن این قطعه فرمان آب کردن برفک ها به هیتر المنت داده نمی شود و از همین رو برفک ها هر 6 الی 8 ساعت ذوب نخواهند شد. اگر برفک ها ذوب نشوند یخچال سرمای خود را از دست خواهد داد و دچار مشکلات بسیار بزرگی خواهد شد. در نتیجه اگر شاهد جمع شدن برفک ها دراطراف اواپراتور بودید باید تایمر دیفراست را تست نمایید. نحوه ی تست تایمر یخچال کمی پیچیده و به کمک اهم متر انجام می شود، پیشنهاد می دهیم برای انجام این کار از یک تکنسین ماهر یا یک فرد متخصص کمک بگیرید.

تایمر یخچال را تعمیر یا تعویض کنیم؟

پس از این که از یک تکنسین ماهر یا یک فرد متخصص کمک گرفتید و مطمئن شدید که تایمر معیوب شده است، باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید. تعمیر تایمر شدنی است اما نیاز به پرداخت هزینه های بسیار کلان دارد از همین رو به صرفه نخواهد بود. ما به شما پیشنهاد می دهیم که همیشه تایمر را تعویض نمایید، در نتیجه باید ابتدا یک قطعه ی جدید خریداری کنید.

در صورتی که به بازار بروید متوجه خواهید شد که تایمر مدل های بسیار متفاوتی دارد. اگر تایمری که انتخاب کرده اید نامرغوب یا نامناسب باشد، مشکل یخچال فریزرتان همچنان باقی خواهد ماند و عملکرد دستگاه مختل خواهد شد. با ما در ادامه همراه باشید زیرا به بررسی انواع تایمر یخچال فریزر پرداخته ایم و شما می توانید با مطالعه ی مطالب اطلاعات بسیار خوبی بدست آورید و بدانید هنگام خرید تایمر یخچال فریزر باید به چه مواردی دقت کنید.

بررسی انواع تایمر یخچال فریزر

همانطور که در پاراگراف بالا بیان کردیم تایمر مدل های بسیار متفاوتی دارد که قصد داریم آنها را یکی یکی برای شما نام ببریم. به طور مثال برخی از یخچال های آمریکایی و یا یخچال فریزر های قدیمی ایرانی اواپراتور بزرگی دارند و به همین دلیل المنت باید بیشتر از حالت عادی کار کند تا برفک ها آب شوند. در این گونه دستگاه ها نمی توان از تایمر عادی استفاده کرد زیرا احتمال آتش سوزی و معیوب شدن قطعات افزایش خواهد یافت، از همین رو از تایمر دو زمانه استفاده خواهد شد تا هم به المنت در آب کردن برفک ها کمک کند و هم عمل خنک سازی آن را انجام دهد تا هیچ مشکلی به وجود نیاید. علاوه بر تایمر دو زمانه، مدل های دیگری وجود دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • تایمر 110 ولتی
  • تایمر قدیمی مکزیکی
  • تایمر ژاپنی محصول یخچال های ناسیونال و هیتاچی
  • تایمر 220 ولتی
  • تایمر کره ای
  • تایمر چینی

اکنون که به انتهای مقاله رسیدیم قطعا به طور کامل متوجه شده اید که تایمر یخچال فریزر چیست و چه کاربردی دارد اما ما بار دیگر به طور خلاصه برایتان درباره ی وظیفه ی تایمر دیفراست توضیح خواهیم داد. هنگامی که اطراف اواپراتور برفک جمع می شود ترمودیسک به تایمر خبر می دهد، سپس تایمر به هیتر المنت دستور خواهد داد که وارد مدار شود و برفک ها را ذوب کند. لازم است بدانید که در یخچال فریزر های جدید برد الکترونیکی وظیفه ی تایمر را انجام می دهد و دیگر این قطعه وجود ندارد. در صورتی که فکر می کنید تایمر دستگاه شما معیوب شده است باید آن را تست کنید و برای انجام این کار بهتر است از یک تکنسین ماهر یا فرد متخصص کمک بگیرید تا مطمئن شوید که به درستی روند تست را انجام می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تابلو سازی نیکان تیام

تابلوسازی نیکان تیام طراح ومجری تمامی تابلوهای کامپوزیتی وحروف برجسته،تابلوفلکسی .تابلوبنر .حروف چلنیوم، نئون پلاستیک، حروف فلزی(استیل) ،حروف پلکسی.حروف پانچی، حروف لترمکس .لایت باکس .نورپردازی ونصب هالوژن وساخت ونصب درب کرکره برقی(کرکره اتوماتیک)

اطلاعات تماس
  • 021339*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید