اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971010337147639

شغلی سخت به نام داربست بند

کد: 13971010337147639

https://goo.gl/vbBKnS

، تهران , (اخبار رسمی): شغل داربست نه تنها در ایران بله در اکثر کشورهای دیگر نیز جز مشاغل سخت محسوب می‌شود. اما سوال اینجا است که چرا در ایران این کار اصلاً شغل به حساب نمی‌آید؟!

شغلی سخت به نام داربست بند
شغلی سخت به نام داربست بند

یک شغل پر مخاطره به نام داربست‌بندی

شغل داربست  در اکثر کشورهای جهان جز مشاغل سخت محسوب می‌شود. اما در ایران این کار به طور رسمی اصلاً شغل به حساب نمی‌آید!

در ایران برای فعالان داربست‌بندی چالش‌های بسیاری وجود دارد؛ اول این که هیچ ایمنی در این شغل وجود ندارد و کارگر باید با جان خود بازی کند و برای هر بار که پروژه‌ای اجرا می‌شود واقعاً مشخص نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

این مسئله به این برمی‌گردد که قانونی در این شغل وجود ندارد و دستمزد هر کارگر بسته به قراردادی است که شرکت ارائه‌کننده خدمات داربست ساختمانی با کارفرما می‌بندد و معمولا هم مبلغ آن کم است! این سبب می‌شود کارگران این حرفه یا رضایت قلبی کار نکنند و از طرفی دیگر برخی دیگر نیز به دلیل نبود کار مجبور هستند تن به این کار دهند.

در خصوص آموزش نیز باید گفت کارگرانی که در این حوزه کار می‌کنند، نمی‌دانند برای آموزش باید به کجا مراجعه کنند و مدرک بگیرند. تا جایی که  خیلی‌ها معتقدند استادکار داربست خوب در حال حاضر اصلا وجود ندارد و خیلی از شرکت‌ها در پروژه‌های بزرگ همچون «ایران مال» با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

ین مشکل نه فقط به آموزش‌های ضروری اما ناکافی برمی‌گردد، بلکه مشکلات ریشه‌ای دارد. از جمله این‌که دستمزد این شغل بسیار پایین است و حتی کسانی که علاقه به این شغل دارند نیز حاضر نیستند بخاطر رقم ناچیز بر سر جان خود ریسک کنند.

نکته‌ای دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که داربست‌بندی جزو شغل‌های فصلی است و  در شش ماه دوم سال معمولا کمتر پروژه‌ای برای کارگران داربست وجود دارد به همین جهت پیدا کردن کار در شش ماه دوم بسیار سخت است.

فقدان عدم امنیت شغلی، کمبود وسایل ایمنی و ایمنی کم کارگاه‌های ساختمانی و مشکلات مختلف از بیمه گرفته تا آموزش، دستمزد کم و  موانع بی‌شمار دیگر معضلاتی هستند که پیش روی داربست بندان قرار گرفته و بر چالش‌های معیشتی این گروه افزوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

داربستان

داربستان مرجع تخصصی خدمات در حوزه صنعت ساختمان و داربست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان