اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971010337169721

گزارش تغییرات بازار ارز، طلا و فلزهای قیمتی

کد: 13971010337169721

https://goo.gl/x8WmEM

، تهران , (اخبار رسمی): بازار ارز، طلا و فلزهای قیمتی در هفته اخیر با تغییراتی همراه بوده است که در ادامه جزییات این تغییرات به تفصیل بیان شده است.

گزارش تغییرات بازار ارز، طلا و فلزهای قیمتی
گزارش تغییرات بازار ارز، طلا و فلزهای قیمتی

بازار ارز:

روز چهارشنبه، در پی تقویت بازار سهام آمریکا پس از افت به کمترین سطوح ۰۲ ماه اخیر، نرخ دلار در برابر یورو افزایش یافت. اما نااطمینانی‌ها پیرامون تعطیلی دولت آمریکا و سیاست‌های پولی فدررال رزرو مانع از تقویت بیشتر دلار شد. بدین ترتیب، شاخص دلار با 2/0 درصد افزایش به 96/747 رسید.

روز سه شنبه، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد؛ تا زمان پذیرش تقاضای وی برای تامین منابع مالی ساخت دیوار مرزی این کشور با مکزیک، تعطیلی بخش‌هایی از دولت ادامه خواهد داشت. همچنین، ترامپ ضمن اعلام اعتماد خود به استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، انتقاد از سرعت بالای افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو را تکرار کرد.

شایان ذکر است؛ طی هفته‌های اخیر، نگرانی سرمایه‌گذاران پیرامون اثرات منفی افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بر اقتصاد این کشور در پی کاهش رشد اقتصاد جهانی، ارزش دلار را تضعیف کرده است.

به دلیل تعطیلی بازارها در روز سه شنبه به مناسبت کریسمس، نقدینگی بازار در روز چهارشنبه اندک بود. لازم به ذکر است؛ تعطیلی بازارهای لندن، آلمان و فرانسه تا روز چهارشنبه ادامه داشت.

روز پنجشنبه، به دلیل نوسان معاملات بازار سهام وال استریت پس از انتشار آمارها از بدتر شدن وضعیت شاخص اعتماد مصرف کننده آمریکا، معامله‌گران به خرید ارزهای مامن روی آوردند. در نتیجه؛ نرخ ین ژاپن و فرانک سوئیس در برابر دلار به ترتیب با 0/3 و 0/83 درصد افزایش به 110/98 و 0/9875 رسید. مطابق گزارش منتشره رویترز، دولت ترامپ در نظر دارد با صدور دستور اجرایی در سال جدید میلادی و اعلام وضعیت اضطرار ملی، استفاده شرکت‌های آمریکایی از فنآوری‌های هوآوی و تولیدات زد تی ائی چین را ممنوع کند. روز پنجشنبه، نرخ یوآن در برابر دلار در بازارهای فرامرزی، با 0/28 درصد افزایش به 6/785 رسید.

افت قیمت نفت به کمترین سطوح 18 ماه اخیر به دلیل مازاد عرضه، موجب تضعیف ارزهای وابسته به کالا شد. بدین ترتیب، نرخ دلار آمریکا دربرابر دلار کانادا 0/31 درصد تقویت و ارزش دلار استرالیا و دلار نیوزلند در برابر دلار آمریکا به ترتیب 0/51 و 0/46 درصد افت کرد. در این روز شاخص دلار با0/51 درصد کاهش به 96/558 رسید. روز جمعه، به دلیل نوسانات شدید و افت بازار سهام آمریکا در هفته جاری، شاخص دلار با 0/09 درصد افت به سطح 96/396 کاهش یافت. در این روز، علی رغم انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد ژاپن و کاهش نرخ بازده پایه اوراق قرضه این کشور به محدوده منفی (برای اولین مرتبه در بیش از یک‌سال اخیر)، روی آوردن سرمایه‌گذاران به خرید دارایی‌های امن به عنوان محافظی در برابر نوسانات بازار سهام؛ موجب تقویت ین شد. در این روز، نرخ ین و فرانک سوییس در برابر دلار به ترتیب با0/56 و 0/26 درصد تقویت به 110/27 و 0/9849 رسید.

شایان ذکر است؛ تعطیلی بخشی از دولت فدرال آمریکا، تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و پیچیدگی‌های خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، منجر به رفتار احتیاط آمیز سرمایه‌گذاران شده است.

بازار طلا و فلزات قیمتی:

در پی تقویت مجدد بازار سهام آمریکا، بهای طلا روند تقویتی اولیه خود را از دست داد. این در حالی است که تقویت شاخص دلار، تقاضا برای خرید طلا را کاهش داد. در این روز، بهای نقدی طلا و طلای قراردادهای آتی آمریکا به ترتیب 0/2 درصد کاهش 0/1 درصد افزایش یافت.

قیمت طلا با 3/6 درصد رشد ماهانه در ماه دسامبر، در مسیر بیشترین افزایش در ماه های دسامبر در حدود 10 سال اخیر قرار گرفت. در معاملات پایانی روز چهارشنبه، بهای نقره بعد از افزایش به بیشترین سطح از 13 اوت (15/17 دلار در هر انس)، در نهایت 1/8 درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

روز پنجشنبه، تضعیف شاخص دلار و از بین رفتن روند بهبود بازارهای جهانی سهام، موجب روی آوردن سرمایه‌گذاران به خرید دارایی مامن شد. در نتیجه، قیمت طلا افزایش یافت. در این روز، بهای نقد طلا و طلای قراردادهای آتی آمریکا به ترتیب 0/8 و 0/6 درصد رشد داشت. افزایش شاخص اعتماد سرمایه‌گذار به شمش طلا در رشد ذخایر اس پی دی آر گلد تراست، منعکس شد به طوری که ذخایر آن با 2/1 درصد افزایش در روز چهارشنبه، بهترین درصد تقویت روزانه از زوئیه 2016 را ثبت کرد. در معاملات پایان وقت روز پنجشنبه، بهای نقره بعد از رشد اولیه به بالاترین سطح از اواسط اوت (15/27 دلار در هر انس)، در نهایت 1/3 درصد افزایش یافت.

روز جمعه، به دلیل تضعیف شاخص دلار، نگرانی‌ها پیرامون رشد اقتصادی دنیا و نوسانات شدید بازار سهام، قیمت‌های طلا به حدود بالاترین سطح 6 ماه اخیر تقویت شدند. بدین ترتیب، بهای طلا با رشد 1/8 درصدی در هفته جاری، در مسیر دومین رشد متوالی هفتگی قرار گرفت. در این روز، بهای نقدی طلا و طلای قراردادهای آتی امریکا به ترتیب 0/3 و 0/1 درصد تقویت شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار