اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971010337179721

گزارش تغییرات بازار بورس

کد: 13971010337179721

https://goo.gl/dzq49J

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش تغییرات بازار بورس هفته منتهی به هفتم دی ماه در ادامه توسط شرکت مشاوره مالی روشنگران جمع‌آوری شده است.

گزارش تغییرات  بازار بورس
گزارش تغییرات بازار بورس

بازار بورس:

به گزارش روابط عمومی بورس تهران و براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می‌شود، در هفته منتهی به 5 دی ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار­شنبه مورخ 05 / 10 / 1397 به عدد 158444 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 2361 واحد افزایش داشته است.

تعداد روزهای کاری این هفته 5 روز بود و حجم معاملات 10432 میلیون سهم و ارزش آن 27664 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 6018538 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 6 / 1 درصد افزایش داشته است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به 5 دی ماه 97، شاخص کل با 5 / 64 درصد افزایش به رقم 158444واحد بالغ شد و شاخص کل هم وزن با 8 / 57 درصد افزایش عدد 27255 واحد را تجربه کرد.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین ارزش معاملات را با 2 / 27 درصد و بیشترین حجم معاملات را با 5 / 42 درصد در هفته منتهی به 05/ 10 / 1397 به خود اختصاص داد.

بر این اساس در 30 روز منتهی به 5 دی ماه 1397، «محصولات کاغذی» با بازدهی 4 / 47 + درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت.در مدت مشابه صنعت «استخراج زغال سنگ» با افت با 13- درصدی بیشترین افت را تجربه کرد.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی نسبت به پایان هفته گذشته، در محاسبه بازدهی­‌ها نسبت به پایان هفته گذشته شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 5 / 1 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس توکیو (TOPIX) با افت 8 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

بازار نفت:

روز چهارشنبه، بهای نفت با جبران بخشی ار افت شدید روزهای اخیر، افزایش یافت. در این روز، پس امضای توافق نامه مهم اوپک به منظور کاهش تولید، بهای نفت برنت و آمریکا حدود 8 درصد (بیشترین افزایش روزانه از 30 نوامبر 2016) تقویت شد. هنوز افزایش مجدد قیمت‌ها پس از آغاز سال جدید و بازگشت معامله‌گران از تعطیلات مشخص نیست. در این روز، رییس شرکت روسنفت روسیه، متوسط قیمت نفت در سال 2019 را 50 تا 53 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد. در معاملات پایانی روز چهارشنبه، بهای نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب 4 و 3/69 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

روز پنجشنبه، در پی تمرکز بازار بر نشانه های تزلزل رشداقتصادی جهانی و تولید نفت خام در بالاترین سطح تاریخی، بهای نفت با عقب نشینی از رشد 8 درصدی رروز گذشته، کاهش یافت.

مطابق آمارهای روز پنجشنبه موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 21 دسامبر، علی رغم انتظار تحلیل گران برای کاهش 9/2 میلیون بشکه‌ای با افزایش 6/9 درصدی به 448/2 مییون بشکه رسیده است. در این روز، وزیر انرژی روسیه اظهار داشت.

در نیمه اول سال 2019، تولید نفت روسیه 3 تا 5 میلیون تن کاهش خواهد یافت. پس از آن، این کشور قادر خواهد بود تا تولید کل سال 2019 را به طور مجدد به 556 میلیون تن (معادل 11/12 میلیون بشکه در روز و برابر با تولید سال 2018) بازگرداند.

وی همچنین افزود: تصمیم آمریکا در خصوص اعطای معافیت به برخی کشورها برای خرید نفت ایارن پس از اعمال تحریم‌ها، یکی از عوامل کلیدی در حصول توافق اوپک برای کاهش تولید بوده است. با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا بر فروش نفت ایران، تهران اعلام کرد؛ صادرکنندگان بخش خصوصی هیچ مشکلی در فروش نفت این کشور ندارند. در معاملات پایانی روز پنجشنبه، بهای نفت برنت و نفت آمریکا به ترتیب 2/31 و 1/61 دلار در هر بشکه کاهش داشت.

روز جمعه، به دلیل تقویت بازار سهام آمریکا حمایت شد، اما تحت فشار نگرانی ها پیرامون اشباع بازار جهانی نفت خام قرار گرفت. در نتیجه، بهای نفت در پایان هفته پُر نوسان تثبیت شد. در این روز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد؛ ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 21 دسامبر، 46 هزار بشکه (کمتر از 2/9 میلیون بشکه مورد انتظار تحلیل گران رویترز) کاهش یافته است.

مطابق آمارهای اداره مذکور؛ ذخایر بنزین آمریکا 3 میلیون بشکه (بیشتر از افزایش 28 هزار بشکه‌ای مورد پیش‌بینی تحلیل‌گران) افزایش یافته است. مطابق گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، شرکت‌های انرژی امریکا در هفته منتهی به 28 دسامبر، 2 حلقه به چاه‌های نفتی فعال این کشور افزوده‌اند. در معاملات پایانی روز جمعه، بهای نفت برنت و نفت پایه آمریکا به ترتیب 4 و 72 سنت در هر بشکه افزایش یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار