اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971010337189721

گزارش تغییرات بازارهای اقتصادی

کد: 13971010337189721

https://goo.gl/iph2Zg

، تهران , (اخبار رسمی): گزارش تغییرات بازارهای اقتصادی مسکن و خودرو در هفته منتهی به هفتم دی‌ماه در گزارش شرکت مشاوره مالی روشنگران در ادامه آورده شده است.

گزارش تغییرات بازارهای اقتصادی
گزارش تغییرات بازارهای اقتصادی

بازار مسکن:

آمارها حاکی از این است که رکود تورمی بازار مسکن به خانه آخر رسیده و احتمالاً در یکی دو ماه آینده با توقف یا حتی کاهش قیمت، روند تورمی آن متوقف خواهد شد اما تا زمانی که اتفاق قابل‌ملاحظه‌ای در طرف تقاضای بازار رخ ندهد، رکود و کسادی آن ادامه خواهد یافت.

کارشناسان معتقدند ریزش پائیزی معاملات در بازار مسکن از یک‌سو ناشی از تضعیف شدید قدرت خرید متقاضیان مصرفی به دلیل جهش قیمت مسکن بوده و از سوی دیگر به‌واسطه عقب‌نشینی متقاضیان سرمایه‌گذاری مسکن در پی افت نرخ ارز و بازگشت آرامش نسبی به اقتصاد رقم خورده است. در این وضعیت تعداد معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً به یک‌سوم رسیده اما به دلیل بالا رفتن ارزش جایگزینی مسکن ناشی از تخلیه اثرات تورمی رشد نرخ ارز و افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی، تورم قیمت مسکن همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال جاری، روند افزایش قیمت نسبتاً تعدیل شده و گرچه میانگین قیمت در این بازار نسبت به ماه قبل 4.1 درصد افزایش نشان می‌دهد اما در مقایسه با ماه‌های قبل، از شتاب رشد آن کاسته شده است. این احتمال وجود دارد که حداکثر تا دو ماه آینده، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به مرز مقاومت روانی 10 میلیون تومان برسد و وارد دوره ثبات شود. در این وضعیت احتمال کاهش قیمت مسکن در خانه‌های لوکس و بزرگ متراژ و واحدهای مسکونی آن دسته از مناطق تهران که شتاب رشد قیمتی آنها بیش از میانگین بازار بوده است، وجود دارد.

بازار خودرو:

مشکلات اخیر صنعت خودروسازی سبب شده که بسیاری از خودروسازان توانایی تولید و در نتیجه تحویل محصولات  خود را از دست بدهند. این مشکلات نه تنها دامن‌گیر شرکای ایرانی شرکت‌هایی مثل رنو و پژو شده بلکه همکاران ایرانی شرکت‌های چینی را نیز درگیر خود کرده است. یکی از خودروهایی که شرکت مونتاژکننده آن در تحویل این خودرو به مشکل خورده است برلیانس کراس است.

پارس خودرو به تازگی اعلام کرده که خریداران این خودرو در صورت تمایل می‌توانند خودروی مذکور را با دیگر محصولات پارس خودرو تعویض کنند چرا که این شرکت توانایی خود را در تولید و تحویل خودروی مذکور از دست داده است. در ابلاغیه پارس خودرو عنوان شده است که خریدارانی که دارای پذیرش آماده تحویل این خودرو هستند می‌توانند در صورت تمایل برلیانس کراس خود را با یکی دیگر از محصولات برلیانس نظیر H320 اتوماتیک و معمولی ،H330 اتوماتیک و معمولی و H230 و H220 معمولی تعویض کنند. پر واضح است که وابستگی شدید صنعت خودروسازی به برندهای چینی در ماه‌های اخیر خود را به وضوح نشان داده و مشکل‌آفرین شده است. خودروسازان داخلی که در روزگار گذشته بدون تلاش برای داخلی‌سازی تنها به مونتاژکاری و سود بیشتر فکر کرده‌اند حال با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

براساس اطلاعات دریافتی از شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودروی دنا در هر دو مدل مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین و یورو 4، با افزایش 19 میلیون تومانی، 66 میلیون تومان می باشد. دنا خودروی محبوب ایران خودرو است که توانسته فروش خوبی را تجربه کند.

در فهرست قیمت جدید محصولات سایپا نیز،  قیمت جدید سراتو آپشنال 1600 ، 176 میلیون تومان، قیمت سراتو آپشنال 2000 نیز 196 میلیون تومان، چانگان نیز 127 میلیون تومان و پراید SE151 هم  28 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شد.

همچنین طی هفته گذشته، نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اظهار داشت: با اجرای طرح ترافیک بسیاری از خودروهایی که شامل معاینه فنی نمی‌شدند، برای بهره‌مندی از ۲۰ درصد تخفیف معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند. ۱۱۰ هزار خودرو که سن تولیدشان کمتر از ۴ سال بود به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که فقط ۴۲ هزار خودرو و به عبارتی فقط ۳۸ درصد از این خودروها توانستند تست‌های معاینه فنی را با موفقیت پشت سر بگذارند. نزدیک به ۶۲ درصد از خودروهایی که سن تولیدشان کمتر از ۴ سال بود نتوانستند تست‌های آلایندگی را پاس کنند، متاسفانه تولیدکنندگان کاتالیست فاقد استاندارد ملی بر روی خودروها نصب می‌کنند که همین موضوع باعث این میزان درصد از عدم پاس شدن تست‌های آلایندگی توسط این خودروها شده است. در شرایطی که خودروسازان توجهی به آلایندگی قطعات خود ندارند، شهروندان باید هوشیار باشد و تا به اتمام نرسیدن گارانتی کاتالیست به صورت داوطلبانه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و در صورت معیوب بودن کاتالیست برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنند، اما اگر بعد از اتمام گارانتی اقدام کنند باید حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان برای خرید کاتالیست پرداخت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مشاوره مالی روشنگران

شرکت مشاوره مالی روشنگران عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران و انجمن حسابداری ایران اولین مرکز ارائه دهنده خدمات مالی، دارای گواهینامه کیفیت، امنیت، رضایت. و ارائه دهنده ی خدمات مشاوره مالی، خدمات مالیاتی، مالی و حسابداری، بیمه تامین اجتماعی، ممیزی رعایت قوانین، حسابداری مدیریت، حسابرسی داخلی- عملیاتی برای بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی در کشور ایران می باشد. از دیگر خدمات شرکت مشاوره مالی روشنگران اعزام کارشناس مجرب حسابداری به شرکت شما می باشد. نیروی درخواستی مورد نیاز خود را با تکمیل اطلاعات مورد نیاز به ما اعلام نمایید تا در سریعترین زمان کارشناس مربوطه اعزام گردد. در حال حاضر این شرکت بعنوان یکی از مراکز مهم کشور، با بیش از ۱۰۰ کارمند متخصص در دفتر مرکزی و دوشعبه واقع در تهران و استان قم و یک مرکز خدمات آموزشی حسابداری و مدیریت به حدود بیش از ۴۰۰ مشتری خدمات ارائه می نماید. این شرکت در طی سال های گذشته با هدف استقرار و اشاعه فرهنگ حسابدهی، حسابخواهی و با فراهم آوردن شرایط رشد و بالندگی در جهت بهبود زندگی خود و دیگران در راستای افزایش ثروت و سود صاحبان سهام و مشتریان گام برداشته و با انجام تحقیق و پژوهش های متعدد در زمینه های مرتبط با حرفه، سهم بزرگی در ارتقاء سطح کیفیت دانش و آموزش مشاوره حسابداری و مدیریت و انتقال تجارب دارد. آدرس: تهران - تهران، میدان هفتم تیر، ابتدای بزرگراه مدرس شمال، بعد از خیابان زهره، پلاک ۶۵، ساختمان روشنگران، طبقه اول، واحد ۳ تلفن: 02142735000 فکس: 02142735000 وب سایت: http://roshangaran.ir ایمیل: [email protected]

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار