اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710113372610000

با پرداخت به موقع جریمه‌های رانندگی از دو برابر شدن آن جلوگیری کنید

خلافی‌هایی که بی خبر دو برابر می‌شوند!

کد: 139710113372610000

https://goo.gl/oNss56

، (اخبار رسمی): ​​​​​​​حتما می‌دانید که اگر جریمه‌ها در مهلت معین (60 روز) پرداخت نشود، جریمه رانندگی دو برابر می‌شود. برای جلوگیری از دو برابر شدن خلافی و جریمه‌های رانندگی خود می‌توانید چند دقیقه وقت گذاشته و راهنمای ارائه شده در این مطلب را مطالعه کنید.

خلافی هایی که بی خبر دوبرابر می شوند!
فرمون استعلام خلافی خودرو

پیامک خلافی تنها برای جریمه‌های دوربین، ارسال می‌شود که اغلب رانندگان آن را دریافت نمی‌کنند. پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از دوبرابر شدن جریمه، برنامه فرمون را نصب کرده و هر چند وقت خلافی بگیرید

جریمه‌های رانندگی مهلت پرداخت 60 روزه دارند که اگر در این مهلت پرداخت نشوند؛ جریمه دیرکرد یا دوبرابری هم به آن اضافه خواهد شد. یعنی اگر مبلغ 20 هزار تومان، خلافی داشته باشید بعد از 60 روز مبلغ جریمه 40 هزار تومان خواهد شد.

کدام خلافی‌ها دو برابر می‌شوند؟

جریمه‌های دوبرگی و دوربین دو برابر نمی شوند.

جریمه‌ها با توجه به نحوه صدور جریمه به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

 الف) روش تسلیمی: که پلیس خودرو را متوقف می‌کند و مدارک  را (بیمه، کارت ماشین و گواهینامه) را درخواست و اقدام به پر کردن قبض جریمه می‌کند. در این قبض جریمه مشخصات گواهینامه و راننده، اطلاعات روی کارت ماشین شامل رنگ وسیله نقلیه و شماره پلاک، نوع تخلف و محل آن، تاریخ و زمان تخلف، مشخصات افسر و کد وی، قید می‌شود. این نوع جریمه در صورت عدم پرداخت در مهلت 60 روزه دوبرابر می‌شود.

 ب) روش الصاقی: همان جریمه‌هایی است که برای خلافی پارک ممنوع و جریمه‌هایی از این نوع، زیر برف پاک کن خودروهای متوقف و بی‌راننده می‌بینید. این نوع جریمه در صورت عدم پرداخت در مهلت 60 روزه دوبرابر می‌شود.

ج) روش دو برگی: در این نوع جریمه، پلیس بدون متوقف کردن وسیله نقلیه اقدام به جریمه کردن می‌کند. فرضا بدون بستن کمربند ایمنی در حال رانندگی هستید که پلیس به دلیل ترافیک بالای خیابان فقط جریمه می‌نویسد و اقدام به متوقف کردن و درخواست مدارک نمی‌کند. این نوع از جریمه در صورت عدم پرداخت در مهلت 60 روزه دوبرابر نمی‌شود.

د) روش خودداری: که دو حالت دارد یا راننده متخلف از قبول برگه جریمه تسلیمی خودداری کرده و یا بدون توجه به ایست پلیس (عمدا و یا سهوا) به رانندگی خود ادامه می‌دهد. این نوع جریمه در صورت عدم پرداخت در مهلت 60 روزه دوبرابر می‌شود.

و) روش ثبت تخلف با دوربین: که دوربین‌های کنترل طرح ترافیک و دوربین‌های کنترل سرعت، پلاک را ثبت می‌کنند و از سوی پلیس راهور بررسی و قبض جریمه صادر می‌شود. این نوع جریمه در صورت عدم پرداخت در مهلت 60 روزه دوبرابر نمی‌شوند.

و اما نکته مهم:

اغلب ما به دلیل مشغله زیاد، از استعلام خلافی غافل می‌شویم و بی خبر از اینکه جریمه شده‌ایم و با گذشت مهلت پرداخت 60 روزه، مبلغ جریمه دو برابر می‌شود. ضمن اینکه وسایل نقلیه با جریمه‌های بالای 1 میلیون تومان در صورت مشاهده پلیس، توقیف و به پارکینگ انتقال می‌یابند. در ادامه روش‌های مختلف استعلام و پرداخت خلافی ذکر می‌شود:

روش‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو و موتور سیکلت کدام هستند؟

در حال حاضر پیامک خلافی تنها برای جریمه‌های دوربین، ارسال می‌شود که اغلب رانندگان آن را دریافت نمی‌کنند. پیشنهاد می‌شود که برای استعلام خلافی خودرو، برنامه اندرویدی فرمون استعلام خلافی خودرو را روی گوشی خود نصب کنید و هر هفته و یا حداقل دو هفته یک‌بار، خلافی خودرو خود را استعلام کنید. برای استعلام خلافی کافی است به بخش مربوطه رفته و کد 8 رقمی کارت ماشین را در محل مورد نظر وارد کنید.

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه فرمون را از کافه بازار دانلود کنند.

روش‌های دیگر استعلام خلافی:

1- ارسال کد  VIN  به شماره پیامک 1101202020 (که هزینه هر پیامک 350 تومان است)،

2-شماره تلفن 8 رقمی ۸۸۲۸۸۸۸۸ و وارد کردن کد VIN،

3-کد USSD (ستاره 110 مربع)  و وارد کردن کد VIN ،

4-مراجعه به سایت راهور به آدرس rahvar120.ir و وارد کردن کد پستی 8 رقمی،

5-مراجعه به خودپردازها یا دستگاه‌های ATM

6- پلیس+10 (که 30 هزارتومان هزینه دارد و جریمه‌های زیر 1 میلیون تومان از این طریق قابل استعلام و پرداخت است)

ضمنا برای استعلام خلافی موتورسیکلت می‌توان از روش پیامکی استفاده کرد.

در پایان در صورت بروز سوال در هر یک از موارد بالا می‌توان به سایت فرمون مراجعه کرد. در این سایت اخبار و اطلاعات کاملی در خصوص استعلام خلافی، معاینه فنی، تعویض پلاک، طرح ترافیک، ثبت نام کارت سوخت، اعتراض به خلافی و نمره منفی گواهینامه، تعیین مقصر تصادفات، ... تهیه شده است که ضمن توضیح این موارد، نویسندگان سایت در قسمت نظرات پاسخگوی سوالات کاربران هستند.

علاقه‌مندان برای ورود به سایت فرمون می‌توانند به سایت این شرکت به آدرس farmooon.ir مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]