اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010155622010000

سردرگمی رانندگان با تغییرات جدید سایت راهور

کد: 140010155622010000

https://bit.ly/3r6vUgM

، (اخبار رسمی): سایت راهور یکی از روش های استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه های رانندگی است و به دلیل رایگان بودن و راحتی استفاده، رانندگان خودرو و موتورسیکلت برای استعلام خلافی از این سایت استفاده می کنند.

سردرگمی رانندگان با تغییرات جدید سایت راهور
سردرگمی رانندگان با تغییرات جدید سایت راهور

تا پیش از این برای استعلام خلافی کافی بود به بخش استعلام تخلفات رانندگی بروید و با وارد کردن بارکد کارت خودرو، خلافی را استعلام کنید. اما در حال حاضر نیاز به ثبت نام در سامانه سخا است.

سایت راهور یکی از روش های استعلام خلافی خودرو و پرداخت جریمه های رانندگی است و به دلیل رایگان بودن و راحتی استفاده، رانندگان خودرو و موتورسیکلت برای استعلام خلافی از این سایت استفاده می کنند. اخیرا سایت راهور تغییراتی در نحوه استعلام خلافی ایجاد کرده است که برخی رانندگان و کاربران سایت راهور را با مشکل مواجه نموده است. تا پیش از این برای استعلام خلافی کافی بود به بخش استعلام تخلفات رانندگی بروید و با وارد کردن بارکد کارت خودرو، خلافی را استعلام کنید. اما در حال حاضر نیاز به ثبت نام در سامانه سخا است.

سامانه سخا که اختصار سامانه خدمات الکترونیک انتظامی است پیش از این برای برای انجام امور نظام وظیفه بود؛ اما در حال حاضر برای تعویض پلاک و اتسعلام خلافی نیز نیاز به احراز هویت از این سامانه است. برای ثبت نام در سامانه سخا باید خط تلفن همراه به نام فرد باشد و نمی توانید با خط تلفن همراه فردی دیگر در این سامانه ثبت نام کنید. 

اما مسئله اصلی تنها ثبت نام نبوده و برای استعلام خلافی باید کدملی فرد با مالک اصلی خودرو مطابقت داشته باشد.

همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید در پیغام سیستم آمده است:

"کاربر گرامی بارکد درخواستی برای کدملی شما ثبت نگردیده، لذا امکان استعلام تخلفات این بارکد برای شما میسر نمی باشد. "

این امر سبب شده است افرادی که خودرو به نام آنها نیست قادر به استعلام خلافی و درنتیجه پرداخت آن نباشند که خود می تواند عواقب و مشکلات زیادی را برای این رانندگان ایجاد کند.

از جمله اینکه اغلب رانندگان پیامک خلافی را دریافت نمی کنند و برای اطلاع از جریمه ها از سایت راهور استفاده می کنند. اضافه شدن خلافی ها و عدم پرداخت آنها علاوه بر دوبرابر شدن جریمه می تواند باعث توقیف خودروها شود.

با توجه به اینکه رشد و توسعه فناوری بایستی در راستای بهبود و تسهیل ارائه خدمات باشد، سخت کردن شیوه استعلام خلافی خودرو به این شکل جای سوال دارد. تا پیش از این خلافی و جریمه خودرو مانند سایر قبوض خدماتی آب و برق و گاز و تلفن به راحتی قابل استعلام و پرداخت بود اما با این شیوه برای برخی رانندگان بسیار سخت و دردسرساز خواهد شد.

در حال حاضر آمار دقیق از تعداد رانندگانی که خود مالک خودرو هستند در دست نیست اما رانندگان زیادی با خودرو اجاره ای کار می کنند و یا مالک خودرو نمی باشند.

امیدواریم سایت راهور با تجدید نظر در شیوه استعلام خلافی و افزایش راه های آن، استفاده از این خدمت را آسان تر کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون