اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710173385210676

در چهارمین نشست روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی عنوان شد

باید به سمت کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها در راستای اشتغال‌زایی حرکت کنیم

کد: 139710173385210676

https://goo.gl/d13FKj

، تبریز , (اخبار رسمی): به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی، چهارمین نشست روسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان با حضور مدیرکل، معاونان، مشاوران، کارشناسان مسئول، جمعی از کارشناسان و روسای مراکز و معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

در چهارمین نشست روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:
باید به سمت کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها در راستای اشتغال‌زایی حرکت کنیم

یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، خروجی محور بودن (کیفیت بخشی) آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از اهم این سیاست‌ها عنوان کرد و افزود: دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون محترم وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز بر خروجی محور بودن فعالیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در جامعه به خصوص در راستای اشتغال تاکید دارند.

یعقوب نماینده در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای انجام رسالت اصلی خود که همانا ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازارکار در راستای اشتغال‌زایی است، همچنان با قوت هرچه تمام‌تر در بخش‌های دولتی و خصوصی فعالیت می‌کند و این در حالی است که در اکثر مواقع منجر به اشتغال پنهان می‌شود و متاسفانه این خروجی به جهت اینکه توسط مهارت آموز ایجاد می‌شود، به چشم نمی‌آید و اشتغال‌زایی محسوب نمی‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم تقویت بخش خصوص (آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد) با نگرشی صحیح و تخصصی با رویکرد توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  بخش خصوصی، در استان تاکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی همچنین در خصوص مباحثی چون، واگذاری‌ها، درآمدزایی، ساماندهی نیروی انسانی، آموزش کارکنان، hse، ایمنی، حفاظت و بهداشت و برگزاری المپیاد ملی مهارت با مشارکت بخش صنعت را ارائه کرد.

یعقوب نماینده، از طرح تکاپو، تسهیلات فراگیر و روستایی، مشاغل خانگی به عنوان سیاست‌های اشتغال کشور نام برد و افزود: با توجه به ورود تکنولوژِی‌های جدید، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز باید به سمت حرفه‌ای شدن، تخصصی شدن و نو شدن حرکت کند و این موضوع در طرح تکاپو (توسعه کسب و کارهای پر رونق و با فراوانی بالا) لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح تکاپو منوط به آموزش (به روز) و هدایت رشته‌ها و حرفه‌ها در راستای این طرح باید باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در پایان، ضمن تشکر از کارکنان در راستای انجام وظایف سازمانی، بر ایجاد شور و نشاط کاری، تقویت روحیه هم دلی، مشارکت جمعی و هم افزایی تاکید کرد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی

اهداف آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی 1- تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر وارتقای مهارت نیروی کار شاغل 3- ایجاد و توسعة توان کارآفرینی 4- افزایش توان خوداشتغالی 5- ایجاد مهارتهای پیش از اشتغال به منظور کاهش دورۀ جست‌و‌جوی شغلی و تقویت کسب شغل 6- ایجاد دالانی سازمان یافته برای ورود مهارتهای نوین جهانی به کشور 7- مدیریت و نظارت بر آموزشهای غیررسمی مهارت در بخش خصوصی و حمایت در جهت توسعۀ مراکز فوق

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش